יום שני, 2 בנובמבר 2015

לחם ועוגה בקיבוץ מורן שבגליל

לחם ועוגה     BREADE  CAKE

אני מסיירת ומטיילת הרבה בגליל- מחפשת מקומות יפים ומיוחדים לסיקור, אומנים ויוצרים גליליים, מסעדות וכל דבר מיוחד. לשים את הגליל על המפה !  ברוב המיקרים אני מוצאת לבד את המקומות ואת האומנים ששמחים לחשיפה ולבמה, יש פעמים בהם אני מגיעה ונחשפת למקומות ולאנשים בעקבות המלצות שממליצים לי יודעי דבר.

את האמת?  איני זוכרת כיצד שמעתי על 'לחם ועוגה', אך עובדה זו אינה משנה. מה שמשנה היא העובדה שהגעתי למקום טעים ומזמין.


כשאני מגיעה לאכול במקום שמיוצרים בו דברים בריאים ( ו"על הדרך" זה גם טעים) אני שמחה כפליים.

גל לוי, הבעלים והאופה מספר על גלגולו של המקום אשר היה מפעל להרכבות פלסטיק, מפעל אלומיניום וגם נגריה, ושינה את פניו לחלוטין בהופכו לבית קפה/ מאפייה גלילית וציורית בליבו של קיבוץ מורן.

לגל 3 ילדים והוא התחיל לעשות לחם " כי לא רציתי לתת לילדים שלי לחם שקונים במכולות".  גל רצה לחם בריא לילדיו, והוא, שבא בכלל מתחום התקשורת הסלולרית, עשה קורס אפייה במכללת רימונים, התחיל לאפות לחם כתחביב ועכשיו הוא משווק את לחמיו  ( וגם קצת עוגיות) לכל משגב! לאמירים, לקריית שמונה, רשת קסם הטבע, לקוחות עיסקיים ומסעדות. 16-18 נקודות מכירה. כעת הוא לומד ומתמקצע כל הזמן.


כל הלחמים טריים ונאפים בקיבוץ. כמו כן גם העוגות, העוגיות (הנהדרות),הבורקסים, הקוראסונים ועוגות הקראנץ. העוגות נימכרות רק בימי שישי. הלחמים הם לחמי מחמצת, אין בהם שמן בכלל וברובם אין סוכר. ניכר בגל כי הוא מבין מאוד ואוהב אפייה. הוא מדבר עם תשוקת והבנת אפייה, משקיע המון בפיתוח וביצירת הלחמים: "אנחנו כל הזמן במגמת שיפור. התפיסה שלנו אומרת- לחם טוב, בריא ובמחיר סביר". כיכר של לחם כוסמין  620 גרם עולה 24 ש"ח, לחמים מלאים 27 ש"ח.  הלחם הכי נימכר הוא לחם מחמצת כפרי שמורכב מ 50% קמח לבן ו 50% קמח מלא.

גל כיבד אותי בקפה טעים ואיכותי, בלחם כפרי, בלחם עם תמרים ןבעוגיות שונות. הכל טרי, טעים ואיכותי. וכן- גם בריא.

במקום 3 תפריטים: תפריט TO GO, תפריט אמצע שבוע ותפריט יום שישי. באמצע שבוע יש רק ארוחות בוקר ובסוף שבוע יש תפריט מלא.  בתפריט ה TO GO יש קפה ומאפה, מוזלי, בורקס, כריכים, מאפים, שתיה חמה וקלה. בתפריט אמצע שבוע נוספים גם סלטים ופיצות. בתפריט שישי - שקשוקות, מאפים מהתנור, סלטים, כריכים, מאפים, לחם ומטבלים.

בלחם ועוגה יש גבינות של חוות הנוקד מגיליון, דבש ממכמנים וריבות 'בוסתן' של לוטם. ניתן לקנות גם עוגיות ולחמים כמובן.

יושבים אל שולחנות מכוסים במפות מנוקדות, נהנים מהאווירה ואוכלים טעים, בריא וצבעוני.

גל מוסר שהם מתחילים לעבוד על מאפים לאירועים









**  גל לוי הבעלים



פתוח ימי שני עד שישי.  בית הקפה פועל בשעות 9-14 מכירה בשעות 8:30-16:30

ימי שישי   8:30- 14:30

04-6988992

0523669413

לחם ועוגה- בפייסבוק



תגובה 1:

  1. ליטל, תודה רבה, שמחנו לארח.
    ( הערה קטנה, לחמים מלאים מחיטה עולים רק 17₪),
    להתראות

    השבמחק