יום שבת, 10 ביוני 2017

אורנית בן עמי- ציירת אינטואיטיבית

אורנית- ציירת אינטואיטיבית

אני אוהבת לצייר.מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי יושבת בגן הילדים ליד פינת הציור בכל בוקר וממש לא מוכנה ללכת לשום פינת משחקים אחרים. ציור מילא את כל עולמי כילדה והמשיך עד לא מזמן כשבגרתי והתחלתי לצייר בצורה אבסטרקטית. אפילו לא ידעתי שיש שם למה שאני מציירת. חלק מיודעי דבר שרואים את ציוריי אומרים שהם אף ציורי אבסטרקט-ילדותי.  מי אני שאתווכח?  אני אף הצגתי בתערוכה ועל כך גאוותי הגדולה.
אז כן, ציור אני אוהבת ותערוכות ואוהבת מאוד אומנים מכל הסוגים: נהנית לראות את יצירותיהם, לראיין אותם ולתהות על קנקנם.

* הצגת הציורים של אורנית: בצד ימין 'מקצבים בצד שמאל 'מעגלים'

אחת מהאומניות שאותן היכרתי לאחרונה היא אורנית (ornit) שבנוסף לזה שהיא חייכנית וקורנת שמחה, היא מוכשרת וצבעונית בהוויתה.
מוזמנים להכירה ואת פועלה:

* אורנית בן עמי, צילום ליטל מאירי

אורנית, בת 34 נשואה ללירן ואמא ליותם בן 5 ושיר בת 3. גרה ברחובות. נולדה באסף הרופא וגדלה בראשון לציון.
"כל ילדותי ציירתי, אמא שלי היתה ציירת. גדלתי לתוך זה. ראיתי אותה מציירת בבית, מציגה בגלריות".  אורנית למדה אומנות בתיכון ועשתה בזה בגרות.  בבואה לבחור מקצוע לחיים, הבינה שהיא צריכה משהו פרקטי. "בחרתי את המקצוע הכי פרקטי שאפשר למצוא בו עבודה ומשלב אומנות- אדריכלות ועיצוב פנים". היא למדה בספיר ועסקה בזה 8 שנים. עבדה במשרדי מעצבים ואדריכלים.  "החלטתי לצאת לעצמאות כמעצבת פנים כי הרגשתי שאני רוצה לפגוש אנשים ולעבוד מולם. החלטתי לשלב בין שכירה לעצמאית". הציור הופיע אצלה כל הזמן, אולם הפעם בצורה חזקה ועוצמתית יותר.
אורנית מדברת על ציור אינטואיטיבי עם ניצוץ בעיניה ומסבירה שהיא פחות מסתכלת על מה יוצא בקנווס, אלא על התהליך עצמו.  "הציור ליווה אותי כל הזמן. כל הזמן ציירתי ושרטטתי". אפילו המרצים גערו בה על כך, היא ניזכרת.

* ירח מלא. צילום שי הורמן


היא אגב, כותבת ביד שמאל.  "כל תהליך יצירה שאני עושה, אני מרגישה שאני מתרפאת. כאילו הנשמה שלי יוצאת שם". אורנית מאמינה מאוד בזרימה של הרגש. אוהבת צבעוניות בחלל "מילדות מאוד אהבתי צבעים והחלטתי להתמסר לצבע ולהכניס אותו לחלל. כל ציור נראה אחרת, לא מחפשת שיהיה יפה אלא אמיתי".
כשאורנית מדברת, עיניה נוצצות מאושר ורואים שהיא אוהבת את עיסוקה ואת התשוקה למקצוע בו בחרה "לחיות את הרגע עם הצבע", היא מסבירה.
.
* צליל של שלווה. צילום שי הורמן


יש לה סטודיו בבית. לאחרונה היא החלה מציירת אנשים בהתאמה אישית. יצירה במרחב של בן אדם יוצא ממקום מאוד יצירתי, זה כל אחד והמהות שלו- זו עדות על קנווס. היא מסבירה:  "היצירה בהתכוננות לאותו אדם מסיפורים של אנשים
מכניסה למרחב כל כך הרבה אנרגיה בתוספת שלווה, שמחת חיים ורוח יצירתית ".
לציור מותאם לאנשים היא הגיעה מתהליך אישי "קיבלתי מתנה בתקופה האחרונה- הלב שלי פועם".
אורנית מציגה את הציורים במרחבים פתוחים- מסעדות, בתי קפה, גלריות.
הנחתה סדנאות ליצירה אינטואיטיבית "יש בזה כתיבה, תנועה,ציור," היא מסבירה.
כאשר אורנית מציירת ציור למישהו היא אומרת לו לבחור 3 צבעים ומשוחחת איתו על מנת להבין מי עומד מולה. לפי הנתנוים הללו היא מציירת.

ליצירת קשר עם אורנית:    0506662666

אורנית מציירת לפי הזמנה ציורים שמותאמים אישית וכן ציורים שלה. מוכרת בגלריות ומציגה כאמור, במרחבים ציבוריים, מנחה של סדנאות יצירה אינטואיטיבית בליווי מוזיקה. 

*עונות. צילום שי הורמן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה