יום שבת, 15 באפריל 2017

אורלי פיטל- יצירות אומנות בקרמיקה

אורלי פיטל- יצירות אומנות בקרמיקה

** טבעות מקרמיקה של אורלי, צילום של ליטל מאירי


אורלי לקחה את עולם העיסוק בקרמיקה והביאה אותו צעד קדימה- אל אומנות הקרמיקה. היא מפיחה רוח חיים בקרמיקה, שלדעת כולם זו אומנות שלא ממש נושמת...אך כן- אצל אורלי הכל מקבל חיים וחיות, וויטאליות.  צריך להות אצלה בסטודיו על מנת לחוש את הכל ולראות את שפע היצירה, את הצבעים, את הכיתובים על הבתים המיוחדים שלה, את כל הדברים הכה מיוחדים שנולדים במוחה ושמוצאים רק אצלה. לאורלי יש בתים קטנים עם גגות צבעוניים ועליהם כתובים שלל אימרות באנגלית. לאורלי יש פרחים ( מקרמיקה, אך יש כאלו שלעולם לא תנחשו שהם לא אמיתיים), והא אומרת שיש כלות שצזמינות ממנה זרי כלה עם הפרחים שלה!  כך הזר נשמר לעד, אך ממש לא מומלץ לזרוק אותו אל האורחים.... קערות שונות, צלויות קטנות, מעמדים לעוגות. שום לקישוט במטבח ומינים שונים של ירקות,פירות. טבעות מיוחדות ( כן, מקרמיקה) ושרשראות ( שחלקן לא נראות עשויות כלל מקרמיקה), ציפורים חמודות ששמים על עוגות חתונה, פסלים קטנים, ממלכה- כבר אמרתי? יש גם פטריות על מקלות שניתן לשים בתוך כךי זכוכית עם חול- ואז הטבע נכנס אליכם הביתה, צלוחיות עם כיתוב בהזמנה לטבעות של חתן וכלה, כוכבי ים שניראים אמיתייים, ויש עוד רשימה ארוכה כי בוודאי מתבשל לאורלי בראש עוד רעיון.

** צילום ליטל מאירי

* כוכבי ים מקרמיקה, צילום ליטל מאירי

אורלי מכפר נטר, נשואה ואמא לשני בנים ובת. עד 2010 היתה בכלל מרצה לרשתות תקשורת, ולפני כן היתה מורה בתיכון, גם כן לרשתות חברתיות. יש לה תואר ראשון בשיווק מהמכללה למנהל.

* הבתים עם המסרים, צילום ליטל מאירי

את הרומן שלה עם עולם הקרמיקה היא החלה בשיחעור ניסיון: "נורא אהבתי לשחק עם זה". למחרת שיעור הניסיון היא קנתה חבילת חימר ומאותו הרגע התאהבה לדבריה בחומר.  לא היה לה כלום- לא סטודיו ולא תנור. בחמישי היתה בשיעור ניסיון, ובשישי-שבת התעסקה עם החימר כל הזמן.
להורים שלה היה מפעל לסריגים והיא מעידה שאמה היא אלופת הסריגים. לאבא שלה היתה מסגריה, ולימים הפכו אותה לבית מלאכה של סריגים 'סריגי גלר'. סבתא שלה בישלה לשגרירויות וסרגה. "גדלתי באווירה של יצירה כל הזמן".  היום אבא שלה מצלם ואחיה יוצר בעץ.

** התים מצויירים מקרמיקה, צילום ליטל מאירי


כאשר לימדה בתיכון, היו לה חודשיים של שיעמום בחופש הגדול ואורלי החליטה לעבוד עם פימו, מלט.  אולם אח"כ התאהבה בקרמיקה. עד שקנתה תנור לעצמה, היתה שורפת את יצירותיה אצל אחרים בתשלום.

** ירקות מקרמיקה, צילום ליטל מאירי


היא פתחה חנות ב ETSY עם חשיפה לכל העולם.  מרגש אותה שכלות בוחרות ביצירה שלה ליום החשוב בחייהן  wedding cake topper, הציפורים הקטנות שניצבות על עוגת החתונה הגדולה. " ברגע שניכנסתי לתחום של החתונות- עפתי עם זה".

