יום שבת, 10 ביוני 2017

סטודיו עלמה- שמלות כלה וערב של קרן חצרוני

סטודיו עלמה- שמלות כלה וערב של קרן חצרוני


*סטודיו עלמה, צילום ליטל מאירי

אני לא נשואה ( עדיין, אם מישהו יקרא את הפוסט הזה בעוד זמן מה- אולי הססטוס שלי ישתנה...)- בוכה בכל חתונה ובכל סרט רומנטי. מתרגשת מתינוקות ומכלבים חמודים, בקיצור- קיטשית במלוא מובן המילה. אז תארו לכם איך הרגשתי כשעברתי במקרה ליד 'סטודיו עלמה'. הציץ ונפגע, במקרה שלי- הציצה וניפגעה. חנות מקסימה ברעננה, וברגע שעיניי קלטו את שמלות הכלה בתוכה מיד בצבצה דמעה בקצה עיני. מחיתי אותה וניכנסתי לחנות ביודעי שוודאי יש שם סיפור. קבעתי פגישה עם בעלת החנות שהיא גם המעצבת ולא רציתי לצאת מהחנות הקסומה שכלה מיועדת היתה בתוכה ועשתה תיקונים אחרונים לשמלתה. אז שוב בצבצה אצלי הדמעה, שכן מגיל שאני זוכרת את עצמי חלמתי על יום חתונתי ( כמו רבות וטובות, אני בטוחה), ויש לי פרטים מדוייקים על איך ייראה הכל ( אצלי כל פעם משתנה החתן, אבל זה כבר סיפור אחר...) ועל איך אלבש את השמלה הלבנה והמפוארת (למרות שאיני אוהבת שמלות, אבל חתונה וכל זה...ומה יגידו הדודות...) ואפילו שיניתי את הקונספט מספר פעמים כיאה לתקופה שמשתנה, אבל שיר הכניסה לחופה לא משתנה (ואת זה אני לא מגלה). פתאום מצאתי את עצמי עוברת ברחוב בו נימצאת החנות בתואנות שונות שאני מאכילה בהם את עצמי- "זה בדרך להליכה היומית", "יש פה חנויות יפות", "זה בדרך ל...", "יש פה מסעדה שלא ידעתי על קיומה".  בקיצור- הבנתם את הרעיון ולא אכתוב עוד מילה נוספת כי אני רוצה להגיע אל הגברת: הכירו את קרן חצרוני המוכשרת ומעצבת שמלות הכלה והערב. מה מיוחד בה ובפועלה? אל הפוסט תעברו במהרה.

עלמה הוא שם החנות ופירוש השם- מאורסת, זה מהתנ"ך. לקרן עוד 3 אחרים, קרן בת 33 נשואה ואמא  ל 3 ילדים, המשפחה מתגוררת במעלה שומרון.קרן נולדה וגדלה בגבעתיים במשפחה דתית לייט. בעלה הוא מעצב תעשייתי והיא למדה עיצוב אופנה בשנקר. 

קרן ושמלת כלה בעיצובה, צילום ליטל מאירי


קרן מספרת : "היו לי שתי סבתות שמאוד אהבו בגדים, אהבו מאוד להתלבש יפה, ואמא שלי אוהבת בגדים. ראיתי אופנה בתור משהו שמשמח בני אדם. ראיתי את זה בתור משהו שיכול להרים בן אדם מאיפה שהוא נימצא".

קרן היתה עצמאית מגיל צעיר "התחלתי לעבוד בגיל צעיר מאוד. לא רציתי לקחת מההורים שלי וכל כסף שהיה- קניתי בגדים".  כשהיתה בת 18 כבר היה לה אוטו שקנה לה אביה (טרנטה כזאת, היא ניזכרת) והיא החזיקה אותו.

שרשרת בסטודיו עלמה. צילום ליטל מאירי

כשהיתה ילדה הלכה לחוג עיצוב אופנה, וכשהיתה בשירות לאומי, אביה אמר לה שרשם אותה ללימודי עיצוב אופנה בשנקר.  בגיל 20 החלה את לימודיה שם.
את בעלה הכירה כשהיתה בת 16 והם התחתנו 8 שנים לאחר מכן. קרן עיצבה לעצמה את שמלת החתונה, ובנוסף גם לאמה, לאחותה, לחמתה ולדודה שלה. היא מספרת שלא רצתה לעשות זאת מחוסר זמן, אך הן לא מצאו שמלות...

