יום רביעי, 4 בנובמבר 2015

הבית והאומנית המיוחדים בקיבוץ אדמית בגליל

הכירו את שולי אור האומנית הרב תחומית, ביתה המיוחד והצבעוני, גינתה המטופחת וסיפור חייה המיוחד

את שולי הכרתי באחד מסיוריה של רינתה בלסון, סיור של חנויות יד 2. עשינו היכרות בין כל המשתתפות והיא שבתה את ליבי כאשר סיפרה את סיפורה. הכרתי עוד משתתפות מקסימות, ביניהן את מיה חסון הצלמת והסטייליסטית המוכשרת מזכרון יעקוב אשר צילמה את כל יום הסיור. אני אוהבת לפגוש אנשים חדשים ומעניינים שהם אומנים בנשמתם וכיף לי כ"כ לדבר איתם וללמוד מהם.  שולי הזמינה אותנו ברוב נדיבותה לביתה ואני אכן הרמתי את הכפפה. בביקורי הראשון אצל שולי בביתה באדמית שבגליל. הוקסמתי מביתה שבנוי בצורה מוקפדת ומחושבת, והיא אמרה שאכן כל פרט תוכנן מראש. לשולי  בית מזמין, גינה פורחת ומטופחת עם עצי פרי וצמחי תבלין והרבה יצירות אומנות שיצרה במרוצת השנים. אגב, ביקור אחד לא הסםיק לי וחזרתי שוב בשמחה.

** שולי בגינתה


שולי בת 62, אמא לבן ובת וסבתא לנכדה מקסימה "שאין דברים כאלו". נולדה באשקלון להורים שעלו מרומניה. למדה תיאטרון בסטודיו של ניקו ניתאי כי נוצר בה הרצון והצורך.                             כישורים מוזיקליים הובילו אותה ללהקה מבאית, ושרה לחיילים בזמן מלחמת יום כיפור והעבירה להם דשי"ם מהמשפחות. היא זוכרת ערב אחד בו היתה להם הופעה בתעלת סואץ והחלו לירות עליהם... רק למפקד הלהקה ולנהג היה נשק....  בצבא עבדה עם יונתן גפן, אורי זוהר, דורון נשר, גבי שדה ועוד.

שולי התחתנה עם אלי נחום שהיה הגיטריסט של הלהקה. כיום הוא עו"ד- מנהלם האישי של ארקדי דוכין ודיוויד ברוזה. השניים התגרשו אך נותרו בקשרים טובים.

את דרכה באומנות החלה באומנות פלסטית, למדה גרפיקה וכן מורה לאומנות. עסקה גם בסטיילינג ועיצוב.

** אחת ממרפסות ביתה של שולי

תאמינו לי שסיפור חייה של שולי יכול להיכתב כטלנובלה: אחרי 30 שנה היא פגשה את האקס המיתולוגי שלה מהתיכון שהפך להיות בן זוגה לאחר גירושיה. הוא היה אדריכל מצליח והיא התעסקה בעיצוב- והנה- היה להם משהו משותף.  הם נסעו לפלמה דה מיורקה בספרד לפרוייקט משותף אותו הקימו שם- פלמה אקווריום, אתר תחרותי של עולם המים. הבעלים הוא מוריס קאהן. בספרד עשתה שולי פסלים ועבודות אומנות. שולי מספרת כי הפסלים ניבנו בטכניקה מיוחדת, גודלם גדול מאוד והם חיקו את הטבע. עבודות לא שיגרתיות.

 בן הזוג, מוקי (מיכאל) גירון, בעל תואר שני באדריכלות היה מנהל הפרוייקט. לאחר שניגמר הפרוייקט חזרו בני הזוג לארץ ובנו את ביתם הפרטי באדמית בתחילת 2009. אהבו את האוויר, הנוף והקירבה לים.

"החלום היה ליצור את הבית של עצמנו. זה היה הבייבי והיצירה המשותפת עם כל הידע והניסיון שלנו". לפי תגובות האנשים שראו את הבית- הם קלעו בול!  האווירה טובה, יש זרימה טובה ואוויר טוב בכל תקופה. זהו בית אקולוגי בן 2 קומות.

מוקי החל את הבנייה של קניון ארנה בנהריה, אך לא הספיק לממשו. הוא נפטר בספטמבר 2011 מסרטן. שולי נותרה לבד בבית החלומות שלהם. טלנובלה כבר אמרתי?

כיום משמש אותה הבית למגורים וכן יש לה סטודיו בבית בו היא מלמדת יצירה ופיסול בעיסת נייר. הבית משמש גם כמקום להרצאות, סדנאות רוחניות, מסיבות רווקות.

הבית מטופח, צבעוני, מקורי ומיוחד. חוויה להגיע ולראות פסלים, מאובנים, יצירות אומנות ונוף נהדר.


** עציצים שהכינה שולי


** פינה במרפסת

** ועוד קצת




** מה אתם אומרים על הנוף?

שולי יוצרת פסלים מעיסת נייר, פסלים לנוי מחימר, פסלים מאבן, שולחנות מפסיפס, תכשיטים מעיסת נייר ואבן ומחוטי טריקו. שולי ממחזרת דברים ויוצרת מהם פסלים.

מקיימת סדנאות בעיסת נייר בסטודיו שלה למבוגרים, יש גם שיעורים פרטיים.

שולי     0544346484  בתיאום מראש


** כסא מעיסת נייר שעשתה שולי לנכדתה






** לא מתחשק לתת ביס?




** תשקיטים שיצרה שולי

**עבודה בפסיפס

3 תגובות:

  1. מקום מדהים ואישה מקסימה וגם חברה טובה. מבחינתי כמה דקות מהבית ולהרגיש כמו בחו"ל

    השבמחק
  2. שולי נהדרת ומקסימה אשת שיחה ויצירה מקום מקסים אוירת חו״ל

    השבמחק