יום שני, 20 ביולי 2015

שיכר הכפר בקיבוץ געתון בגליל המערבי

שיכר הכפר בקיבוץ געתון 

"אנו מייצרים שיכר מפירות אקזוטיים הגדלים במטעי קיבוץ געתון ובישוביי הסביבה".  כך נכתב בדף הפייסבוק של שיכר הכפר.


עבור דב ברב וגדעון אדר,תושבי הקיבוץ, פירות הם לא רק לאכילה. גדעון אדר, אגרונום במקצועו ייסד את שיקויי געתון ( כך נקרא בעבר שיכר הכפר), בשנת 2001.  דב ברב מנהל אותו ביחד עם גדעון. גדעון מספר שהכל החל מעודפים של פסיפלורה שלא ניתן היה להכניסם לקירור, בניגוד לעודפי פירות בשלים אחרים. "עלה רעיון לעשות איזה שהוא משקה", מספר אדר, "ניפגשתי עם יינן ויחד עיבדנו את התוכנית. עבדנו חצי שנה והמצאנו את 2 השיכרים של הפסיפלורה שהם הותיקים". גדעון מדבר על שיכר פסיפלורה עם פרי ושיכר פסיפלורה שבו סונן הפרי ולו יש יותר אלכוהול. אני אהבתי מאוד את שיכר הפסיפלורה עם הפרי.  אח"כ החלו לגוון והוסיפו שיכרים מתמרים, קיווי, ליצ'י.

רימונים, תמרים, קיווי, ליצ'י, דובדבנים, תפוחים- הם לא רק פירות שאוכלים. גם לא שקדים ודבש. בקיבוץ געתון מייצרים מהם שיכרים טעימים מאוד.

במקום יש מרכז מבקרים קטן: יש טעימות והסברים, סרט תדמית ובקבוקים לרכישה מכל מיני גדלים וסוגים.  האירוח נעים מאוד ומקבלים הסברים ממצים.  אחוז האלכוהול הכי נמוך הוא 14.3% לשיכר הרימון. יתר השיכרים מכילים 16-17% אלכוהול. יש כשרות למוצרים ( המקום עצמו פתוח ג ם בשבת) הגדלים של הבקבוקים נעים בין 100 מ"ל ל 750 מ"ל. ישנם גם מארזים מיוחדים שמיוצרים בכפר מסריק וגם בקבוקים דקורטיביים- מתנה נהדרת לימי הולדת ולחגים.  20 ש"ח עולה הבקבוק הקטן ביותר.

ביקור במקום מיוחד.  

אגב, יש גם שיכרים עם שילובי פירות: 'מורימון'- רימון ופסיפלורה 'שיכרון'- פסיפלורה וליצ'י.

עובדים כל השנה, מייצרים ומבקבקים בקיבוץ את השיכרים.

שיכר הכפר, קיבוץ געתון.  נא להתקשר ולקבוע מראש. אפשרות גם לקבוצות של מבקרים.  דב ברב   0528-698051. יש אתר ודף פייסבוק. באתר ישנם הסברים מפורטים על כל שיכר ושיכר וניתן לרכוש שם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה