יום שבת, 19 במרץ 2016

תמר בכפר במושבה כנרת

תמר בכפר

במושבה כנרת, נימצאת החנות 'תמר בכפר'. בסוף שביל עפר, אל מול עצי תמר גבוהים ומרשימים תיכנסו לחנות שהיא ממלכת הסילאן והתמרים, אך לא רק.  תמרים מזנים שונים, פירות יבשים ומיובשים, קמחים מכל הסוגים, שמני זית, יינות, תבלינים וחליטות.  וכן, יש עוד- תמשיכו לקרוא.  יהיה מעניין.


לילך שניידמן וענבל גולדשטיין הן גיסות שמנהלות בהצלחה רבה את החנות. זהו עסק משפחתי: בשנת 1896 משפחת שניידמן הגיעה לארץ מאוקראינה: זהו הסיפור של משפחתו של רן שיינדמן, בעלה של לילך. סבא רבא רבא, סבא רבא וסבא של רן. הם הקימו את מנחמיה והיו בין מקימי כנרת.  כיום זהו עסק משפחתי ויש להם רפת, מטע תמרים, מנגו ואבוקדו.

הכל התחיל מירקות, פאלחה, מעט פרות והלך וגדל. לילך גדלה בעיר רחובות ובשירותה הצבאי הגיעה לכנרת, כך פגשה את רן.

לילך מספרת שפעם, במקום שבו נימצאת כיום החנות, היה בור תחמיץ. בשנת 1999 הקימו את החנות- תמר בכפר. " זה התחיל כעסק קטן שגדל", מספרת לילך. "מההתחלה הכיוון היה דברים מהגליל ומהגולן". בהמשך- כל הנושא שהוא לא מזון- גדל.



כל מי שמגיע לחנות, מתקבל בסבר פנים יפות ובכוס תה ריחני ומתקתק עם חליטות שנימכרות במקום.  המקום נקי, מסודר, צבעוני ומזמין. העובדים מספקים הסברים מפורטים לכל שאלה ( ויש הרבה, האמינו לי) ועונים בפירוט על כל הסוגים של התמרים שיש במקום, על הסילאן ובכלל- על כל מה שיש בחנות. הכל באופן מקצועי ביותר.  מי שרוצה יוכל לצפות בסרט המספר על המקום וראשית היישוב.

בחנות תוכלו למצוא: תמרים מזנים שונים: מג'הול, מג'הול עסיסי, חלווי, אמרי, דקל נור ועוד.  יש פירות יבשים ומיובשים. קמחים מכל הסוגים: "יש לנו פתרון מצויין ללא גלוטן, אומרת לילך. אני ראיתי כמות לא מבוטלת של קמחים ללא גלוטן מסוגים שונים. כמו כן יש שמנים : שמני זית,שמן זרעי ענבים, שמן קוקוס. יינות מגוונים- עובדים עם יקב דלתון ורמת הגולן, יקב לביא מאפרת. בירה בזלת. שיכרים של קיבוץ געתון. כל סוגי התבלינים והחליטות "חלק גדול מתערובות התבלינים אנחנו עושים לבד. 'סודות העמק' הוא תבלין שטוב להכל ורק אנחנו עושים", מספרת בגאווה לילך. יש חלבות של בית חרושת בנצרת, טחינה אתיופית, טחינת אל ארז. יש גם יודאיקה, קרמיקה של אומנית מהאיזור. כלים של ארקוסטיל, איתם עובדת החנות. טיפוח של 'לבידו', כלי בית.








הם מתמחים במתנות ( "באים המון אנשים שמחפשים מתנות ליולדות" אומרת לילך). הן בונות מתנות לפי דרישות- יש קטלוג באתר של החנות. מתנות לעובדים. יש גם גיפטקארד.

מלבד טיול באיזור וסיור בחנות- מידי פעם, בימי שישי-שבת שפים של חברת ארקוסטיל מגיעים לחנות לסדנא. יש טעימות של יינות וליקרים. למכורים לקפה- יש מכונת קפה ב 5 ש"ח.  כמו כן יש ספסלי עץ בחוץ ובעלי המקום מאפשרים לעשות שם פיקניקים.

אני ממליצה לכם לטעום מהתמרים ולהכיר עוד זנים.

לילך אומרת לי שהם לא מתפשרים על איכות "יש לנו רצון לכמה שיותר ספקין מהצפון ולחוויה חושית במקום".






הם עושים משלוחים לכל העולם.

במקום יש נגישות לכסאות גלגלים, לעיוורים, יש שירותים לנכים וחנייה צמודה.

תמר בכפר - חפשו בפייסבוק לעדכונים שוטפים על הפעילויות ושאר הדברים

פרטי התקשרות

טלפונים: 050-3748618 לילך, 04-6709954 ענבל
פקס: 077-5558022  טלפון     04-6709954
דואר אלקטרוני: tamarbakfar2@gmail.com
כתובת: מושבה כנרת


פתוח בימים א-ה ושבת  09:00-19:00   יום שישי  09:00-18:00