יום ראשון, 11 ביוני 2017

רוית רוד- מלבישת בתים

רוית רוד- מלבישת בתים

רוית מחכה לי בבית הקפה כשהיא מחוייכת ומשדרת אנרגיות חיוביות. בדיוק מה שהייתי צריכה באותו בוקר שישי. היא מלבישת בתים ואני באתי לתהות על קנקנה.
רוית בת 42, גרה בקריית אונו. נשואה ליניב ("שהוא מאוד מניב") ולהם 3 ילדים: שתי בנות בגילאי  16 (שירה), 8.5 (אלה) ובן-  (הראל)12 .  "אני תוצר של החיים שלי" היא מציגה.
רוית נולדה בירושלים, גדלה ברמת גן ואח"כ בגבעת שמואל. "אני לא מאלה שעיצבו בתים. אסתטיקה ועיצוב זה דברים שאתה נולד איתם. אמא שלי יפה מאוד- טיפוח ואסתטיקה ליוו אותי כל חיי. אני זוכרת את עצמי מסתכלת על אמא שלי מתאפרת- זה מטמיע בך משהו". היא לא עיצבה בגדים ולא חשבה להיות מעצבת. רצתה להיות מנהלת, ללמוד, אשת קריירה.
בצבא היתה מכי"ת בנים . בצופים היתה מדריכה ורשגד"ית וזה ליווה אותה בחיים. "אני בכלל בן אדם של אנשים".


*עיצוב של רוית

רוית גדלה כבת יחידה לאם גרושה "אני בן אדם עצמאי מאוד". היא גאה בלימודיה : "לימודים זה חלק מההוויה שגדלתי עליה, אז המסלול היה מאוד ברור- היה לי ברור שאסיים צבא ואלך ללמוד. אני אוהבת מאוד ללמוד, אך לא אוהבת את האוני' כי זה מאוד מקבע". יש לה תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאונ' ת"א, עבדה בחברת כוח אדם: "אני מביאה הקשבה, אמפטיה, סבלנות". את התכונות הללו היא מביאה לעבודה כמלבישת בתים "אנשים עוברים דברים לא פשוטים- קניית בית, כספים. כשאתה מעצב בתים אתה חייב להיות פסיכולוג עם יחסי אנוש טובים".



לרוית תואר שני בלימודי עבודה (משאבי אנוש) מאונ' ת"א וכן לימודי הנחיית קבוצות באונ' הפתוחה. לאחר הלימודים החלה לעבוד בחברת סטאראפ בת"א והקימה את מחלקת משאבי אנוש שם- "היו לי חלומות להגיע רחוק. ראיתי את עצמי מנהלת משאבי אנשו בחברות גדולות, אבל החיים מפתיעים אותך ואתה לומד על עצמך דברים".



 אחרי שבתה הבכורה נולדה רוית לא יכלה להשאיר אוה עם מטפלת.  "חזרתי להיות הילדה שהייתי, נורא אהבתי ילדים כשהייתי קטנה. הרגשתי שזה לא התכלית בחיים: לעבוד, לעבוד,לעבוד ושמישהו אחר מגדל אותה". רוית, אדם חברתי שזקוק לאנשים ולעשייה, הלכה ללמוד הנחיית קבוצות ורצתה להנחות קבוצות של נשים אחרי לידה, זה התגלגל למשהו אחר כשהלכה עם בתה שירה לחוג ליווי התפתחותי של תינוקות ב'צעד ראשון' של שי זילברבוש. שי שמע שהיא אמרה שהיא מחפשת את עצמה "רציתי משהו של רוית בלבד. רציתי משהו עם ערך משל עצמי". שי הציע לה לבוא ללמוד ליווי התפתחותי לתינוקות. לימודים של שנתיים אצלו, במכללת צעד ראשון. כשהבן של רוית נולד, היא סיימה את הקורס, והלכה וחילקה פלייארים בגבעת שמואל: "הלכתי לגנים והצעתי את עצמי, למרכזי הורות. הייתי מאושרת. איפה זה ואיפה עיצוב", היא ניזכרת ומחייכת.



חמש שנים היתה מדריכת ליווי התפתחותי. בשנת 2008 היא ובעלה קנו את הבית בו הם גרים היום בקריית אונו. בית ישן שהיה זקוק לשיפוץ. הם שכרו אדריכלית והחלו הכל מאפס- מלבד המעטפת הכל הלך. "לאט לאט הרגשתי שהאדריכלית לא עושה את מה שאני חושבת שהיה צריך, גיליתי המון טעויות". רוית פיטרה את האדריכלית והמשיכה לבד.
כשהיתה מלווה התפתחותית שאלה את עצמה רוית האם זה מה שהיתה רוצה לעשות הלאה בחיים. אז גם התחילו להגיע תגובות על הבית "חברה של חברה הביאה את האדריכלית שלה לראות את הבית והיא אמרה לה שעיצוב זה עניין של טעם ואין אמת אחת, ושיש לה כלים שהיא צריכה לפתח ושעם הכוונה מקצועית- היא תעשה את זה הרבה יותר טוב. "בחיים לא הייתי חושבת על זה".



רוית הלכה ולמדה הום סטיילינג במכללת 'בניין ודיור' במשך 9 חודשים.
כיום היא בעלת עסק להלבשת הבית. עובדת באיזור המרכז ובעיקר בשרון.  עושה גם סטיילינג לצילומים. 
מרצה בסטודיו B6 לעיצוב- בי"ס למקצועות העיצוב בת"א.
רוית מלבישה בתים, מרצה וגם מלמדת באופן פרטי.






0542375570







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה