יום שני, 8 במאי 2017

ענבל רוזנברג השוקולטיירית המתוקה מרעננה

ענבל רוזנברג השוקולטיירית המתוקה מרעננה

קוראים לי ליטל ואני מכורה לשוקולד. ולמתוק.כל מתוק. ולפחמימות. (we love you lital). הפוסט הזה עוסק באחת מהאהבות שציינתי- השוקולד.   אגב, מי שלא אוהב שוקולד ( יש כאלו??)- אל תקראו את הפוסט!  סתם...אני בטוחה שמי שלא אוהב שוקולד, יתחיל לאהוב לאחר שיקרא את הפוסט.  הכירו את ענבל השוקולטיירית.

* ענבל עם קערת פסח שכל כולה עשוי משוקולד וכל העיטורים עבודת יד


ענבל, שהחיוך לא מש מפניה (ברור, עם עיסוק כמו שלה איך אפשר שלא), מתגוררת ברעננה ועובדת במחלקת הכספים של סופר פארם. יש לה בן ובת שזוכים ביחד עם בן זוגה להנות בכל יום ממיטב השוקולדים שענבל מכינה באהבה גדולה. 

* לאכול קודם כל עם העיניים- יצירות אומנות

אני שואלת אותה איך הכל התחיל, שהרי בחיי היומיום שלה היא עובדת בתחום שלא קשור כלל לשוקולד ויצירה, וענבל עונה: "הלכתי פעם אחת לסדנת זילוף עוגות, לפני כשנה. 
התלהבתי מהקטע של העיצוב", כך היא מספרת ועיניה זורחות מאושר כשהיא ניזכרת. 

"הבנתי שאני לא רוצה לעשות מה שכולן עושות. לא להיות אחת כמו כולן, זה לא באופי שלי".
ענבל מעידה על עצמה שתמיד היתה יצירתית, עסקה בעבודות יד, רקמות, ציור על משי.    "כל העיצוב מרגיע אותי. ממלא לי את הנשמה".

יום אחד היא ראתה שיש לימודי שוקולטייר ויש אקדמיה לשוקולד בגבעתיים. "אני אוהבת שוקולד", היא מגניבה סוד.

* צילום: ליטל מאירי

ענבל באה ללימודים ללא רקע מוקדם: "זה פשוט הרגיש לי שם. זה זה וזהו.לא היה לי ללכת ימינה או שמאלה". ומוסיפה "כשאתה יודע שזה זה- אין שאלות מסביב".

היא נירשמה לקורס 'מעכשיו לעכשיו' ואומרת שזה ישר זרם לה והיה שם, בלי שאלות ובלי להתאמץ. "הרגשתי שהגעתי למקום הזה".  הלימודים ארכו מספר חודשים. לאחר מכן היא קנתה את כל הציוד הנדרש על מנת להתחיל לעבוד- כל הכלים וכל החומרים היו אצלה במטבח.

היא התחילה מלפנק חברים ומשפחה והעלתה דברים בפייסבוק. החלו להגיע אליה מפה לאוזן. אנשים ביקשו  ממנה בקשות להכין להם דברים מיוחדים.  ענבל טועמת, מנסה. אוהבת מאוד להכין שוקולדים מיוחדים לחגים ואירועים.

* הפרלינים המתוקים שקיבלתי מענבל

זה גדל בצורה מאוד מהירה , וענבל ראתה שצריך לפתוח עסק. ועסק צריך לוגו. הוחלט על עסק בוטיקי והלוגו היה בהתאם- חותמת של שוקולד עם תמונתה של ענבל באמצעה.  גם השם הוא באנגלית כיאה לעסק בוטיקי, היא אומרת.


* טבלת שוקולד של ענבל. צילום ליטל מאירי


כאשר הגיעה פניה מחבר שעובד בתחום הייטק להכין מתנו מתוקות לעובדים, זה נתן את החותמת הסופית לעסק, ואז ענבל החליטה לעשות את הקפיצה הבאה עבור העסק, והחלה לייצר כמוייות גדולות לחברות בבית שוקולד עם תו תקן וכשרות.

רואים שיש לענבל תשוקה גדולה מאוד לתחום- כשהיא מדברת ומסבירה, עיניה בורקות.

מה בתפריט המתוק והמיוחד?

·        פרלינים במגוון טעמים מטריפי חושים
·        טבלאות שוקולד- חלב ,מריר ולבן במגוון מילויים (אגוזים, פניני שוקולד, וופל)
·        ממתקי שוקולד עם כיתוב אישי
·        בחגים היא מכינה דברים מיוחדים, כמו קערת פסח שכולה עשויה שוקולד והכל נעשה בעבודת יד, דגל ישראל ליום העצמאות.
·        שוקולד טבעוני מריר אורגני 70%

ע   ענבל גם מכינה מגשי אירוח לאירועים.

*טבלת שוקולד לבן. צילום ליטל מאירי
*

כשאני שואלת את ענבל מה היא רוצה לעשות עוד בעסק, היא אומרת שהכיוון הוא טבלאות שוקולד מיוחדות ומתנות לעובדים בכל מיני מקומות עבודה.

אני בטוחה שיש לה עוד המון רעיונות ווודאי נשמע ונראה אותם בקרוב.


ענבל הביאה לפגישה מעט מהמבחר המתוק שלה, והעניקה לי במתנה פרלינים שונים שכל אחד מהם מיוצר כאילו שהוא היחיד במינו (זה ניכר בהשקעות בפרטים הקטנים). כבר בבית הקפה לא התאפקתי ואכלתי את פרלין השוקולד הלבן שממולא בממרח פיסטוק ( הכל, כולל הממרח נעשה בידי הזהב של ענבל). המ אוצר לכם על הטעם?  חלומי!! מתוק במידה הנכונה ומעלה חיוך של עונג על השפתיים.
וכמובן ששאר הפרלינים לא מקופחים, ויש לי חטא מתוק בכל יום.