** שרשראות מקרמיקה, צילום ליטל מאירי


אורלי מעידה שלימדה את עצמה את התחום ועשתה גם סדנאות לילדים. היא שואבת השראה מהטבע, בכל בוקר, בהליכות הבוקר, היא מצלמת את הנוף ומה שמוצא חן בעיניה ולאחר מכן זה מקבל ביטוי בעבודותיה. על עבודתה כעצמאית בתחום היא אומרת "אחת מההחלטות הכי טובות שעשיתי בחיים שלי". יש לה לקוחות מכל העולם.
אורלי מכינה מתנות אישיות עם משמעות עבור מי שקונים עבורו, וניכר עליה שהיא מחוברת לכל יצירה שלה ושכל דבר נעשה באהבה אמיתית ובחדוות יצירה.

** צילום ליטל מאירי



* אורלי בסטודיו שלה בכפר נטר, צילום ליטל מאירי

* אחת מטבעות הקרמיקה של אורלי, צילום ליטל מאירי


** הטבעת המקסימה שקיבלתי מאורלי במתנה

האתר של אורלי    ceramicsbyorly.com

לתיאום ביקור בסטודיו בכפר נטר   0523321678












מוצרי טקסטיל קסומים לתינוקות LULALU

מוצרי טקסטיל קסומים לתינוקות LULALU

** מתוך האתר של איילת

מודה ומתוודה. בכל פעם שאני רואה מוצר כלשהוא לתינוקות, אני נמסה... ולא, אני עדיין לא אמא, אז תארו לעצמכם מה יהיה כשאהפוך לאמא...נראה לי שאקנה כל מוצר אפשרי שיש לתינוקות.

** איילת והנחשוש שלה

הכירו את איילת בן-גור המוכשרת ואת מוצריה. איילת בת ה 35, נשואה ואמא ל 2 ילדים מתוקים ( בת איה ובן גיא) , שכמובן זוכים ומתפנקים בכל המוצרים שאמא עושה. 

איילת שגרה בפתח תקווה, היא ילידת יבנה ומעידה על עצמה שמילדות נימשכה לעיצוב בגדים ורצתה להיות מעצבת אופנה. אמא שלה, כתחביב, עסקה במלאכות יד שונות: ריקמה, אוריגמי, סריגה. איילת אומרת שבביתה היו תמיד חומרי יצירה והיא היתה תופרת בגדים לברביות. סבא שלה היה רוקם במקצועו ורקם עבור חברת 'משכית'.  "אני מאמינה שיש משהו בגנים", אומרת איילת בחיוך, ומוסיפה " כל המחברות בביה"ס היו מלאות בצידם השני בסקיצות של בגדים". בכיתה י' היא החליטה שרוצה ללמוד בויצו בדרום ת"א, שהוא תיכון אומנות, במגמת עיצוב אופנה. החליטה ועשתה. בכליום היתה נוסעת מיבנה לת"א- 2 אוטובוסים הלוך ו 2 חזור!  היא למדה בין היתר, תולדות העיצוב, תולדות האומנות, גזירה, תפירה- את כל הבסיס.

** כריות של איילת  (צילום ליטל מאירי)


בצבא שירתה במודיעין, וידעה בדיוק מה תעשה אחרי הצבא- תלך ללמוד בשנקר. "במשך שנה עשיתי תיק עבודות". היא התקבלה לשנקר בפעם הראשונה, שם עשתה תואר ראשון בעיצוב אופנה, במשך 4 שנים, תואר אותו סיימה בהצטיינות. באמצע הלימודים עשתה סטאז' בלונדון במשך 3 חודשים במרקס אנד ספנסר. כשהיא מדברת על כך, עיניה נוצצות.  לאחר הלימודים בשנקר עבדה איילת אצל יעל אורגד במשך שנתיים. לאחר מכן עבדה במשך 6 שנים בגולף קידס- בייבי "זה עשה לי הרבה חשק לעשות ילדים". העבודה כללה טיסות רבות לחו"ל וראיית עולם האופנה הגדול.

