יום רביעי, 11 במאי 2016

סדנאות טבעוניות עם גילת ביישוב שמשית

סדנאות טבעוניות עם גילת רווה אור בשמשית


היישוב שמשית, יישוב קהילתי בגליל התחתון, טובל כולו בירוק ונישקף ממנו נוף נהדר. תוסיפו לזה את השקט ואת ציוץ הציפורים- והרי לכם הרקע המושלם להגיע לסדנאות שמקיימת בחן גילת.

גילת רווה אור החייכנית מקבלת את פני המשתתפים אשר מגיעים לביתה, במאור פנים ובכיבוד טבעוני מתוק.  המוטו של גילת:  אין תזונה אחת שהיא הטובה ביותר לכולם,  וכל אחד ראוי שיעשה את בחירותיו לעצמו.   


המתכונים שלה מאופיינים ביצירתיות, צבעוניות ופשטות ומאפשרים זרימה, מאפשרים פתיחות וגמישות מחשבתית.
כשמתיישבים בשולחן בגינתה המטופחת וטועמים את הממתק שעשוי מתמרים ושקדים, תה צמחים ( או קפה למי שממש רוצה) מגיעה גילת ומכינה מיץ סלק ותותים אל מול עיניי המשתתפים. וזה טעים! כלי הווינטאג' מוסיפים לאווירה, ומסתבר שזוהי רק ההתחלה: המטבח מאובזר בכלים עתיקים, וכאספנית וחובבת חפצי ווינטאג' ואפייה- עבורי זו היתה חגיגה.

**  גילת בפעולה

**  תמיד מחייכת ומלאה באנרגיות

מעט על גילת:    מורה בכירה לאשטנגה ויניאסה יוגה וכן מטפלת בטווינה- שיטת טיפול המבוססת על טכניקות מגע מגוונות ואנרגטיות ברפואה הסינית.

בנוסף, מעבירה סדנאות בישול טבעוני בביתה שבשמשית.
הסדנאות מאופיינות ביצירתיות, מקוריות וחדשנות אך יחד עם זאת מאד פרקטיות ליישום בחיי היום יום, והן מבוססות על תכנים מהפילוסופיה ההודית והסינית,  ובעיקר על משפט אחד מהן שאומר: " אדם מגיע לעולם עם מספר נשימות קבוע מראש, מספר מילים קבוע מראש ומספר לעיסות קבוע מראש..."

גילת מסבירה על היוגה ועל הקשר שלו לתזונה:

היוגה היא מרכז שממנו הכל מתחיל ואליו הכל נאסף. 
משמעות המילה יוגה היא איחוד, מיזוג, שיתוף, כל אלו מובילות לזרימה. 
היא מאמינה בהסתכלות על התמונה כולה מבלי להיצמד לפרטים הקטנים, מאמינה בזרימה ולא בתקיעות.
ואיך זה מתקשר לתזונה? היא עונה:

" אני מאמינה שאדם צריך להגיע להחלטות לגבי מה הוא אוכל מתוך תהליך שבו הוא מבין מה נכון לו לאכול ומה לא. הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטלית. כשאדם עושה את הבחירות מתוך המקום הזה, הוא יכול לאפשר לעצמו מידי פעם "לסטות" מהקווים המנחים ללא תסכול, רגשות אשם או נקיפות מצפון, ועם זאת להמשיך לזרום בנינוחות בנתיב שמוביל אותו.

כשאדם מגיע לאג'נדה תזונתית שמתאימה לאופיו ולצרכיו בתהליך שכזה, הוא גם יוכל להתמיד בו ולהרגיש את השפעותיו עליו בצורה הטובה ביותר."

גילת מלהטטת בין מחבתות וסירים, מערבבת, בוחשת, קוצצת ולא מפסיקה לרגע לחייך ולהסביר הכל תוך כדי פעולה. בתה הבכורה משמשת כיד ימינה ועוזרת לה בכל.   הלחמים המיוחדים כבר נאפו בבוקר והם מחכים שנסיים להכין את האוכל ונסב אל שולחן. הממרחים השונים והכה טעימים שנכין- ישתלבו נהדר עם הלחמים.





המשתתפים בסדנה, שגילת מקפידה שתהיה קטנה על מנת שלא יהיה עומס- גם הם חותכים וקוצצים, מערבבים ושותפים מלאים לעשייה. אני נהניתי מאוד בסדנה שכן היתה לי האפשרות לחוש את הכל, להריח, לשאול שאלות ולשמוע הסברים. למרות שאני אופה ואני צמחונית, חששתי מבישול טבעוני שכן זה היה נראה לי מסובך מידי, אולם בסדנה נוכחתי לגלות שאפשר גם אחרת: לא חייבים להשתמש בכלים רבים ובמצרכים נדירים. גילת מכינה מאכלים ממצרכים שנימצאים בסופר ולכל אחד יש סירים, מחבתות ותנור בבית, הלוא כן?


משך הסדנה כשלוש וחצי שעות, בסופה יושבים כולם אל השולחן ואוכלים את מה שהכינו. 


ישנן סוגים שונים של סדנאות וכל אחד יכול להירשם למה שהוא אוהב. לפני הסדנה שולחת גילת אל המשתתפים את המתכונים למאכלים אותם יכינו בסדנה. ניתן להדפיס ולהביא לסדנה, ושם לרשום הערות.


** כל טוב, צבעוניות, עושר בבריאות ובטעם


המשתתפים יוצאים עם צידה לדרך:  בטן מלאה, אוכל שהוכן בסדנה, חטיפים טבעוניים מתוקים, פד לעכבר עם מתכונים ושובר הנחה לחנות 'ניצת הדובדבן'. גילת ממשיכה ללוות את המשתתפים ושולחת עדכונים במייל וניתן להתייעץ ולשאול אותה שאלות בכל עת.


גילת רווה אור  0523639375  בפייסבוק: גילת רווה אור-יצירה טבעונית במטבח


מתכון נהדר לטארט טאטן סלק באדיבותה של גילת:

טארט טאטן סלק
בצק פריך על בסיס שמן זית:
1 כף מלח
1 כוס קמח חיטה מלא
1 כוס קמח כוסמין מלא
1/2 כוס מים פושרים
1 כוס שמן זית
מאחדים לבצק ומקררים כשעה.
2 סלקים  פרוסים לפרוסות בעובי חצי ס"מ.
2 בצלים סגולים פרוסים דק, מושרים ב 1/4 כוס שמן זית, כפית סוכר קנים אורגני, 2 כפיות סומק לחצי שעה. 
מחממים 1/4 כוס שמן זית  במחבת, ומטגנים את  פרוסות הסלק כחמש דקות ביחד עם כפית שמן שומשום, כפית לימון פרסי, חצי כפית מלח ו- 10 גרגרי הל שלמים.
מסדרים את פרוסות הסלק בצורת פרח.
מכינים קרם קישואים: לוקחים קישוא ומרסקים אותו ביחד עם רבע כוס שמן זית, רבע כוס רוטב סויה,שתי כפות יין לבן, ושתי כפות שמן שומשום וכף אגוזי מלך/פקאן.
יוצקים מהקרם על פרוסות הסלק.
 מפזרים את פרוסות הבצל המושרות.

 מניחים את עלה הבצק,
ואופים בחום של 180 מעלות כ- 33 דקות.
מוציאים מהתנור, מצננים כחמש דקות והופכים על צלחת הגשה.