יום שלישי, 20 באוקטובר 2015

עידן הפרי בבצת- גן עדן של פירות מיובשים טבעיים, חליטות תה, גרנולות, שוקולדים ועוד

הכירו את עידן אישח ארז המנצחת המופלאה על התזמורת המתוקה- 'עידן הפרי' בבצת


עידן בת ה 34 מתגוררת במושב בצת אשר בגליל המערבי, אליו הגיעה בעקבות בעלה בשנת 2000. יש לה 2 ילדים, הבן בן 8.5 והבת בת 5.5, ובעוד זמן קצר תתווסף למשפחה בת נוספת.  למשפחה 100 דונם של בננות, תפוז אדום, משמש, גויאבה אדומה - אלו פירות מסחריים. מה שגדל ולא מסחרי אלו הם התאנים, אפרסקים, ליצ'י, מנגו, שסק, פקאנים. יום אחר אמר לה בעלה שתחשוב מה לעשות עם פירות המטעים וזרק את הרעיון של ייבוש הפירות.

עידן, שלמדה הנדסת מזון בתל חי ועבדה בתעשיית המזון: במעבדות מילודע- באבטחת איכות במכון, במעדני יחיעם.  היא לא חשבה להקים עסק, אלא להישאר שכירה עם נוחות של אמא.



עידן חיפשה עבודה שתאפשר לה לעבוד בשעות נוחות, על מנת שתוכל להיות גם עם ילדיה, ובמקביל עשתה ניסויים לייבוש פירות.  רצה הגורל, וביום שהחליטה לפתוח עסק משלה, היא התקבלה לעבודה...זה היה בסוף 2011. "לא כ"כ ידעתי מה אני עושה. ההחלטה היתה ללכת עם האינסטינקט. חשבנו להיות רק מפעל ולשווק לחנויות, אחרי מקרה מסויים- החלטתי לפתוח את החנות". בהתחלה קנתה תנור מיוחד לייבוש מזון: "עשינו המון ניסיונות ומבחני טעימה לחוות דעת.  ההתחלה היתה בבננות, הוספנו אפרסמון ואז פירות הדר. חליטות התה הגיעו כי החליטו להגדיל את מגוון המוצרים."



בחודש מרץ 2012 פתחו את מרכז המבקרים שמארח קבוצות ויחידים בחנות וכן ישנם סיורים במטע, שם רואים זנים שונים של בננות, לומדים את ההסטוריה של בצת וטועמים את הפירות המיובשים. עידן מספרת שמגיעות משפחות עם ילדים בעיקר בסופי שבוע ובחגים, בני הגיל השלישי, שפים, קונדיטורים וכל מי שאוהב פירות מיובשים וחשוב לו שיהיו ללא כל תוספות.

כיום ניתן למצוא בחנות מגוון גדול של פירות מיובשים, ללא תוספים וולא שמן. רק בפירות ההדר יש תוספת סוכר. בתהליך הייבוש המים יוצאים החוצה וכל המינרלים והויטמינים נישארים בפירות. כל פרי נפרס ומסודר על המגש לתהליך ייבוש בחום נמוך למשך 18 שעות ומעלה.  גרנולות שעידן מכינה וקולה. יש 11 סוגים שונים של גרנולות: וניל, הדרים, מיקס פירות, בריאות, תפוחים, ניחוח הכפר( ע"ש כפר ורדים), קינמון. גרנולות מלוחות: אגוזים, גרעינים (בעיקר לסלט). הכל ללא תוספת סוכר. יש גם תערובת של פירות חתוכים.
גם חלבות נימכרות במקום. החלבות מגיעות מממלכת החלבה בשוק מחנה יהודה. עידן היא הזכיינית הראשונה שלהם בארץ עוד לפני שיצאו החוצה עם המוצרים.
חמוציות מצופות שוקולד מריר וקפה, בשוקולד לבן ובשוקולד חלב. (עידן מטמפררת את כל השוקולדים). ג'ינג'יר מצופה בשוקולד מריר, חלב ולבן. תפוזים מצופים בשוקולד מריר, חלב ולבן. קליפות הדרים מצופות בשוקולד מריר, חלב ולבן.
טחינה מהר ברכה של השומרונים. שמן זית שמכינים מהזיתים שלהם. מרקחות שעידן מכינה. בקרוב יהיו גם ללא סוכר.

יש גם קומקומים יפים לחליטות תה שניתן גם לארוז כמתנות מיוחדות.

** ג'ינג'ר מצופה











עידן אומרת שהבננות הן הכי נימכרות.  לאמר את האמת?  אני לא אוהבת בננות, אך התאהבתי בבננות המיובשות של עידן. הבננות המיובשות אגב, הן לא כמו הבננות צ'יפס שאתם מכירים, אלא חתוכות לאורך והן רכות ונימוחות. הילדים של עידן הכי אוהבים תפוחים ומנגו.
עידן מספרת שאנשים נוסעים לחו"ל עם המוצרים שלה. ניזכרת בחבילה שנשלחה לדרום קוריאה. חבילות נישלחות גם לאירופה וגם לארה"ב- לקהילות יהודיות.

המוצרים ארוזים באריזות נעימות לעין וכיף לקבל מתנה מתוקה, עשירה ובריאה כזו מהמבחר הגדול שמציעה החנות.

** כל המוצרים הם ברישיון משרד הבריאות. הכשרות היא של רבנות מטה אשר. המפעל, שנימצא ליד החנות לא עובד בשישי ובשבת.
המחירים משתנים ממוצר למוצר.
עידן עושה הזמנות יום לפני, חבילות לכל הארץ, אריזות שי- כרגע עד חיפה.

עידן הפרי, מושב בצת,    0548089061

ימים א-ה  10-17

יום ו        10-14