** קולקציית הלבבות של איילת, מתוך האתר של איילת

איילת אוהבת שילוב של חומרים לא שיגרתיים בעבודותיה.  יש לה רעשנים סרוגים לפעוטות!


ב 2010 ניכנסה איילת להיריון עם בתה הבכורה, איה. בבית יש לה מכונת תפירה תעשייתית אותה קיבלה במתנה מנעמה בצלאל, אצלה עבדה כמוכרת לאחר הצבא. חדוות היצירה חזרה אליה לאחר שתפרה לבתה שטרם נולדה שמיכת טלאים- "הרגשתי שמצאתי את ייעד חיי- ממש". איילת אומרת שזה מוצר הדגל שלה.  אני מעידה על כך שהשמיכה כ"כ נעימה למגע, שלא רציתי לעזוב אותה, וכן יושבי השולחן לידנו בבית הקפה והמלצרית...כולנו לא יכולנו להיפרד מהשמיכה, אז תארו לכם איך תינוק ירגיש בתוכה.


** כריות של איילת (צילום ליטל מאירי)

לאיה היו 4 שמיכות עוד לפני שנולדה...זה היה ממש תרפיה עבור איילת, היצירה והתפירה. "הרמוניה ודיוק, זה משהו שאני טובה בו. אני יודעת בפנים מה הדבר הנכון", ומוסיפה "אני צריכה להרגיש שאני מביאה בשורה עיצובית".

היא לא רצתה עסק אף פעם, אולם אחרי שילדה היה לה קשה לחזור למשרה מלאה ורצתה להיות עם הבת שלה בבית. היא החליטה לנסות את פתיחת העסק, הלכה למת"י ויחד איתם בנתה את העסק. "הכל התחיל מהשמיכה". בחורף, אגב, יש שמיכת פלנל ובקיץ- פיקה. בהתחלה היתה גם שכירה וגם עצמאית, אולם ב 2015 התפטרה מגולף והחליטה להיות עצמאית ב %100 , ממש הרגישה שחייבת.

** תיקי חיתולים, מתוך האתר של איילת

כיום אחד מהמוצרים הכי נימכרים שלה הוא הנחשוש, והוא גם אחד מהמוצרים האהובים עליה. זהו נחש גדול שאפשר לשים אותו גם מביטת התינוק על מנת שלא יקבל מכה מהמיטה, וכן זה נועד שהפעוט ישחק איתו. ניתן להזמין את הנחשוש גם עם השם של התינוק עליו וכן את השמיכה עם שם התינוק.

כל מוצר חדש שאיילת עושה- היא מכינה קודם כל לילדים הפרטיים שלה ורואה שזה עובד.
לקראת ראש השנה ופסח היא יוצאת עם קולקציות חדשות שכוללות 4 קבוצות של צבעים למוצרים שלה: שמיכת טלאים, נחשוש, סלסלה, תיק קטן לחיתולים, כריות קטנות.
לאיילת אין מוצרים בצבעים אחידים, שכן היא אוהבת שילובים וטלאים אותם היא מחברת לכדי מקשה אחת.

בין המצאותיה: * תיק החתלה שהופך למשטח החתלה. שמים בתיק מגבונים וחיתולים והוא הופך למשטח החתלה נייד כאשר מוציאים ממנו את המוצרים. * ריפודית לעגלה שהיא דו צדדית.
יש לה גם סינריי בנדנה וכן סינרי הנקה.

העסק שלה מתמקד בגילאי לידה ןעד גיל שנה וחצי- שנתיים. איילת אומרת שקונים ממנה הרבה למתנות כי זו הזדמנות לתת משהו אחר, מרגש, בעבודת יד. כל המוצרים מיוצרים במהדורה מוגבלת.