צילום ליטל מאירי

אחרי החתונה החלה לעבוד בחברה בת"א שעיקרה היה שמלות כלה לכל העולם. "ראיתי שאם אני רוצה להתקדם שם, זה יפגע בי מבחינה אישית, כי הם רצו שאעבוד גם בשבת".  

המעבר לעצמאות היה לה טיבעי כי כל משפחה שלה עצמאיים. 

קרן פתחה משהו קטן ליד הבית, בעלה עזר לה בהקמה והתחילו להגיע אליה מכל הארץ. 

קרן ניזכרת בחיוך שאת הציוד הראשוני שלה, שכלל מכונת תפירה, בובות הדגמה ועוד אביזרים קנתה מפינוי דירה של קשיש שהיה חייט, במחירים נמוכים והרגישה שעשתה את עיסקת חייה.

"אני התחלתי את הקטע של שמלות צנועות. התחלתי עם שמלות כלה. היו אז או סטרפלסים או שמלות של חרדיות", היא מספרת בגאווה.  ואכן, זה מה שמשך את עיני מלכתחילה- שראיתי שאין אצלה שמלות עם כתפות דקיקות או חושפניות מידי, מחוכים קשוחים שחונקים, שמלות מיני ודומיהן. אהבתי מאוד את הקו הזה, שהוא מכבד מאוד מצד אחד, ומצד שני, נותן לכלה העתידית את האפשרות לכסות מה שהיא רוצה ולא מרוצה, וכן להיות שלמה עם השמלה שבה בחרה. ואגב, לא כל השמלות הן בצבע לבן.

* אקססוריז בסטודיו עלמה. צילום ליטל מאירי

"עיצוב זה משהו מוגמר ולא טלאים ורציתי לעשות שמלה מ א עד ת. השמלות שלי צנוכות, אך לא חונקות את הצורה".

את השמלה הראשונה שמכרה עיצבה לחברה : התחלתי מאפס ולא היו לי משלות להראות. כל פעם שמישהי קנתה שמלה, בכסף הלכתי וקניתי בדים".

קרן עובדת עם בדים איכותיים מייבוא מחו"ל. היא מסתובבת בחנות ומראה לי בגאוה את השמלות שעיצבה, מסבירה לי על סוגי הבדים ומראה לי את האקססוריז התואמים.

הייתי בסטודיו עלמה מספר פעמים ובכל פעם ניכנסו עוד ועוד נשים. בין אם אלו כלות צעירות ונרגשות, בין אם אמהות של חתנים שמבקשות שמלה לערב החופה, בין אם אחיות של כלות, או כלה טריה שאחותה התחתנה מספר שנים לפני, גם עם שמלה של קרן. השמחה רבה וקרן והעובדת שלה מקבלות את כולן בסבר פנים יפות, מציעות מים וקפה, חיבוק ובעיקר מכילות ונשמעות לבקשותיה של בעלת השמחה.

* תכשיטים ונעליים מיובאים בסטודיו עלמה. צילום ליטל מאירי

קרן מתעדכנת בתערוכות בחו"ל על מה שהולך היום וניזכרת "אין ספק שההתחלה היתה קשה, אבל בעלי וההורים דחפו אותי. בעסק את כל הזמן צריכה לקום ולהמציא את הגלגל, אבל זה גם הכיף".

בהמשך השנים נפתחה בסטודיו עלמה גם מחלקת שמלות הערב "לשמלות ערב מגיעות אליי הרבה אמהות חילוניות שרוצות שמלה-שמלה", אומרת קרן.
 היא, אגב, ייעדה את עצמה כמעצבת לדתיות לאומיות למן ההתחלה, כלומר- עניין הגזרות והצניעות היו לנגד עיניה כל הזמן, והיא מספרת שגם נשים חילוניות באות לרכוש אצלה שמלות. אני נכחתי באחד הבקרים כאשר כלה חילונית הגיעה למדידה אחרונה וכששאלתי אותה למה היא קונה את השמלה דווקא בחנות של קרן, היא ענתה שכל שמלה שראתה היתה עם כתפיות דקות או מחוך, והיא חיפשה שמלה אמיתית.

