יום שבת, 8 באוגוסט 2015

סבתא ג'מילה- סבונים ומוצרי טיפוח מהטבע

סבתא ג'מילה בפקיעין ובתפן- מפעל סבון בקנה מידה בינלאומי

ג'מילה חיר, נולדה בשנת 1940, ישראלית ממוצא דרוזי. היא ידועה בפי כל כסבתא ג'מילה, מייצרת ומוכרת סבונים משמן זית ועשבי מרפא. לסבונים שלה יצא מוניטין כבעלי סגולות ריפוי והיא נודעה כאישה הדרוזית הראשונה שהקימה מפעל במו ידיה. היא אם ל 4 וסבתא ל 15. בנה פארס מנהל הייצור במפעל באיזור התעשייה בתפן. בנה פואד הוא מנכ"ל החברה. מפעל הסבון שלה ידוע בקנה מידה בינלאומי.


רבים אולי זוכרים אותה כאשר השיאה משואה ביום העצמאות ה 58 למדינת ישראל בשנת 2006, ביחד עם סטף וורטהיימר על פועלה למען פיתוח הגליל והביאה כבוד רב לגליל.

**  ג'מילה חיר ואנוכי

ג'מילה מתגוררת בפקיעין שבגליל.  לפני למעלה מ 30 שנה היא החלה ללקט צמחי מרפא שקטפה בהרי פקיעין, והחלה להפוך אותם למוצרים, משחות טיפוליות, שמנים לבעיות עור וסבונים.  לג'מילה יש גם נרות בריחות נהדרים שמוסיפים ניחוח מיוחד לחללים בהם מדליקים אותם. לימון ותפוח הם חלק מהריחות.

ביקרתי במפעל של ג'מילה בגן התעשייה בתפן: את הסבונים מכינים ביד ומשקיעים בכל אחד ואחד מהם. הנוסחה היא סוד משפחתי ולסבונים יצאו מוניטין כבעלי סגולות ריפוי למגוון רחב של בעיות עור.




הסבונים מיוצאים למספר מדינות ברחבי העולם. פארס חיר, מנהל הייצור אומר שכל הייצור נעשה בישראל וכל השמנים מופקים מזרעים מהארץ. יש חדר בישול סבונים, משם הכל עובר לתבניות יציקה והטבעה של הסמל של סבתא ג'מילה ומתייבש במשך 3 חודשים.  מנטה, לבנדר, יסמין, לואיזה, רוזמרין, דפנה, גרניום, ורדים- אלו הם ריחות הסבונים. הנוסחה היא סוד משפחתי.


** הפקת השמנים

בפקיעין, בביתה של ג'מילה, יש מרכז מבקרים שניתן לצפות בסרט על ג'מילה.

מלבד סבונים ישנם מוצרי טיפוח טבעיים אותם ניתן לקנות גם לעצמכם וגם כמתנות. בחברה מעידים על כך ש "כל מוצרי הטיפוח של ג'מילה מבוססים על נוסחת צמחי הבר המקורית של ג'מילה ומכילים רכיבים טבעיים בלבד. הנוסחה מושתת על ידע מסורתי בן מאות שנים, לצד היכרות מעמיקה עם צמחי המרפא של ארץ ישראל. השפעתה על העור מזינה ומבורכת".

רעיון אחד למתנה הוא- קיט לתיק הכולל שמן לטיפוח עור הפנים (תכשיר אנטי אייג'ינג טבעי המעניק לעור הפנים מרקם גמיש ומראה צעיר ורענן), קרם ידיים, קרם לכפות הרגליים וסבון טבעי לרחצה ולטיפוח. השתמשתי בינתיים בקרם הידיים והוא נהדר: ריחו עדין והוא מעניק רכות לידיים.




סבתא ג'מילה בתפן,    04-9873775  יש גם דף פייסבוק דרכו ניתן להתעדכן ולשאול שאלות.

יום שישי, 7 באוגוסט 2015




.
