איילת תופרת בהזמנה אישית לפי בקשת הלקוח ושולחת גם לחו"ל.
הכל נעשה מתוך אהבה ותשוקה. את הבדים היא קונה בדרום ת"א, בארה"ב ובמזרח. היא מעידה על עצמה שאוהבת מאוד טקסטיל, וכן שמשקיעה המון בעיצוב "הכל חייב להיות מדוייק".  מרגש אותה לפגוש לקוחות שקנו ממנה ואת התינוקות שלהם. יש לה גם המון לקוחות חוזרים.

** שמיכת טלאים, נחשוש, כריות, תיק לחיתולים, סלסילה. מתוך האתר של איילת


" תפירה זו התרפיה שלי והעסק הוא המקום הטיבעי שלי".
יש לה דוכן קבוע בגן העיר בת"א, ולקראת החגים היא מתארחת בבתים פתוחים. יש לה דף פייסבוק פעיל וניתן גם לקנות גיפטקארד.

יש לה שירות שליחויות עד הבית, ולכל מוצר מתלווה כרטיס ברכה אותו מכינה אמה.

איילת בן-גור  050-8547818
lulalu.design@gmail.com


יום שישי, 14 באפריל 2017

צביה ברק- אלבומים מעוצבים וכרטיסי ברכה מיוחדים

צביה ברק- אלבומים מעוצבים וכרטיסי ברכה מיוחדים

** כריכה של אחד מהאלבומים

בשנים האחרונות אני רואה שיותר ויותר נשים עוסקות בסקראפ, שזה עיצוב אלבומים מעוצבים ויצירת כרטיסי ברכה. זה צבעוני, מיוחד, יצירתי. קבוצות רבות של יצירה נפתחו בפייסבוק ורבות התמכרו: אני רואה אותן שואלות שאלות מקצועיות, עוזרות האחת לשניה, קונות חומרי יצירה ,מכשירים וציוד – זה ממש עולם ומלואו.  אני לא ידעתי עד כמה מורכב העולם הזה עד שפגשתי בצביה המוכשרת. צביה הזמינה אותי לביתה שברעננה על מנת שאראה איפה מתרחש הקסם. וכן, לקסם אני מתכוונת- כי צביה יוצרת יש מאין: מנייר יצירה (הכי איכותי שקיים אותו היא מזמינה מחו"ל)- היא יוצרת אלבומי תמונות שישארו אצלכם לדורות. הכל מוקפד עד לגימור האחרון ויש כ"כ הרבה פרטים ודיוקים, שאני כבר התבלבלתי ושאלתי אותה האם היא בטוחה שלא למדה זאת מעולם, אלא רק מצפייה ביוטיוב....
ניכר על צביה כי היא אוהבת מאוד את מה שהיא עושה, והיא משקיעה את רוב זמנה ביצירה. היא גם מציירת ציורי אבסטרקט אשר מפארים את קירות ביתה ושמחה להציעם למכירה למי שמעוניין.
** צביה ברק ומאחוריה אחד מציוריה

לצביה שני ילדים וחמישה נכדים. כיום היא עצמאית, לאחר שעבדה 30 שנה כמנהלת לשכת מנכ"ל בחברות גדולות, ביניהם עלית, פלאפון וקומברס. היא בעלת תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולגיה מאונ' ת"א ואף היתה מורה.


** ציורים של צביה


בצאתה לפנסיה, היא החליטה לצאת לשלב ג, לדבריה: שלב א- נעורים וצבא שלב ב- עולם העבודה שלב ג- הפנסיה. החיים שאחרי.  "יש חיים אחרי והם נהדרים" היא אומרת. כיום עיקר עיסוקה זה הסקראפ.