* קשתות לשיער של 'שירלי קשתות מעוצבות'. צילום ליטל מאירי

לקרן יש האנגר של  100 מטר ליד ביתה שבמעלה שומרון outlet של שמלות כלה מעונות קודמות שהן נימכרות במחירים מוזלים, גם לקנייה וגם להשכרה.

ברעננה, החנות נימצאת ברחוב רמב"ם 8- יש שם שמלות כלה וערב.

 קרן זורמת עם הלקוחות, אבל אומרת ש"אני מעדיפה לוותר על עיסקה מאשר לוותר על העקרונות ועל כל מה שנראה לי לא מקצועי".  
קרן מספרת שחוזרות אליה משפחות שלמות.
קרן ניזכרת במקרה בו הגיעה אליה מישהי שמנה, היא הגיעה אליה בעקבות כתבה שהיתה על קרן.וביקשה מקרן לעצב לה שמלה.  לאחר האירוע קיבלה קרן טלפונים מהחברות של הכלה שאמרו לה- את עשית אותה כזו כוסית, גם אנחנו רוצות.
שמלות כלה- החל מ 3900 ₪. שמלות ערב ניתן למצוא החל מ 990 ₪
לקרן יש קו חדש של שמלות כלה AIR שהן זולות יותר, פחות מורכבות, מאוד זורמות וכיפיות.  היא גם תורמת לגמחי"ם דגמים מעונות קודמות.

* את השמלה הזו אהבתי מאוד!  צילום ליטל מאירי


קרן עובדת עם כל סוגי הבדים באיכות גבוהה ומשלבת אבני סברובסקי. בדי שמלות הכלה מיובאים מפאריז ומאטליה. בדי שמלות הערב מיובאים מיפן.

בסטודיו עלמה תמצאו גם נעלי ערב שמיובאות מלונדון אקססוריז שונים כמו קשתות לשיער, צמידים, עגילים ושרשראות מיובאות מלונדון וכן ממעצבים בארץ.

"תמיד נוצר קשר עם לקוחות-זה שלב מאוד אינטימי, מאוד מרגש".  היא מוסיפה "אני מאוד פמיניסטית, זה מתבטא אצלי בכל, ובעיצוב בפרט: אני לא מאמינה שבשביל להיות יפה, צריך לסבול. השמלות שלי תמיד היו נוחות".

צילום ליטל מאירי

קרן מייצרת 3 קולקציות בשנה, כאשר ההשראות משתנות מאוד. "אנימקבלת השראה מהכל".

* קשתות של 'שירלי קשתות מעוצבות'. צילום ליטל מאירי

ל'סטודיו עלמה' ברעננה יש סיפור: כאשר קרן ובעלה חיפשו בשנת 2014 סטודיו נוסף ברעננה הם מצאו את החנות הנוכחית ברחוב רמב"ם 8 שהיתה בזמנו מוקד עליה לרגל ואין רענני שלא מכיר אותה. לחנות קראו פעם 'בוקשופ דינה'- זו היתה חנות ספרים גדולה וישנה מאוד שניסגרה. הזוג היה צריך להפיח בה רוח חיים ולעשות לה מהפך של ממש: "מה לא עשינו שם. הפכנו חורבה אמיתית לחנות הכי יפה ברעננה. בסטייל של בוטיק, כך אנשים אומרים לי. על העיצוב המעלף אחראי בעלי המוכשר".

*קרן ושמלת ערב בעיצובה. צילום ליטל מאירי

קרן עובדת עם מאפרת מעולה לדבריה וממליצה עליה. שמה שירלי בראון  0504782982

ליצירת קשר עם סטודיו עלמה    09-8914505
בפייסבוק:  סטודיו עלמה-עיצוב שמלות כלה וערב
www.studioalma.co.il


חשוב לקרן לציין שהיא נותנת מענה לכולן

* קרן ושמלת ערב בעיצובה. צילום ליטל מאירי

* שמלות הכלה של קרן. צילום ליטל מאירי

תכשיטים. צילום ליטל מאירי


שמלות ערב בעיצובה של קרן. צילום ליטל מאירי

.

2 תגובות:

  1. איזה יופי! התפיסה ששמלת ערב ושמלת כלה צריכות להיות קודם כל נוחות, ההתאמה ללקוחה ולא לאיזה טרנד של יכול להתאים לכולן, והשמלות עצמן.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן, שמלות שנותנות מענה ומכבדות כל אחת

      מחק