יום שישי, 5 במאי 2017

תמי מרגלית- מאפרת ומעצבת שיער לכלות ולאירועים

תמי מרגלית- איפור ושיער של כלות ואירועי ערב

* מתוך צילומי הקולקציה של תמי, צילום מרינה מושקוביץ

מודה, ציפיתי שתמי תגיע לפגישה שלנו כשהיא מאופרת למשעי, והופתעתי, ואף אמרתי לה זאת במהלך השיחה שלנו- שאני לא רואה שהיא מאופרת בכבדות או באיפור ערב . היא הפתיעה אותי ואמרה שהיא מאופרת וכל הסוד זה לדעת להתאפר מבלי שישימו לב יותר מידי. "האיפור לא משמש לי מסיכה, הוא מדגיש את היופי שלי"

* תמי מאפרת את נועה הכלה. צילום ביתי

אוקיי, אז גיליתי את הסוד של המאפרות, המינימליזם ותורת ההסתרה. מאוחר יותר סיפרתי לה שתמיד שנאתי שהרגשתי את המייקאפ כשהיו מאפרים אותי והייתי מרגישה שיש עליי מסיכה ועד היום אני שונאת מייקאפ בגלל זה, ומסתבר שיש היום מייקאפ בהתזה שלא מרגישים אותו. הנה, למדתי משהו.     תמי, נשואה לאורי (uri) ואמא ל 2 בנות ובן: נטע, נוגה וליאור. גדלה באור יהודה, בת בכורה ל 2 אחים. כיום היא גרה בקריית אונו. היא מאפרת ומסרקת כלות ונשים לאירועים ולטקסי חינה. מנחת סדנאות איפור ובעלת סטודיו ביתי, ומגיעה גם לבית לקוחות ובתי מלון לפי בחירתה של בעלת השמחה.

* תמי מאפרת את ניצן הכלה המאושרת.  צילום helado

"לא אהבתי איך שאני נראיתי כשהייתי קטנה, אפילו מכוערת. דימוי עצמי נמוך בעיקר מאמא שלי שאמרה שבחורה בת 24 מתחילה לנבול ". היא ממשיכה ומספרת שהחלום של אמא שלה היה שתהיה מזכירה: "היא לקחה אותי למפעל בו עבדה והראתה לי את המזכירה- איך שהיא מטופחת ואת הציפורניים המטופחות שלה". בסה"כ האמא רצתה את טובתה ושתהיה לתמי עבודה טובה ונקייה. תמי מעידה על עצמה שהיתה תלמידה מאוד טובה ולמדה אומנות בבי"ס ואהבה מאוד לצייר. "נהניתי מאוד מהציור וציירתי הכל". בכיתה י"ב היתה לה תערוכת ציור 'אני ועצמי' כל היא נקראה. היא ציירה את אותה הדמות שחזרה על עצמה במקומות שונים.

בצבא שירתה בפיקוד העורף ושם למדה עיצוב בגרפיקה- עבדה על מקינטוש ולמדה לעצב .הייתי בשלישות וראו שאני לא טובה בכתיבת דוחות. "קישטתי את החדר ואז ראו שאני טובה ביצירתיות".  תמי מפתיעה אותי באומרה " הייתי חלק מהצוות שעיצב את הסמל של פיקוד העורף".  אכן כבוד!

* סידור שיער לרותם. צילום גרין צלמים

"אחרי הצבא ניסיתי את מזלי כגרפיקאית", היא מספרת, "אך זה לא כ"כ הלך". אשתו של הבוס שיכנעה אותה ללכת ללמוד תואר, הויא הלכה ולמדה מדעי המדינה ותקשורת בבר אילן. אחרי הצבא עסקה ביחסי ציבור.

תמי התחתנה בגיל 27, עבדה ב'מקאן אריקסון', ומודה לבוס שלה על זה שהאיר את עיניה להבין שהיא לא יכולה לגדל ילדים כשהיא עובדת במשרד מ 9-18.

היא מגלה לי את הסוד הכמוס שלה "רציתי להיות ציירת, לטוס לפאריז, להיות שם שוליה, אבל אמרו לי שמאומנות לא מתפרנסים". 
 תמי חיפשה את המקצוע שיאפשר לה את היכולת להיות בבית:  "אני הבנתי שאני חייבת למצוא לי מקצוע שאוכל לקבוע לי את הזמנים שלי".  חצי שנה לאחר הלידה הראשונה, תמי התפטרה  "זה היה לי ברור וגם להם שאני לא חוזרת". היא למדה תכשיטים בחרוזים. וניסתה להפגין שם את כישוריה האומנותיים. ניסתה גם קרמיקה, עד שהגיעה לאיפור "בעיניי איפור זה סוג של ציור ולזה הכי התחברתי". למברשות האיפור היא קראה מכחולים "כי בעיניי זה ציור והנשים הן קנבס". וממשיכה "אמרו לי שאני מחזיקה לא נכון את המברשות כי החזקתי אותן כמו שצייר מחזיק מכחול".

אני שואלת תמי למה בעצם פנתה לתחום האיפור, והיא ענתה שכאשר הכירה את בעלה, היא מצאה שובר לאיפור של איל מקיאג' "רציתי גם לשפר את התדמית". אולם השובר נעלם, והיא קיבלה מתנה מאורי (שאז עדיין לא היו נשואים)- שובר מתנה ללימוד איפור. "נהניתי מכל רגע. אהבתי את הצבעים, את המברשות. התחלתי להתאפר כל יום, וקיבלתי המון תגובות חיוביות. התחלתי לאהוב את עצמי- האיפור גרם לסביבה לראות את היופי שבי, כתוצאה מזה אני התחלתי להעריך את היופי שלי. האיפור נתן לי המון. גם לחיים, גם לי לעצמי".  כשהיתה בהיריון הראשון פנתה לאיל מקיאג' ללמוד קורס איפור.  "כשילדתי את נטע- ילדתי את העסק, וזה כבר 11 שנה". חצי שנה לאחר מכן למדה תסרוקות אצל דיוויס. אח"כ למדה גם איפור כלות לאירועים. "אני מאוד רומנטיקנית ואוהבת לראות סרטים רומנטיים".

כל כלה שתמי מאפרת - היא מחבקת ואומרת לה שתזכור שהחיים מתחילים אחרי החתונה ושישמרו על זה". היא גם אוהבת להיות בשמחות. חוזרת מאיפור כלות עם המון אנרגיות, וגם לאחר 5 שעות של עבודה היא מתמלאת באנרגיות. "אני מאוהבת בכל אחת מהכלות".

תמי ניזכרת בסיפור מיוחד שקרה לה: היא סיימה לארגן כלה, אולם החתן איחר בשעה. בזמן שהכלה ו 2 המלוות שלה חיכו לחתן, הן ישבו לשחק טאקי עם הבנות של תמי והצטלמו.  (:
תמי עובדת עם החומרים הכי איכותיים, חומרים עמידים, מקצועיים, היפואלרגניים. המוצרים לא נוסו על בעלי חיים - לזה היא מתנגדת: "אני לא חושבת שבשביל היופי שלי, חיה צריכה לסבול". כל המברשות איפור עוברות חיטוי בסיום מלאכת האיפור.                             מאפרת גם בשיטת אייר בראש שנותן כיסוי מושלם.  "אני לא מאפרת סתם.אני מבינה את כל התהליך". 

* רותם הכלה מתאפרת. צילום גרין צלמים


תמי גם מעבירה קורסי העצמה לנערות בסיכון. הן באות ללמוד איפור , ותוך כדי תמי מעניקה להן ביטחון עצמי- מדברים על סטריאוטיפים, על אהבה עצמית. מתנדבת במקומות רבים בהם יכולה להעניק מעצמה: "אני מאמינה שבן אדם צריך לדעת גם לתת".
"ילדתי את הבת שלי- ילדתי את העסק". תמי עובדת באיזורים השפלה והשרון, גדרה עד חדרה.

* הנה התסרוקת שעיצבה תמי לרותם הכלה. צילום גרין צלמים

* מתוך הקולקציה של תמי, צילום נתי הורטיג

* מתוך הקולקציה של תמי, צילום נתי הורטיג


* צילום נתי הורטיג

* צילום נתי הורטיג


* תמי ונועה הכלה. צילום ביתי



* מתוך הקולקציה של תמי. צילום רועי סרוסי

 
תמי מרגלית, מאפרת ומעצבת שיער
נייד: 054-4992090


נטע הניג הסטייליסטית

נטע הניג הסטייליסטית


אכתוב כאן ספויילר קצר לפני שאציג בפניכם את נטע הסטייליסטית. זה כמעט ולא קורה לי שאני מפסיקה לכתוב באמצע ריאיון, נשימתי נעתקת ואני נותרת עם פה פעור. זה בדיוק מה שקרה עם נטע באמצע הריאיון שזרם בינינו בקלילות. מה קרה? מה היא סיפרה לי?  על זה תצטרכו לקרוא בהמשך הפוסט. נטע בעצמה מעידה: "למה אני עושה מה שאני עושה? כי עברתי דברים ואי רוצה לעשות טוב לנשים. לאנשים, אבל בעיקר לנשים".
נטע, תושבת רעננה, נשואה לברק ואמא ל 3 בנות. מעידה על עצה כבר בהתחלה: "אבא שלי לימד אותי לא לפחד לקחת סיכונים".     

** נטע המקסימה

         נטע היתה חוקרת מצ"ח בצבא, שם הכירה את ברק, בעלה. כל החיים ידעה שתלך ללמוד משפטים- למדה תואר ראשון במשפטים במכללה למינהל בראשון לציון ותואר שני במשפטים בבר אילן. עבדה כעו"ד בתחום הנזיקין והביטוח.

"אף פעם לא הייתי מידי קונפורמיסטית, אומנם הלבוש הרישמי היה שחור לבן, אבל תמיד הייתי שמה את הטאץ' האישי שלי: שרשרת צהובה לדוגמא".
באחת מחופשות הלידה היא הלכה ולמדה תפירה וגם קורס קצ בסטיילינג אישי: "הרגשתי שזה המקום אני רוצה להיות בו, אבל לא היה לי אומץ".

* הבוטיק הנודד של נטע

בשנת 2007 יצאה לחופשת לידה והודיעה למשרד שהיא לא חוזרת. במרתף ביתה פתחה חנות בגדים. "היו לי ביצים של בת יענה".      לא היה לה ידע, הפייסבוק לא היה אז מקור לשיווק . היא חילקה פליירים בציבור, פרסום בדואר.  "רציתי שנשים יגיעו אליי ויקבלו משהו אחר- יחס אישי, סטיילינג".  עבדה עם מעצבים ובעלה תמך בה ובעסק מאוד. העסק הצליח והיא קיבלה הצעה לחזור למשרד עו"ד, היא חשבה שתוכל לשלב בין שתי העבודות, אולם נשאבה חזרה למשרד, שם עבדה 4 שנים וסגרה את החנות.
בשנת 2012 חלתה בסרטן השד. (זוכרים את הספויילר מההתחלה?) "קיבלתי תזכורת לעשות מה שאוהבים.אין הרבה זמן להגשים את החלומות".

* מתוך הבוטיק הנודד

נטע הלכה להיבדק במקרה, עם חברה שביקשה ממנה להתלוות אליה, והיא החליטה להיבדק גם, החלטה שהצילה בדיעבד את חייה. את תוצאות הבדיקה, היא מספרת, קיבלה לפקס במשרדה.  היא לקחה את עצמה בידיים, מלאה באופטימיות, מוקפת בחברות ובבעלה. לרגע לא חשבה שזה סוף העולם. על הסרטן היא אומרת "זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים".
טיפלה בעצמה באמצעות צמחי מרפא שחיזקו אותה "לא הייתי במיטה ולא הקאתי". לבנות, שהיו אז קטנות, סיפרה שעשתה ניתוח להוציא משהו.