** אלבום פתוח מגלה עולם ומלואו

" כל הסיפור שלי התחיל בחנות 'מסטיקים' ברעננה. ניכנסתי לשם וניכבשתי.                     זה היה ב 2015. לא הכרתי את הנושא- והתאהבתי עד מעל הראש", היא משחזרת בהתרגשות. מה שמשך אותה לתחום זו הנטייה שלה לאומנות : שילוב הצבעים, הטכניקה "אני טובה מאוד עם הידיים", וממשיכה " צריך המון זמן תכנון מראש, המון מיומנויות שבאות לידי ביטוי ביצירה אחת- לראות קטן כגדול". העושר של הדברים ריגש אותה. הבסיס להכל אלו הניירות המיוחדים, אותם היא רוכשת מחברת 45 graphic. "הבעייה היא שזה בור ללא תחתית", צביה אומרת ומתכוונת לשפע הדברים שיש וכמובן גם למחיר. יש המון ניירות מיוחדים, פאנצ'ים בכל הצורות והגדלים, קישוטים שונים, דבקים מיוחדים, מספריים מיוחדות, תחרות, סרטים ועולם ומלואו. בהתחלה לא היה לה כלום בבית, היא מספרת בחיוך, ומראה לי את חדר העבודה שלה שמסודר למשעי, והוא ממש כמו חנות אומנות קטנה. צביה אומרת שמה שיש לה זה כלום לעומת מה שקיים באמת בעולם היצירתי הזה.



נושא האומנות תמיד היה קיים בה, ובילדותה היתה בחוג ציור בבית רוטשליד בחיפה.
צביה התחתנה כשהיתה בצבא, היתה חיילת במלחמת ששת הימים- שימשה כמזכירתו של מפקד הבסיס בחיל שריון. את בעלה הכירה כשהיה בשירות מילואים, ואת החתונה הם דחו בגלל המלחמה.


** עוד אלבום מקסים

** קצת מתוך פנים האלבום



בשנות עבודתה, לא היה לה זמן לחשוב על אומנות, וכעת היא מפצה על הכל ויוצרת בשמחה רבה ומכל הלב. אני ראיתי את האלבומים המעוצבים ואמרתי לה שמי שיקבל זאת כמתנה- ישמח מאוד שכן זה פריט אומנות יחיד במינו. רק אחד כזה קיים והוא מעשיי יד אומן.  הכל ניכר בדיוק, בהתאמת הצבעים, הגדלים, הקישוטים, בחשיבה על הכל- איך דף ניפתח ומה בדיוק יהיה בתוכו. כל פתיחה של כל דף באלבום הוא כניסה לעולם ומלואו. חייבים לראות על מנת להבין. 

באלבומים יש מקום לתמונות, מקום לכתיבה, מקום לשמירת פתקים מיוחדים או פריטים קטנים וסנטימנטלים. חוויה של אלבומים.

** כרטיסי ברכה



 צביה עובדת עם אבני סברובסקי אשר מעניקים עושר לאלבום וייחודיות.  גם כרטיסי הברכה זוכים ליחס מלכותי, וחלקם גם מעוטר באבני סברובסקי.






דף עיסקי:   אומנות בדפים מעוצבים -scrapbookink

0544322506








**  כל התמונות צולמו על ידי ליטל מאירי

יום חמישי, 13 באפריל 2017

OLIO- סבונים מן הטבע

OLIO- סבונים מן הטבע



סבונים מן הטבע OLIO הוא בוטיק לייצור של סבונים ומוצרי טיפוח טבעיים על בסיס שמן זית אורגני מעולה, הגדל במטעי המשפחה במושב חרות. חומרי הגלם במוצרים הם שמנים, שמנים ארומטיים, חימרים שונים ותמציות מעולם הצומח. בין המוצרים ניתן למצוא מגוון של סבוני שמן זית מוצקים, סבון נוזלי עדין, חמאות גוף עשירות ומפנקות, קרמים מרגיעים, שפתונים ודיאודורנט משובח. המוצרים אינם מכילים כימיקלים מזיקים ולעולם לא ינוסו על בעלי חיים.


עד כאן הכל טוב ויפה ( ומריח מעולה! אני מבטיחה), אבל כהרגלי בקודש, אני אכיר לכם את האדם שעומד מאחוריי המותג ומי שבעצם יזמה את הכל. קוראים לה מיכל אלפרוביץ'. היא גרה במושב חרות בשרון, נשואה ואמא ל 3 בנים. היא ירושלמית במקור ובעלה הוא יליד המושב. כך היא הגיעה למושב.


