יום ראשון, 15 בנובמבר 2015

פתפותים- בית מאפה, לחמים ומאפים מקמח כוסמין בראש פינה

פתפותים- בית מאפה, לחמים ומאפים מקמח כוסמין בראש פינה



המליצו לי על מאפייה קטנה בראש פינה. פתפותים שמה. הכל על טהרת הכוסמין ויש מיני מאפים רבים, טעימים, מגוונים ומיוחדים. קבעתי להיפגש עם קרן, בעלת המאפייה ונסעתי אל בית הקפה/ מאפייה/ חנות.  קרן זיו-רבובסקי בת 43, גרה ביסוד המעלה, נשואה ליורם שהוא ד"ר למדעי המדינה ומרצה לרטוריקה. לזוג שתי בנות: 9, 15. לקרן תואר ראשון בתקשורת ומדעי ההתנהגות מהמכללה למינהל.

לפני 8 שנים היא החלה את העסק כעסק ביתי. היא מספרת ששמעה על כך שכוסמין הוא בריא והחלה לאפות עוגות ועוגיות. לא תיכננה לעשות מזה עסק. חברות שלה אהבו ופתאום החלו להגיע טלפונים, וכך החלה למכור.

קרן רצתה לחם בלי שמרים, בלי סוכר, בלי שומן, בלי ביצים ובלי חלב. היא פנתה לתחום הלחמים כי זה איתגר אותה מאוד.  "בפעם הראשונה זה יצא מדהים" היא אומרת ומוסיפה "עם לחם צריך לדבר". היא מכרה למי שהזמין ועשתה התאמה של לחמים לאנשים. הכל מכוסמין.  במרוצת הזמן, קרן שכרה מקום בכפר הנשיא שם החלה בייצור מאפיה  "והחלה עלייה לרגל", עד שבאיזה שהוא שלב לא היה מקום....  בסוף 2012 פתחו את החנות בראש פינה ומאז היתה קפיצה:  אנשים רבים נחשפו ומגיעים ממקומות רחוקים כדי לקנות את המאפים.

**  ביגלה מכוסמין.  צילום מורן קורן-גודמן

קרן הגישה לי קפה נהדר וכן צלחת טעימות עם עוגיות מסוגים שונים, קרקרים ולחם.  הכל מכוסמין אורגני מלא.  הכל היה טעים מאוד, נימוח ומיוחד.  ללא טעמיי לוואי כלשהם, לא של המחמצת ולא של הקמח. נהפוך הוא. שמחתי לגלות שבלחם אין שומן, ביצים או חלב וטעמו נפלא!  "אנחנו מאמינים מאוד באיכות- זה המוטו שלנו ומאמינים מאוד בלהכיר את האנשים שבאים" אומרת קרן.

החנות קטנה ומסודרת כמו למסדר: על המדפים מסודרים לחמים, עוגיות בקופסאות, ביגלה, קרקרים, מאפים מיוחדים ממולאים כל טוב.  כיום קרן מוכרת  ** לחמי מחמצת, בין 8- 10 סוגים, **   לחם סלק- בחורף עם מחמצת ובקיץ עם שמרים יבשים. ** פרצלים ** פיתות אפויות ללא שמן              ** עוגיות : גרנולה ללא קמח בראוניז, מגולגלות, שוקולד צ'יפס, עוגיות טחינה וסילאן ללא סוכר ועוד. ** מאפים: עם גבינה ותרד/ פטריות, עם ירקות /מנגולד .  יש מאפים מלוחים ומתוקים  ** פוקאצ'ה: אחד הסוגים זה פוקאצ'ת פיצה. ** עוגות שמרים ועוגות בחושות ** חלות בימי שישי ובחגים        ** סופגניות בחנוכה עם 4 מילויים.


** מאפים מלוחים, צילום מורן קורן-גודמן

הטבעונות, אומרת קרן, זה חלק חשוב מאוד ומהווה אבן שואבת באיזור הגליל.  קרן משווקת את מאפיה לבתי קפה ולחנויות טבע, ובקרוב יתחילו לספק לאיזור המרכז פעמיים- שלוש בשבוע גם ללקוחות פרטיים וגם לעיסקיים. "זה היה ועדיין תהליך למידה בכל תחום שהוא. גם מבחינת להכיר את עצמי ועל מה אני לא מוותרת".

קרן נותנת פרנסה לנשים מהגליל ורוב הספקים הם מהגליל: "חשוב לי מאוד כמה שאפשר להשאיר את הכסף בגליל".

השם פתפותים "פשוט ראיתי את המילה מול העיניים", אומרת קרן " זה פת לחם + פתפותים של נשים". 


** מאפים מכוסמין, צילום מורן קורן-גודמן

הישיבה מחוץ לבית הקפה, אל שולחנות עם כסאות מרופדים כריות ורודות, ולהנאת הלקוחות יש מתקן של מגזינים וספרים משומשים. הלקוחות לוקחים איתם הביתה ספרים שהחלו לקרוא ומביאים איתם ספרים מהבית שלהם.

מתוך הפלייאר של פתפותים:

לחמי בריאות ומאפים מקמח כוסמין אורגני מלא. הכוסמין הוא דגן קדום, מופחת גלוטן, בריא וקל לעיכול. כל הלחמים נעשים בעבודת יד ע"פ מסורת עתיקה, ללא חומרים משמרים וללא תוספות מלאכותיות. לחמי מחמצת שאור, לחם כפרי, בייגלס, לחמניות, לחמי דגנים וגרעינים, לחם שיפון, קרקרים, עוגות, עוגיות ועוד.

 
** בית הקפה והחנות, צילום מורן קורן-גודמן


** הפיתות האפויות של פתפותים, צילום מורן קורן-גודמן







** עמדת הספרים והמגזינים

קרן ומאפיה משתתפים בהשקות של יינות וכולם נהנים לאכול אותם




פתוח בימים א-ה       8:00- 19:00 בשעון חורף  יום ו      8:00- 15:00

סגור בשבתות

יש כשרות של הרבנות הראשית חצור הגלילית

להזמנות    048718071                0507411940

רחוב דרך הגליל 46, ראש פינה. בכביש הראשי מול המשטרה.

www.pitputimbakery.com