אצל סבתא ויטה בכפר ורדים- צימר וחנות יד 2

ויטה דאב מארחת, מבשלת, אופה ויש לה גם חנות יד 2

כ"כ הרבה מקומות יפים יש בגליל. אני אוהבת מאוד לטייל בגליל, בטבע המקסים ולעיתים הפראי, לנשום את אוויר ההרים ולחוש את הטבע בכל עונות השנה. לעיתים אני ממש לא צריכה להרחיק מהבית, ביישוב שלי, כפר ורדים אני מגלה עולמות קסומים: מקומות מעניינים, מוזיאונים קטנים, אנשים מרתקים, אוכל טעים.



את ויטה דאב, תושבת כפר ורדים, הכרתי לא מזמן והיא הזמינה אותי לביתה. אישה נעימת הליכות, חייכנית ומסבירת פנים, רבת פעלים ומרץ: ויטה מכינה במו ידיה בלינצ'סים ממולאים במגוון מילויים ומוכרת אותם לכל מי שרוצה בלינצ'ס איכותי, יש לה צימר/ דירת נופש באווירה ביתית עם נוף גלילי משגע, חנות בוטיק יד 2, היא אופה ומבשלת, מארחת, בן זוגה מכין גבינות בבית.


ויטה, אמא ל 2 וסבתא ל 3 נכדים, מסתובבת בגאווה בגינתה המטופחת שם היא מגדלת: תותים, קישואים, נענע, אגסים, חסות מכל הסוגים, אבטיחים, תאנים, ענבים, סלק, סלרי, רוקט, כרוב, עגבניות, מלפפונים, שמיר, בצל. יש גם עצי רימון ננסיים. מפרי גינתה ויטה מכינה מאכלים ומארחת קבוצות של אנשים שבאים לאכול אצלה.  מלבד זה יש לה צימר באווירה ביתית עם כניסה ניפרדת מהבית שלה ופרטיות. הצימר /דירת נופש  יכולה להכיל 12 איש. מי שמתארח אצלה יזכה לקבל ארוחת בוקר מפנקת: מיץ סחוט טרי (בדר"כ מיץ תפוחים), סלט ירוק מהגינה הפרטית, חומוס ביתי, לבנה ( עשויה מיוגורט אותו מכינה ויטה), פטריות פורטבלו מטוגנות, חציל מטוגן או על האש, חביתה עם פטריות ובצל, פוקצ'ת ירקות. ויטה גם מכינה ריבות, עוגיות ועוגות. ** את ארוחת הבוקר ניתן להזמין בתשלום. ניתן גם להזמין ארוחות טבעוניות.




ויטה פינקה אותי והגישה לי בלינצ'סים ממולאים גבינה לצד יוגורט ביתי, ריבת חצילים ננסיים, גבינה שהכין בעלה, עוגיות ביתיות שהוציאה מהתנור כשהגעתי. בקיצור- חגיגה לחך. הכל הוגש בכלים נאים, חלקם עתיקים.

בחנות יד 2 שלה שנימצאת במוסך, אותו הסבה ויטה לחנות לכל דבר, תמצאו בעיקר בגדים ונעליים, יש גם אביזרים, תיקים, כלי מיטה, תכשיטים וכלי בית. אני אוהבת מאוד ווינטאג' וכמעט ושכחתי את עצמי שם....


לדירת הנופש 2 חדרי שינה זוגיים גדולים, כניסה פרטית ונוף משגע. מקלחות ושירותים צמודים, מטבח מאובזר, סלון עם 2 ספות ומיטת תינוק. אינטרנט אלחוטי חינם, פינת עבודה, גינה פרטית.


לפרטים נוספים, אפשר לחפש את סבתא ויטה בגוגל ובפייסבוק. יש לה גם דף עיסקי: סבתא ויטה- יש שניה בכפר ורדים.

ויטה       0526-761684



Fornetto- פיצה בר בגשר הזיו- חוויה איטלקית בתחנת דלק !