מיכל היתה שכירה ,עבדה במשאבי אנוש ועשתה הסבה לעולם ההייטק והיתה מתכנתת. "היה קשה לשלב אימהות עם הייטק", מיכל אומרת, ומוסיפה "אני מאוד יצירתית- תמיד הייתי". היא עזבה את עולם ההיטק כי זה היה תובעני מידי והיתה מנהלת אדמיניסטרטיבית, אבל זה ממש לא התאים לה.

כשהתחתנה, למשפחה של בעלה, שהם חקלאים, היה שטח גדול של פרדסים, ולימים הם החליטו לנטוע שם מטעי זיתים. "היה שפע של זיתים ושמן זית". מיכל שאלה את עצמה מה אפשר לעשות עם שמן זית. התשובה היתה- סבונים משמן זית! בשנים 2005-2006 לא היה איפה ללמוד על הכנת סבונים בארץ, היא מספרת, ולכן חיפשה חומר מקצועי באתרים בחו"ל. "למדתי באופן אוטודידאקטי". מיכל החלה מייצרת במטבח הביתי. זה היה בקטע של תחביב, עיסוק צדדי. את התוצרת היא חילקה לחברים. לאט לאט זה הפך לעיסוק מרכזי.  כשנולד בנה הקטן, שהוא בן 9 היום, מיכל הלכה ללמוד ארומטרפיה (שמנים אתרים). "למדתי לא בקטע של לטפל באנשים, אלא לבחור את השמנים למוצרים שלי, בגלל התכונות הפיזיולוגיות שלהם על העור והגוף.  הרעיון הוא להשתמש במה שהטבע נותן לנו- לחבר את המוצרים למה שטוב לאדם". זה גם מתחבר לנושא הכספי- מוצר שהוא טוב לאדם ולסביבה צריך להיות נגיש לכולם.

מיכל עזבה את עבודתה כמנהלת אדמיניסטרטיבית והפכה לעצמאית. בהתחלה היו לה רק סבונים שייצרה : "לא האמנתי שאנשים ישלמו לי כסף כדי להשתמש במוצרים שלי". היא ראתה שכך והחלה ללכת לירידים וחיפשה לוגו לעסק.  כיום אין רק סבונים והעסק הריחני כולל חמאות גוף, שפתוני שפתיים (נענע, וניל ועץ התה), סבון שמו זית עם בוץ של ים המלח, סבון שמן זית עם חלב עיזים, סבון שמן זית עם דבש וסבון שמן זית עם נענע מהגינה. המוצרים משתנים לפי עונות השנה. יש גם סרומים לפנים, סבון פנים מתמצית של סלק.

** אני ומיכל המקסימה


על השם של העסק מספרת מיכל ש olio זה שמן באיטלקית- וכל המוצרים הם מהמשק המשפחתי. הם גם מוכרים שמן זית.

** סרומים



מיכל חייכנית ומקסימה, נעימה מאוד, מסבירה וסבלנית: "זה אני- אני מביאה את עצמי. אני מסתכלת קדימה ואי אופטימית. יש לי משפחה תומכת ובעל תומך. יש לי תשוקה למה שאני עושה- סיבה לקום בבוקר. זה לא היה כשהייתי שכירה".
אני מעידה על איכותם המעולה של המוצרים, על ריחם שנישאר זמן רב ועל כמה נעים להשתמש במשהו טיבעי וללא כימיקלים- הישר מהטבע והכי חשוב- נעשה באהבה ובתשומת לב מירבית לכל הפרטים.
יש גם אריזות מתנה, ואם אתם מתלבטים מה להביא ליולדת, לחברה, למישהי קרובה, או סתם לפנק את עצמכם- המוצרים של מיכל יהיו התשובה.

** סבונים מוצקים

האתר של מיכל, שהוא גם חנות אינטרנטית
בפייסבוק:  Michal david alperovich
0549-468096