יום רביעי, 31 בינואר 2018

מוניקה מוסקוביץ- פלייסמטים מלמדים לילדים

מוניקה מוסקוביץ- פלייסמטים מלמדים


צילום מתוך האתר

ראיתי את הפלייסמטים של מוניקה בפייסבוק והתלהבתי. פלייסמטים מהווים אצלי רקעים לצילום, ואני תמיד מחפשת את המיוחדים שבהם, אז תמיד שמחה לראות עוד.

התלהבתי ממה שראיתי – מהצבעוניות, מהאסתטיקה ומכך שהם נועדו לילדים כדי שילמדו מהם.

איך אפשר ללמוד מפלייסמט?  גם אני שאלתי את עצמי וניפגשתי עם הממציאה-מוניקה.
מוניקה החייכנית ומאירת הפנים קיבלה אותי בשמחה והראתה לי את הפלייסמטים ומה עומד מאחוריהם. אני הוקסמתי ושמחתי שנתנה לי כמה וכבר צילמתי עליהם.

אני הכרתי את מוניקה ואת פועלה. כעת תורכם. 

הנה סיפורה של מוניקה:

*  מוניקה מוסקוביץ

ילידת בואנוס איירס, בגיל 4 עלתה עם משפחתה מארגנטינה והמשפחה התיישבה בכפר סבא.
מוניקה נזכרת  בעליה לארץ שכללה הפלגה של שלושה וחצי שבועות באוניית עולים "המעפילים" ככה קראו לה בצחוק יחד עם 2000 מעפילים שחלמו לעלות לארץ.

הם הגיעו לכפר סבא לפנות בוקר ביום שישי באחת לפנות בוקר של סוף חודש יולי 1972 .השאירו אותם אבודים לרחוב וויצמן בכפ"ס כי יום שישי והסוכנות היהודית היתה סגורה...

מוניקה זוכרת את מעיל הפרווה שלבשה אמה. הם עדיין לא הבינו מה זה קיץ ישראלי... משפחת בן משה שעברה ברחוב עזרה להם מאד ולקחה אותם תחת חסותה, אירחה אותם בביתה ועזרה להם להשתלב ברוח ישראלית של אותה תקופה. בכפ"ס המשפחה התגוררה 3 שנים ומשם עברו לנתניה .
מוניקה למדה עיצוב גרפי בויצו צרפת בת"א, בבי"ס לאומנויות. בצבא שירתה במודיעין בפיקוד צפון, שם גם עשתה רישיון נהיגה. היא נזכרת שבשיעור הראשון היא הפעילה את הוישרים כי ירד שלג בצפת.
לאחר הצבא עברה לגור בת"א, שם גרה 25 שנה. היא עבדה בחברות מולטי מדיה במחלקות גרפיקה, תוכנות לימוד למחשב. עבדה גם בקונפי- חברת משחקי מחשב לילדים.
ובמקביל למדה לתואר ראשון במדעי החברה.

אוכלים, שותים ולומדים   צילום מתוך האתר

בשנת 2000, בעקבות התפוגגות בועת המולטימדיה וכניסת האינטרנט .הבינה מוניקה שהיא צריכה לעשות שינוי כיוון. היא הפכה למעצבת עצמאית תוך כדי כך החלה  לתת שרותי עיצוב ומיתוג לחברות.
מוניקה , שאביה היה צלם ועבד בפארג' ספגה בבית את הצילום. החלה גם לצלם. לכן היום היא מבינה במספר תחומים בהגיעה לעבוד על פרוייקט ממקום שמסוגל להבין אותו בכמה היבטים ויכולה לתת לו פתרונות מעבר לעיצוב הגרפי

להכנת הפלייסמטים הצבעוניים והלימודיים שכ"כ שבו את עיניה, היא הגיעה לאחר שחיפשה רעיון יצירתי לעזור ללמד את הבן שלה בצורה חזותית ומובנת יותר את חומר הלימוד. זה התחיל בכך שהיא חיפשה לו את לוח הכפל בכל הרשתות ולא מצאה, אז היא הכינה לו אחד. כשהיא הבינה שלוח הכפל מצריך שינון, היא יצרה פלייסמנט כדי שתהיה לילד תעסוקה בזמן שהוא אוכל וזה לא יראה כמו עוד משימה הלאה למידה מהדלת האחורית.

אני אהבתי מאוד את הפליסמטים, וכשראיתי אותם ומוניקה הסבירה לי עליהם, התלהבתי עוד יותר. כל פלייסמט הוא עולם ומלואו והיא מדפיסה משני הצדדים: צד אחד מלמד וצד שני נחים בו ונירגעים. כלומר- אם יש לוח הכפל מצד אחד, בצד השני יהיו צורות מרגיעות, גם כדי להרגיע את העיניים וגם את הילד שעבד ולמד עד כה. 

צילום מתוך האתר

בכל פלייסמט יהיה ציור מרגיע עם צבעים רכים מאחור. וכיום היא מעצבת פלייסמטים נושאים לימודים שונים בהתאמה לגיל הילד.

נוכחתי לראות את בנה של מוניקה ובן של חברה של מוניקה לומדים מהפלייסמט ואוהבים את זה. זו ממש חוויה נעימה לילדים שבכלל לא מרגישים שהם לומדים. למוניקה יש פלייסמטים רבים (( שאגב, גם מבוגרים יכולים ללמוד מהם): מפת העולם,דגלי העולם, פירות, ירקות, כוכבי לכת, לוח הכפל, צורות, מפת העולם, מספרים, בעלי חיים, מכוניות ועוד.

"דרך הפלייסמטים". אומרת מוניקה, "ניתן לתקשר עם הילדים בזמן האוכל וזה מרחיק אותם קצת מהנייד ומאפשר זמן למידה וחוויה משותפת עם ההורים בזמן האוכל".

052-8354009




 צילום מתוך האתר

צילום מתוך האתר


צילום מתוך האתר

2 תגובות:

  1. אין על הפלייסמטים של מוניקה - גם אנחנו נעזרנו בפלייסמט ללימוד לוח הכפל והכי נחמד שהוא בסגנון כדורגל שהבן שלי אוהב ובצדו האחורי יש סימון מגרש כך שהאפונה יכולה לשחק נגד הגזר בהנאה (: לפני זמן קצר קניתי לאחיינים הקטנים פלייסמטים ללימוד אותיות דפוס וכתב וללימוד מספרים. מוניקה את נהדרת!!

    השבמחק
  2. תודה ליטל את מקסימה מצחיקה וחיובית! :-)

    השבמחק