" התפטרתי מלשכת עו"ד. החלטתי שאני לא חוזרת למשרד ".  ההחלמה ערכה שנה. לאחר מכן למדה במשך 9 חודשים בבי"ס 'סטייל גורו' בת"א, וזה נתן לה הרבה כלים שיווקיים.
לנטע יש 'ייעוץ ארון' ללקוחות  "אני משתדלת לעשות את המקסימום ממה שיש בארון". אם צריך אז נותנת רשימה של השלמת קניות או המשך קניות בחנות ביחד איתה.  מקיימת סדנאות, ימי הולדת, מסיבות רווקות, מתנות יום הולדת, סדנאות במקומות עבודה, סדנאות בבתי אבות.



לנטע יש עסק ( super style) עם שותפה שגם היא סטייליסטית- בוטיק נודד  למכירות ביתיות. הן מגיעות לבתים מארחים, למקומות עבודה, לאירועים. הן מוכרות בגדים של מעצבים, תכשיטים ותיקים.  גם ערבים סגורים לבנות.
ביקשתי ייעוץ קצא מנטע לגביי מה שלבשתי באותו ערב, ולשמחתי היא אישרה לי שאני יודעת להתלבש וגם התיק מתאים לי. מסתבר שיש תורה שלמה של התאמת תיקים לאישה וגם תכשיטים, לא רק התאמת בגדים.




https://www.facebook.com/netastyling/

יום שלישי, 2 במאי 2017

דנה אחיטוב- הקוראת בכף היד

דנה אחיטוב- מה אומרות ידייך?


מודה, אני סקפטית. כמעט לגביי כל דבר. אני גם חייבת לנסות ולראות כל דבר על מנת להבין איך הוא עובד.

הייתי אצל קוראות בקפה וכל מה שהן אמרו שיקרה לי- לא קרה, אז בכלל הפסקתי להאמין בזה.  הזמן עובר, הסקפטיות נישארת, אבל החלטתי לנסות ולהתגבר עליה...עשיתי זאת כשהכרתי את דנה שהיא כירולוגית.  מהי כירולוגיה? להלן ההסבר מתוך ויקיפדיה: קריאה בכף היד או כירולוגיה היא שיטה פסאודו-מדעית המתיימרת לגלות פרטים על אופיו או עתידו של אדם, על-פי התעמקות במאפייני כף ידו. לפי שיטה זו, מחולקת כף היד לאזורים שונים, בהתבסס על קווים אופייניים; ככל שהקווים בולטים יותר, כך חזקים יותר ההיבטים שהם מייצגים, כביכול, בתכונותיו של האדם.

ניפגשתי עם דנה והלכנו לבית קפה. בדרך דיברנו, החששות שלי הופגו מעט כשגיליתי שמדובר בבחורה צעירה וחייכנית ולא במכשפה זקנה עם סיגריה בזוית הפה...בדרך עברנו ביריד שהיה בכפר סבא ואף קנינו 2 שרשראות תואמות ששתינו אהבנו. בבית הקפה ישבנו וגילינו ששתינו שותות קפה עם חלב סויה- כמה דברים משותפים היו לנו! כבר התחלה טובה.
כמובן ששאלתי אותה אם יש קשר בינה לבין סיגל אחיטוב שגם כירולוגית, והיא אמרה לי שלא ( רבים מכם הקוראים וודאי שאלתם לגביי זה).

** דנה אחיטוב

דנה אמרה לי שהיא קודם כל רוצה להרגיש אותי ולקחה את 2 כפות ידיי בידיה והסתכלה בעיניי. את מה שראתה בקווי כפות יידיי ומה שסיפרה לי, אשאיר לעצמי, אך אומר שאני כבר לא סקפטית לגביי הנושא הזה ( שכמובן צריך להעשות בידי אדם מקצועי) קיבלתי יחס מקסים מדנה, איכפתיות וחיוך לבבי ומידע מהימן.

דנה גרה בגבעתיים אחרי מספר לא מבוטל של שנים בתל אביב ולפניה שנתיים בניו יורק שם התגוררה כסטודנטית ללימודי משחק ואיפרוביזציה. היא בעלת תואר בתקשורת חזותית ובוגרת לימודי אימון הוליסטי ממכללת רידמן.

