יום שני, 20 ביולי 2015

שיכר הכפר בקיבוץ געתון בגליל המערבי

שיכר הכפר בקיבוץ געתון 

"אנו מייצרים שיכר מפירות אקזוטיים הגדלים במטעי קיבוץ געתון ובישוביי הסביבה".  כך נכתב בדף הפייסבוק של שיכר הכפר.


עבור דב ברב וגדעון אדר,תושבי הקיבוץ, פירות הם לא רק לאכילה. גדעון אדר, אגרונום במקצועו ייסד את שיקויי געתון ( כך נקרא בעבר שיכר הכפר), בשנת 2001.  דב ברב מנהל אותו ביחד עם גדעון. גדעון מספר שהכל החל מעודפים של פסיפלורה שלא ניתן היה להכניסם לקירור, בניגוד לעודפי פירות בשלים אחרים. "עלה רעיון לעשות איזה שהוא משקה", מספר אדר, "ניפגשתי עם יינן ויחד עיבדנו את התוכנית. עבדנו חצי שנה והמצאנו את 2 השיכרים של הפסיפלורה שהם הותיקים". גדעון מדבר על שיכר פסיפלורה עם פרי ושיכר פסיפלורה שבו סונן הפרי ולו יש יותר אלכוהול. אני אהבתי מאוד את שיכר הפסיפלורה עם הפרי.  אח"כ החלו לגוון והוסיפו שיכרים מתמרים, קיווי, ליצ'י.

רימונים, תמרים, קיווי, ליצ'י, דובדבנים, תפוחים- הם לא רק פירות שאוכלים. גם לא שקדים ודבש. בקיבוץ געתון מייצרים מהם שיכרים טעימים מאוד.

במקום יש מרכז מבקרים קטן: יש טעימות והסברים, סרט תדמית ובקבוקים לרכישה מכל מיני גדלים וסוגים.  האירוח נעים מאוד ומקבלים הסברים ממצים.  אחוז האלכוהול הכי נמוך הוא 14.3% לשיכר הרימון. יתר השיכרים מכילים 16-17% אלכוהול. יש כשרות למוצרים ( המקום עצמו פתוח ג ם בשבת) הגדלים של הבקבוקים נעים בין 100 מ"ל ל 750 מ"ל. ישנם גם מארזים מיוחדים שמיוצרים בכפר מסריק וגם בקבוקים דקורטיביים- מתנה נהדרת לימי הולדת ולחגים.  20 ש"ח עולה הבקבוק הקטן ביותר.

ביקור במקום מיוחד.  

אגב, יש גם שיכרים עם שילובי פירות: 'מורימון'- רימון ופסיפלורה 'שיכרון'- פסיפלורה וליצ'י.

עובדים כל השנה, מייצרים ומבקבקים בקיבוץ את השיכרים.

שיכר הכפר, קיבוץ געתון.  נא להתקשר ולקבוע מראש. אפשרות גם לקבוצות של מבקרים.  דב ברב   0528-698051. יש אתר ודף פייסבוק. באתר ישנם הסברים מפורטים על כל שיכר ושיכר וניתן לרכוש שם.



יום ראשון, 19 ביולי 2015

מתוק ומיוחד בתרשיחא- גלידת בוזה וממתקי אבו ג'ימי

מתוק מתוק.  איפה? בתרשיחא שבגליל המערבי

לא שכחתם שאני אוהבת מתוק, נכון? הפוסט הראשון בבלוג היה על חנות הממתקים המיוחדת בת"א: בית מרקחת לממתקים. הפוסט הזה מוקדש למתוקים שאהבתי בתרשיחא. אני גרה בכפר ורדים שבגליל המערבי, תרשיחא שוכנת ליד היישוב שלי.

תרשיחא? אולי תתפלאו, אולם בשנים האחרונות הפכה תרשיחא למעין מעצמה קולינרית: מסעדות ניפתחו בה, פיצריות, מאפיות. השוק שוקק חיים ביום שבת ומושך אליו אנשים רבים מכל הארץ. ולא רק מהארץ- תיירים רבים פוקדים את תרשיחא ובליל של שפות נשמע מכל עבר.

אנחנו אימצנו את תרשיחא אל ליבנו ובכל הזדמנות הולכים לאכול שם. בפוסט הזה יהיו המתוקים שאהבתי: 'בוזה' וממתקי אבו ג'ימי. הרי חובבת מתוקים אנוכי, הלא כן?




מה מיוחד בבוזה?  מגוון של גלידות שמנת טעימות, מיוחדות ובטעמים מפתיעים. יש גם גלידות ללא סוכר וסורבה. השירות עם חיוך רחב וניתן לטעום את הגלידות השונות לפני שמחליטים מה להזמין. ניתן לקחת הביתה גלידה במשקל חצי קילו וקילו. מי שיושב במקום יהנה מחוויה ומקסם המקום: ילדים ומבוגרים יושבים ונהנים מוופל אמריקאי ( יחיד או זוגי) עמוס גלידות, קצפת ושוקולדים, קפה איכותי, גלידות אישיות מצופות שוקולד חלב או לבן- חוויה  (:  את הגלידות מכינים במקום ( אוחחח, כמה שהייתי רוצה לעבוד שם....) והטעמים מתחלפים.  מה מומלץ? אני אוהבת את סורבה האבטיח ללא סוכר, קרם בוזה, שוקולד לבן עם קפה, אגוזי לוז ללא סוכר. אגב, כלל לא מרגישים שהגלידות ללא סוכר הן ללא סוכר.... וברור שיש עוד טעמים מומלצים, הכי חשוב שתבואו ותטעמו בעצמכם. תקפצו לגליל  (:







הבטחתי לכם עוד מקום מתוק בתרשיחא, זוכרים?  

