יום שבת, 22 ביולי 2017

קישוטו לתינוק- מתנה מהאחים הגדולים

קישוטו לתינוק- מתנה מהאחים הגדולים



* צילום ביתי. צביעת קישוטו

אני אהבתי את זה. אהבתי מאוד. את הרעיון, את המוצר, את החשיבה מאחוריי זה.  כשתינוק נולד, הוא והוריו מקבלים המון מתנות, אך אין יפה יותר מזה שהתינוק מקבל מתנה שהכינו לט אחיו הגדולים שוודאי מאושרים מאוד מהצטרפותו למשפחה ומכך שהם מכינים לו מתנה שתלווה אותו בחודשי חייו הראשונים.
כולכם וודאי מכירים את הספרון הצבעוני, או בשחור-לבן, הספרון שנפתח ומונח למראשותיו של התינוק במיטה, בלול או בעגלה. אז 'קישוטו' של רותם, הממציאה- הוא ספרון שכזה אותו צובעים האחים הגדולים לתינוק/ת שנולדו.

כאשר מזמינים מרותם 'קישוטו' מקבלים ספרון עם מויות שונות בצירוף טושים צבעוניים, להנאת הילדים שצובעים.

* צילום ביתי

החלטתי לכתוב ולתת במה לרותם, ראשית מכיוון שנשביתי בסיפוו של הקישוטו, ושנית כדי לעזור לה כי היא מיישבת את הדרום למרות ועל אף כל הקשיים, והם רבים, ומשתדלת לעמוד איתנה מולם. מקווה שעזרתי תביא לה פרנסה ושהיא תצליח עם 'קישוטו' המקסים שלה.

רותם פורת מספרת את סיפורה. הכירו אותה ואת פועלה: רותם נולדה וגדלה בחצבה, מושב עובדים בערבה. בעלה היה קצין בקבע בחיל האוויר, עד לפני שנתיים. הם הורים ל 4 בנות: שקד, עינב, אביב וסיון. לאחר שנולדה בתם הבכורה חזרו בני הזוג לגור בחצבה. היא מגדירה עצמה כיזמית. ביחד עם בן זוגה הם מגדלים ירקות וילדות. אוהבים מאוד שהבית שלהם מלא בילדים. משתדלים ליהנות מהיופי של הערבה ולטייל בה. לפני שעברה סופית לדרום, סיימה לימודי תואר שני במנהל עסקים וניהלה פרוייקטים בחברות היי טק.

*בנותיה של רותם פורת. צילום ביתי


לצערה, היא מלינה על כך שלא קל לחיות בדרום ולהתפרנס מחקלאות: "פעם הייתי גאה לאמר שאני חקלאית. אבל היום, זה לא כמו בעבר כשאני הייתי ילדה. היום המדבר והשמש צורבים חזק יותר ואין שום הגנה (של הממשלה). רק שולחים לנו קרניים חזקות יותר להתמודד איתם."  רותם תוהה האם ההחלטה לגור שם היא נכונה- מצד אחד הרצון להמשיך ליישב את הערבה ולבנות שם בית. הרצון להיות עם הילדות ולגדל אותם במרחבים של המדבר. מצד שני, יש המון קשיים והממשלה לא עוזרת- הם מגדלים לייצוא, אך המצב קשה מאוד.  "צריך להבין שאנחנו רחוקים מכל עיר שעה וחצי נסיעה והגבול עם ירדן הוא 5 דקות מהבית שלנו. כל נסיעה שלנו היא פרוצדורה יקרה. אני, ולדעתי נשים רבות, משלמות מחיר מאוד יקר באפשרות התעסוקה שלהן בערבה, ואולי מהמצוקה הזו מתפתחת היצירתיות וכך נולד קישטו". רותם שמחה מאוד על קישוטו ומדגישה שיש המון קשיים מכיוון שלנהל עסק ממרחקים כאלו זה פלונטר אדיר (כהגדרתה): נסיעה לירידים, חוסר של חומרי גלם, שירותי דואר מוגבלים מאוד, פגישות לא באיזור.

איך קישוטו נולד ? רותם מספרת:
כשסיוון הצטרפה למשפחה שלנו, האחיות הגדולות שלה - שקד בת 7, עינב בת 5 ואביב בת 3 - מאוד התרגשו. כילדות סקרניות הן שאלו המון שאלות כמו מה סיון יודעת לעשות ולמה היא ישנה כל הזמן. והכי עניין אותן מה היא יכולה לראות. כשהסברתי להן על התפתחות הראיה של התינוקות , הן החליטו מיד לצייר לה ציורים בשחור-לבן-אדום. תלינו את הציורים בעריסה ובעגלה של סיון, ומהר מאוד הציורים התחלפו כל כמה ימים, כי שלושתן רצו לצייר לה, ואחר-כך גם החברים שלהן..
הציור נתן תעסוקה ושמחה לכולם. הבנות היו מאושרות שיכלו לתת מעצמן לתינוקת החדשה שהפגינה התעניינות בציורים, ואני - הוקסמתי מהתוצאות.
הציור אפשר להן לבטא את הרגשות שלהן, כשכל אחת מהן מתרגלת לתינוקת החדשה בדרכה. וכשתלינו את הציורים בעגלה והסתובבנו בחוץ, הרבה אמהות עצרו אותנו ושאלו מי צייר את הציורים היפים, הן ענו בגאווה – אנחנו!