Fornetto- פיצה בר בגשר הזיו- איטליה כבר שם

טוב, תקשיבו- אכלתי פיצה בתחנת דלק! והיא היתה טעימה! טעימה מאוד. מאוד. ומיוחדת. לא, לא השתגעתי, אני אכן ממליצה לכם על Fornetto בגשר הזיו. הפיצה בר ממוקמת בתחנת הדלק של קיבוץ גשר הזיו בצפון הארץ ומכינים שם את הפיצות היותר טובות שאכלתי. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת פיצות ומוכנה לטעום פיצות שונות ולהכיר חדשות, ולכן כשקיבלתי המלצה על המקום- לא חשבתי פעמיים.( למרות שהייתי מעט סקפטית...) הודעתי לבן הזוג שיש מקום חדש של פיצות(המקום חגג בימים אלו שנה) ושאנחנו הולכים. לאחר איומים ועניינים ( לא באמת...) נסענו באחד מימי שבת לגשר הזיו.


 זו היתה אחת הפעמים הבודדות שהגענו לתחנת דלק במטרה לאכול ולא לתדלק או לקנות קפה לדרך וארטיק טעים באחת מחנויות הנוחות שם. היינו רעבים ודי סקפטיים בקשר לטיב הפיצה. אז....עצרו הכל ותקראו היטב את הפוסט: ניכנסו סקפטיים ויצאנו עם חיוך ענקי על הפרצוף. חיוך מסופק של שובע ושל "בא לי עוד".


ניכנסנו וקיבלו אותנו במאור פנים. המקום אינו גדול אך חם ולבבי. אפשר לשבת בפנים או בחוץ.מלבד פיצות מגוונות עם תוספות שונות הפיצות דקות דקות וקריספיות, נאפות בתנור לבנים שמעניק להן את טעמן הכה מופלא, הכל טרי ונעשה לפי בקשת הלקוח, לעיתים מול עיניו. אני אכלתי את הפיצה הטבעונית ואני ממליצה עליה גם למי שאינו טבעוני או צמחוני- זו פעם ראשונה שאכלתי פיצה עם טחינה גולמית עליה, והיא ממש חלומית. מילה שלי. גם בן הזוג אהב מאוד. הפיצות מוגשות עם רטבים בצד, אחד מהם חריף וטעיםםםם.   שתיתי קפה ( כמובן) והזמנו את הלימונדה שהם מכינים במקום- מומלץ!  משקה צונן ונהדר.



בנוסף לפיצות יש גם פוקאצו'ת, סלט, פסטה טריה אפויה, ארוחת בוקר.



נימצאים בצפון?  לכו לאכול את הפיצה הנהדרת של Fornetto



המוצרים טריים ואיכותיים, הקמח מאיטליה, גם תנור האפייה מאיטליה, הצוות לבבי, האווירה נעימה, המחירים נוחים ( ממש לא תפשטו את הרגל), האוכל נהדר- חוויה בתחנת דלק.  האם נחזור?  התשובה היא בוודאי!

חפשו את Fornetto בפייסבוק.

יום רביעי, 5 באוגוסט 2015

טורטה בעכו- בית קפה קונדיטוריה בניחוח של חו"ל

'טורטה'- בית קפה קונדיטוריה– מרגישים בחו"ל ולא צריך להחתים דרכון



קונדיטוריה-בית קפה בעכו, מקום מיוחד שמרגיש כמו בחו"ל ממש.  'טורטה ממוקמת' בפיתחה של העיר העתיקה,מול בית משפט השלום בעיר. לא עוד מסעדת חומוס, לא מסעדת בשרים ושיפודים, ב'טורטה' תמצאו עולם קסום שעשוי כולו מעוגות, מאפים, עוגיות, שוקולד, תפריט עם ארוחות בוקר, טוסטים,סלטים,פסטות ועוד.



מה מיוחד כ"כ בטורטה? ראשית כל- שם מתנתקים מהכל:  מהעיר, מלחצי היום, מהעבודה ומהשגרה:   ברגע שניכנסים אל הקונדיטוריה-בית הקפה, האף מתרגל לריחות משכרים של עוגות, מאפים ואוכל נהדר. פוגשים את העיצוב האירופאי במסעדה, ניכנסים אל השקט,אל הפנים המחייכות שמקבלות את פניך. השולחנות והכסאות שכולם בצבע לבן,מוסיפים להרמוניה
. המקום עוצב בסגנון ספרדי,עם ריצוף מצוייר של שחור ולבן כמו בתי הקפה במדריד. הכל משרה רוגע ושלווה.