בגיל 10 "המופלג" החלה ללמוד כירולוגיה. אביה כירולוג מנוסה וממו רכשה את כל רזי התורה. דנה מספרת בחיוך שכל חבר שהייתה מביאה הביתה היה עובר אבחון כירולוגי על ידי אביה, שנתן את האישור (או לא) להמשיך לצאת עם אותו בחור...

אחרי עשור בעבודה בהייטק, דנה היא עצמאית היום, אולם חייבת תודה לעבודה האחרונה שלה כשכירה כשהייתה במיקרוסופט -שם הכירה את בעלה.  כיום יש להם תינוקת בת שנה.
דנה מספרת על השנים בהייטק:ועל עיסוקה כיום:  "אלו היו עשר שנים שעסקתי בעבודה שלא משקפת רבע מהיכולות שלי, שלא מעניינת ומאתגרת אותי כלל, זוכרת את עצמי מסתובבת כבויה במסדרונות. כל זה כי הפחד הכלכלי שלי ניהל אותי. היתה לי רק אפשרות אחת מבחינתי – לעבוד כשכירה בעבודה יציבה ומכניסה. זה היה הדבר החשוב ביותר עבורי. ההנאה היתה משהו שלא שיערתי שצריך להתקיים בתוך מושג שנקרא "עבודה". המשוואה שלי בראש היתה אחרת...

מאז שיצאתי לעולם כעצמאית הרגישתי כמה זה נפלא להגשים את הייעוד שלי, לעשות את מה שאני עושה הכי בכיף והכי טוב - לקלף מאנשים את השכבות עד שיגיעו לאמת שלהם. אני כל כך אוהבת את מה שאני עושה – שאני לא מסוגלת לקרוא לזה עבודה...
הייחודיות המעניינת בעסק שלי היא בכך שאני משלבת אימון אישי מקצועי עם אבחון כירולוגי שמסייע למתאמן לשים את האצבע על החוזקות והחולשות שלו, ובכך לדייק את מטרותיו האימוניות.

מעבר לכך, אני גם קוראת לאנשים בכף היד ומכוונת אותם אם ישנה דילמה תעסוקתית, רגשית, זוגית וכו'. זו בעצם חוויה כירולוגית שנותנת הצצה לעומק ליבו של האדם וניתן לראות איך הוא חושב, איך הוא מתנהל מבחינה רגשית, מנטלית ופיזית ולצאת עם תובנות עמוקות ויכולת לבצע שינויים ממוקדים בחייו".

משוב שנתנה לדנה אחת מהמתאמנות שלה לאחר סיום תהליך:
"כשקראת לי ביד לראשונה קשה היה להתעלם מהרגישות והרוך שבה השתמשת... עם הדברים המסקרנים שגילית פתחת את עיניי ואף חידדת, נפלו לי אסימונים.... קידמת אותי בעוד צעד קדימה..... אני גאה בעצמי על מי שאני היום בעזרתך..."   נדנה אומרת שהמילים האלו הן אלו שגורמות להי לקום כל בוקר ולעשות את מה שהיא עושה. "האמת היא הדבר היפה ביותר שקיים והייעוד שלי הוא לעזור לכמה שיותר אנשים לגלות את האמת שלהם. האמת הפנימית הזו – שצבועה בכל מיני צבעים ומעוטרת בכל מיני קישוטים. הקישוטים האלו הם השכבות שאנחנו מצטיידים בהם במהלך חיינו, על מנת שיגנו עלינו, שישמרו עלינו מכל רע הבא לפגוע בנו. לוקח לנו זמן להבין שאנחנו צריכים לחזור למקום הנקי, נטול הקישוטים כי רק אז נהיה אנחנו באמת.
הילדים התמימים והמאושרים האלו שפעם היינו."

מוזמנים לפנות לדנה וגם לקבל שובר מתנה

https://www.facebook.com/Danaachituvcoaching/posts/1425581904130388:0