* קישוטו- צילום ביתי
כשראיתי את ההתרגשות, השמחה וההנאה שביצירה, החלטתי להפוך את הרעיון למוצר התפתחותי-חווייתי לתינוק, ובעצם לכל המשפחה.                                                                
כך נולד קישוטו - שמבוסס על רעיון דומה לזה של ספר התמונות
בצבעי שחור-לבן-אדום ("מגן ראש") ששמים בעגלה או במיטת התינוק...
ממליצה לכם, שכשהתינוק שלכם יגדל, לתלות את הספר כתמונה מעל המיטה
שלו ולהפוך אותו למזכרת נהדרת שתישאר איתכם.

* תינוקת מאושרת עם קישוטו בעגלה.  צילום ביתי

הדף של קישוטו בפייסבוק : 
https://www.facebook.com/קישוטו-1285232761502633/
בדף תמצאו מידע על התפתחות הראייה של התינוק ודף מידע על קישוטו, אותו גם תקבלו כשתזמינו את המוצר.

להזמנות:
רותם   0523666440


* מכינים קישוטו לתינוק חדש.  צילום ביתי

יום רביעי, 19 ביולי 2017

אירית ווהל- מעצבת פנים ומלבישת בתים

אירית ווהל- מעצבת פנים ומלבישת בתים

* העיצוב של אירית בביתה. אוסף בתים ממדינות בהן ביקרה וכן אומנות מהעולם. צילום אורן קהן


 הכירו את אירית. היא ישירה, חייכנית, מלאה באנרגיה ובאופטימיות שמדביקה את הסובבים אותה, יצירתית מאוד, מוכשרת ופעילה.  ואני זכיתי להיות בביתה אותו היא עיצבה בעצמה בטוב טעם ובצבעוניות מתפרצת, אך לא משתלטת, ולכל פריט וחפץ- יש סיפור. אירית זוכרת היטב מאיזו ארץ נקנה כל דבר, איפה שיפצה ואצל מי.

* אני ואירית משתעשעות.  צילום ליטל מאירי

כשהגעתי אל אירית שגרה בכפר סבא, ציפתה לי הפתעה נעימה בדמות דלת הכניסה. לכאורה, מה יכול להיות כ"כ מיוחד בדלת, מעוצבת ככל שתהא? אולם אירית, כהרגלה, היא לא רגילה, במובן החיובי של המילה. כמו שיש לה כרבולת סגולה שמעטרת את מצחה, כך היא מיוחדת במינה בעיצוביה. את דלת הכניסה הישנה, שכבר לא מייצרים כמותה, היא עקרה מביתה הקודם ואמנית צבעה אותה בגוון כחול שמשווה לה הילה של דלת קסמים, וכשהיא ניפתחת- מרגישים שניכנסים למערה מסתורית. מיותר לציין שעל הדלת הזו התעכבתי מספר דקות ל מבוטל, ואירית הסבלנית שטחה בפניי את סיפורה של הדלת      ( שפעם היו פותחים באמצע, ולא בצד עם ידית כפי שכולנו מכירים כיום).

* דלת הקסמים
* דלת הקסמים הכחולה.  צילום אורן קהן

אירית לוקחת אותי לסיור בביתה ואני נישאבת לתוך ממלכה קסומה של פריטים מיוחדים מחו"ל אותם היא משלבת עם חפצים מהארץ ופריטים מעשיי ידיה.
אירית אומרת שהיא לא רואה את הכסף כמטרה ושמחה שהיא מעצבת דירה לזוג, ושהם יזכרו את זה כל יום. "הכסף זה לא המטרה", היא אומרת ומוסיפה "אני אוהבת לעזור לחבר'ה צעירים בדירות שכורות ולהראות להם שאפשר לעשות דברים".
אהבתי מאוד את הגישה שלה:  " אני רוצה להיות מעצבת ברת השגה- כל משפחה ראויה לגור בדירה שנעימה לה. אני משתדלת לתת פתרונות יצירתיים, איכותיים ולא יקרים".
אירית מגלה לי שפירוש שמה הוא- פרח קטן, סגלגל.  אולי בגלל זה צבעה את קצוות שיערותי הקדמיות בסגול?


* מעשיי ידיה של אירית המוכשרת. תלוי על קיר הסלון. צילום אורן קהן

היא ילידת הארץ, נולדה בהר הכרמל בחיפה. בת 66. הוריה עלו מגרמניה ב 1933 בעליית הנוער. אביה, גדעון עלה עם הוריו, ואמה, אסתר עלתה עם קבוצת אהבה. לאחר מכן הגיען גם הוריה ארצה.  סבה,אדמונד, אביו של אביה היה מנהל בנק בגרמניה. אירית מספרת שבכל פעם שסבתה היתה ניכנסת לחנות מכולת בגרמניה, בעל המכולת היה יודע שלמחרת תהיה אינפלציה.

אמא של אירית עבדה ב'אתא' ואביה שירת בצבא- אלוף משנה בחיל קשר ואמו התנדבה בצבא והם היו ביחד בזמן שהיה קצין צעיר.
הם למדו את השפה העברית עוד בגרמניה. בארץ הם הכירו במסיבה בחיפה ואירית היא בתם היחידה. הם התחתנו בחיפה בשנת 1951, ובשלב מסויים עברה המשפחה לצריפין "זו היתה הילדות הכי מאושרת שלי שם", אירית ניזכרת בשמחה. מאוח יותר הם עברו לראשון לציון.

בצבא שירתה אירית במודיעין בחיל האוויר "מאוד אהבתי את זה". לאחר הצבא חייתה שנתיים באנגליה, בפנימיה של ילדי אצולה וילדים מוזיקאים, שם היא עבדה. שגריר ישראל בלונדון היה חבר של אביה וסידר לה את העבודה. היא נסעה לשם ללמוד אנגלית. כשחזר לארץ, למדה מלונאות ב 'תדמור' ועבדה בגרנד ביץ' בת"א, על הירקון, בתור פקידת קבלה. בת"א הכירה את בעלה, מיכאל, שעבד בזמנו ב 'כור' בתור כלכלן. הם התחתנו בבית הכנסת הגדול בת"א ושבועים לאחר החתונה עזבו לפרנקפורט, גרמניה לשליחות של בעלה.שם גם נולדו שני ילדיהם.  הם חזרו לארץ לשנתיים וגרו ברעננה, ולאחר מכן, שוב נקרא הבעל לשליחות, הפעם מחברת אגרקסקו. קרוב ל 10 שנים הם חיו דיסלדורף בגרמניה.

* מבט לסלון של אירית, אותו היא עיצבה. צילום אורן קהן

אירית עסקה שם באומנות ישראלית: היא התחברה לגלריה בירושלים, שנתנה לה לקחת לגרמניה ציורים של אומנים ישראלים. אירית עשתה אצלה במרתף גלריה. אירית היתה בבלגיה, צרפת- בקהילות יהודיות. היא פנתה לראש הקהילה והיו עושים אירוע לקהילה היהודית שם. כך היא גם הגיעה לסטיילינג "למעשה לא למדתי את זה", היא מעידה. היא צבעה רהיטים בחדרי הילדים ולא ידעה שקוראים לזה 'הום סטיילינג'.



* צילום אורן קהן

כאשר המשפחה חזרה מגרמניה, הם השתקעו ברעננה ואירית עבדה בחנות אופטיקה.  החברים כל הזמן שאלו אותה מדוע היא לא מתעסקת עם עיצוב. אירית לא עשתה עם זה כלום, עד שהגיעה המחלה, לה היא קוראת- מתנה. את הגוש בשד היא גילתה לבד. ב 6.6.2010 היא נותחה באסותא. למה מתנה? "כי הוא פתח לי את העיניים לראות את החיים בתורה אחרת. זה חידד לי את זה שצריך לדעת להנות מהחיים- לא לוותר. גם עם הסובבים אותי".
בעקבות המחלה אירית החליטה שחיים פעם אחת :" לצערי הרב, אנחנו צריכות להיות במחלה, כדי להבין מה אנחנו רוצות בחיים. זה נתן לי הארה על החיים- הרבה חברות זרקתי. חברות שלא עשו לי טוב. חברות עם אנרגיות שליליות, שלא מפרגנות ושבאות אלייך בטענות.אני רוצה רק אנשים חיוביים שירימו אותי".

היא גם מבקשת מכל אישה שתבדוק את עצמה בדיקה עצמית בבית, שכן זה מה שגרם לה לגילוי מוקדם של המחלה.

* איך הסלון?  צילום אורן קהן

לא היו לאירית רגעי שבירה בזמן הטיפולים וההחלמה "כי ידעתי שמצאתי את זה בהתחלה וככה התנהגתי וידעתי שאצא מזה".
אירית היא עצמאית בתחום הלבשת בתים. עובדת מזכרון ועד רחובות. אמא ל 2 וסבתא לשני נכדים מקסימים.  את השער הסגול, אגב, עשתה כסימן היכר וכבידול.
"צבע מכניס אושר ושמחה הביתה"- זה המוטו של אירית


אירית    0504460120

* לכל דבר בבית של אירית יש סיפור. גם לכורסא ולהדום. צילום ארון קהן



* מה מסתתר מאחורי הדלת?  צילום אורן קהן




*  המטבח במעוצב של אירית. צילום אורן קהן



* מפאר את פינת הסלון של אירית.  צילום אורן קהן