החנות ,שכיום היא הקונדיטוריה ובית הקפה,היתה לפני כן חנות רהיטים, אשר שינתה לחלוטין את ייעודה בידי שניים שיש להם שם אחד-חמודי. אז חמודי וחמודי שהם חמודי עיק (חמודי עטייה שני צעירים עם חזון. החליטו לפתוח את המקום הזה שבכל יום אופים בו עוגות ,מאפים ,עוגיות ולחמים נהדרים. חמודי עטייה הוא השותף של עיק והשף קונדיטור. הוא החל ללמוד בגיל 18 בתדמור ועבר השתלמויות אצל קונדיטורים רבים. הוא גם שוקולטייר.  חמודי וחמודי הם חברי ילדות  וכעת גם שותפים עסקיים. האהבה לאוכל, הרצון להתחדש והאסתטיקה ניכרות בכל פינה וכמובן שגם באוכל .
העוגות המדהימות והצבעוניות קורצות מהמקררים השקופים ומהויטרינה והעין לא יודעת לאן להסתכל קודם. העוגות,שכולן נאפות במקום ע"י חמודי הקונדיטור הן בשלל צבעים,צורות,גדלים וטעמים.  מלאי העוגות מתחדש כל הזמן, והמדפים לא נותרים ריקים. מבטיחה לכם שלא תדעו במה לבחור...


במקום התארחו תיירים שניכר היה עליהם שאהבו את המקום בעל המקום אמר שהמקום חביב על תיירים, ושבימי חול, רבים מעוה"ד מבית המשפט שממול- מגיעים לאכול ארוחות בטורטה.  בטורטה ניתן להתרווח עם עיתון שיש במקום, לשתות ולאכול ולהנות מהאווירה הנעימה.  לשבת עם כוס קפה ולהסתכל מבעד לחלון במתרחש בחוץ, בעוברים והשבים.
פירוש השם 'טורטה': אביו של מוחמד עיק הגה את השם,אשר פירושה עוגה,בחמש שפות: איטלקית,בולגרית,ספרדית,הונגרית וערבית מצרית.

התפריט עשיר ומגוון עם מחירים נוחים, ולאחר שתשבעו תוכלו לקנות עוגה או עוגיות ממבחר העוגיות הגדול שמציע המקום ולהתפנק בבית.
יש ארוחת בוקר וארוחת בוקר זוגית, שקשוקה, מאפה בוקר, צלחת עוגיות, לחם פינוק עם מטבלים, טוסטים מגוונים שמוגשים בליווי סלט,כריכים, סלטים, פיצה שמיוצרת במקום על תנור אבן, פסטות, מתוקים ושתיה חמה וקרה.


בן זוגי הזמין אייס קפה ואני טעמתי ממנו (בין הטובים ששתיתי) ואני שתיתי קפה הפוך. אכלנו סלט גבינת חלומי שהוגש עם לחם עגבניות מיובשות וכן רביולי גבינה.שבענו לא יכולנו לאכול גם קינוח, אך בעל המקום התעקש שניקח את הקינוח איתנו הביתה והפתיע אותנו עם עוגת שוקולד עשירה שניהננו ממנה בסוף השבוע.
פנקו את עצמכם בטיול בעכו, לכו לעכו העתיקה ולאתרי התיירות שבה, למוזיאון 'אוצרות בחומה' ולאחר מכן בקרו ב 'טורטה'. מבטיחה לכם שתחזרו לשם שוב.




טורטה, יהושפט 22 עכו
0547-806444
שעות פתיחה: ימים א-ו 08:00-24:00 יום שבת החל מ 11:00
למקום תפריט חלבי, לא כשר.
ניתן למצוא את טורטה גם בפייסבוק