אחד מהמקומות שנימצא בשוק  המפורסם של תרשיחא הוא ממתקי אבו-ג'ימי. עולם קסום שכולו מתיקות של בקלוואות מכל הסוגים, כנאפה, עוגות נהדרות, עוגיות, קפה.
ג'ו גדעון, עו"ד בהשכלתו עובד ביחד עם אמו רמזיה ומוקף כל היום במיני מתוקים ומאפים נהדרים. הוא מקבל כל אחד בחיוך רחב ודואג שכל אחד יצא מרוצה.
  המפעל נימצא מאחוריי החנות, הוא עצמו גר בקומה השלישית בבניין ברחוב השוק בתרשיחא. העובדים שלו מקבלים את המוצרים איתם הם מכינים את כל המתוקים, אך לא יודעים את הרכבו של הבצק, רק ג'ו מכין את הבלילה- "זה סוד" הוא אומר בחיוך. אביו, אדוארד הקים את המפעל לפני 40 שנה, ואמו, רמזיה שמוצאה מלבנון הביאה את המתוקים הלבנוניים, היא, אגב, עובדת שם עד היום וממשיכה את המסורת של הממתקים המסורתיים.
האמא הורישה לו את כל הסודות. לצד הממתקים המתוקים המסורתיים יש לג'ו בקלוואה וכנאפה טבעוניים- בשורה נהדרת לטבעוניים ולרגישים ללקטוז. גם הסכרתיים לא מקופחים ויש בקלוואה ללא סוכר. ג'ו מספר שמהנדס מזון איטלקי עזר לפתח את המילויים הטבעוניים. זה דבר מיוחד מכיוון שצריך לעמוד בחום של 300 מעלות, טיגון בשמן. הכנאפה הטבעונית נולדה לפני חודשים. זה נולד בעקבות זה שחבר טוב של ג'ו הפך לטבעוני ואיתגר אותו להכין ממתק טבעוני. "אני הראשון שעשה כנאפה טבעוני", ומתכוון לזה שהוא הראשון בארץ.
ג'ו גם מציע את מרכולתו לאירועים שונים ומספר שאנשים עומדים בתור לעגלת האירוח על מנת לאכול כנאפה חמה. 

בוזה ( בוזה-פשוט גלידה) :   מעלה המסגד 1 , סגור ביום ראשון. שאר השבוע מ 11:00-23:00  04-8738984, לבוזה יש דף פייסבוק ובו תוכלו להתרשם ולהתעדכן בטעמים חדשים ובפעילויות.

ממתקי אבו-ג'ימי : כביש השוק 8 תרשיחא

בית מרקחת לממתקים !!!

בית מרקחת לממתקים בתל אביב

קוראים לי ליטל ואני אוהבת ממתקים. ועוגות. ועוגיות. וארטיקים, וצמר גפן מתוק.ושוקולד וסוכריות וכנאפה, ובקלוואה. בקיצור- אוהבת מתוק והרבה, הבנתם את הרעיון....  לא אומר לא לשוקולד, בעיקר ממולא  (: חוגגת כמו ילדה קטנה בחנויות ממתקים שבהם ממלאים שקיות- בשבילי זה כמו לשים ילד בחנות צעצועים.  לא פלא שהפוסט הראשון בבלוג שלי מוקדש לממתקים. ( ושירים יד מי שלא אוהב ממתקים...אם יש כאלו- מוזמנים לכתוב לי ואני אמיר את דתכם לדת מתוקה).  בתל אביב יש חנות יחידה מסוגה:  בית מרקחת לממתקים.

יש לי אוסף ( צנוע בינתיים) של בקבוקי זכוכית של בתי מרקחת, כאלו של פעם ( אני חובבת ווינטאג'), ובחנות הזו- בבית מרקחת לממתקים, התמזגו להן שתיים מאהבותיי: ממתקים ובקבוקי בית מרקחת.  מה הרעיון בחנות? ברור שקניית ממתקים ( יופי יוסי ילד שלי מוצלח...)-אבל לא סתם קניית ממתקים, אלא קניית ממתקים עם חוויה, ואגב- כמה שיותר- יותר טוב  (: יש אפילו כרטיסי ביקור עם שם המטופל, אבחנה, חתימת הרוקח. בכניסה יש מקרא ובו תוכלו לאבחן את עצמכם. כן- בית מרקחת רציני.  

ממתקים מכל הסוגים והמינים מחכים לכם: סוכריות צבעוניות, שוקולדים רבים ומגוונים, מסטיקים. בקיצור- לונה פארק של ממתקים שמסודרים לאורך קירות החנות ובמרכזה.  יש מזרקים, מיכלים, מבחנות, בקבוקי זכוכית של בית מרקחת שבהם ניתן למלא ממתקים, לערבב מכל וכל. יש גם מיכלי פלסטיק למי שלא רוצה זכוכית. אפשר גם למלא שקית בממתקים, אבל- היי!  כל הכיף זו המזכרת שנישארת אח"כ. המחיר תלוי בכלי אותו ממלאים, או אם בוחרים בשקית, זה לפי משקל.

רעיון למתנה נהדרת למי שאוהב / מכור לממתקים, והמיכל שנישאר יזכיר את התרופה הטובה ביותר למתוק, והיא - מתוק והרבה!!

בית מרקחת לממתקים, שינקין 12, ת"א