יום שבת, 15 ביולי 2017

הובי- הרשת הגדולה בישראל לחרוזים, יצירה ואומנות

הובי- הרשת הגדולה בישראל לחרוזים, יצירה ואומנות

מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת מאוד אומנות ויצירה. נהנית לראות אומנות של אחרים, ללכת למוזיאונים, להסתכל על אומנות בגלריות שונות, להכיר אומנים ואומניות, לשאול אותם על עבודותיהם.

אני בעצמי חוטאת בציור, בכתיבה.  כשהייתי ילדה הייתי בחוג רקמה ואהבתי את זה מאוד. בגן הילדים, הייתי נצמדת לפינת הציור, עד שהגננת הכריחה אותי להיות גם בפינות אחרות כדי להכיר דברים אחרים, אך אני זוכרת שכבר אז הייתי עקשנית ולא הסכמתי. הציור זרם בעורקיי ועד היום אני נהנית לשרבט בכל הזדמנות שיש לי.



לחנות 'הובי' בכפר סבא הגעתי במקרה לפני כמה שנים, כשהייתי בכפר סבא לצורך סידורים. החנות לא ממוקמת ברחוב ובמיקום ראשי ודי נסתרת מהעין, אבל דברי היצירה מוצגים בפתח החנות ומושכים את העין. כאשר ניכנסתי לשם בפעם הראשונה, התגלה לי עולם עשיר של צבעים ומוצרי ייצירה שונים, וזאת כאשר ראיתי רק את הקומה הראשונה ( לא ידעתי שקיימת גם קומה שניה). אז קניתי כמה טבעות כי את זה אני אוהבת מאוד.  מכיוון שגרתי בגליל, לא חזרתי לחנות הזו בתדירות גבוהה, אלא רק כאשר הייתי בסביבה.



כעת אני גרה ברעננה. את החנות הזו זכרתי לטובה- זה ממש גן עדן לחובבי היצירה באשר הם, ומיד כשהיתה לי ההזדמנות הראשונה- חזרתי אליה בשמחה. הם היו לפני סגירה ( יש לי נטייה כזו, להגיע למקומות לפני שהם סוגרים....אה, וגם לאחר לכל מקום, לא משנה עד כמה חשובה הפגישה...). שוטטת להנאתי בחנות והרגשתי כמו ילדה בחנות ממתקים. בחרתי כמה פריטים וניגשתי איתם לקופה, כשבזוית העין קלטה עיני מודעה על קיומם של חוגי יצירה. עצרתי לקרוא את המודעה שבה ניכתב על חוגים שבהם עושים צמידים! הכי מתאים לי!  ניגשתי למוכרת הנחמדה שהיתה בקופה ושאלתי אותה לפשר החוגים. מפה לשם, הסתבר לי שהיא מנהלת את החנות ובתם של בעלי החנות והרשת. התחלנו לדבר, תוך שהיא סוגרת קופה, וסיפרתי לה עליי ועל הבלוג שלי. היא חייכה והתעניינה והזמינה אותי כאורח שלה לאחד מחוגי הכנת הצמידים.  כתבתי את התאריכים והבטחתי לה להיות בקשר.








בחד מימי שישי הגעתי לחנות, לחוג להכנת צמיד מקרמה. התרגשתי, אני מודה שכן רציתי לראות איך מכינים את הצמיד שאני רואה בכל דוכני האומנים וגם רציתי להכין לעצמי צמיד מעשיי ידיי.



מאי שטרית, מנהלת החנות ובתם של המייסדים- איציק ואיילה, העבירה את הסדנא שהתנהלה בקומה השניה של החנות. לשולחן ישבנו מספר בנות בגילאים שונים: מבנות עשרה ועד נשים בגיל הזהב וכל אחת החלה להכין צמיד משלה. לפני כן נשלחנו לקומה הראשונה, בה בחרנו את החוטים והחרוזים איתם נכין את הצמיד.
מאי המקסימה מפליאה ביכולותיה ובכשרונה. היא חייכנית, סבלנית מאוד ומוכשרת ויוצרת אינסוף דוגמאות של תכשיטים מחומרים שונים, אותם היא גם עונדת. היא עוברת ממשתתפת אחת לאחרת, עוזרת ומעודדת. הזמן חולף לו בנעימים וכל אחת מתחילה להתפעל מכשרונה וממעשיי ידיה ככל שמתקדמת פעולת היצירה.

מאי שטרית המקסימה



הובי היא רשת של 5 חנויות:  2 בירושלים, מבשרת ציון, מודיעין וכפר סבא. זהו עסק משפחתי שקיים משנת 2000, הקימו איציק ואיילה שטרית. החנות הראשונה נפתחה כמתנה לאמא איילת. האבא פתח חנות בגבעת שאול כי איילת רצתה ללמד. איילת, כך מספרת בתה מאי, היתה הולכת לחנויות יצירה וקונה דברים.  "ליצור זו חוויה, זה נותן רוגע", אומרת מאי המוכשרת. אמא איילת לא רצתה למכור דברים מוכנים, אלא את החומרים עצמם על מנת שהאנשים יצרו לעצמם את המוצר.



מאי בפעולה


איילת, בת 52, נשואה לאיציק, שלימד תוכנת מחשב והיתה לו חנות מחשבים. הם הורים ל 4 ילדים: עמרי, מאי, לינוי ואור. כולם יצירתיים במשפחה. הם גדלו לתוך היצירה.
אמה של איילת נולדה בירושלים ואביה עלה בגיל חצי שנה ממרוקו. היא למדה ראיית חשבון, ומאי מספרת עליה שתמיד היתה יצירתית- תפרה וסרגה וזוכרת שבישלה ועסקה במלאכות יד שונות.



כאשר פתחו את החנות הראשונה ראו שזה עסק מרוויח והביאו מורה שעשתה סדנאות. אמא איילת כל הזמן למדה דברים חדשים והמציאה.
מאי שטרית, בת 23, מתגוררת בהרצליה. נולדה במבשרת ציון. מעידה על עצמה שתמיד אהבה יצירה. כשהיתה בכתה י היא למדה תפירה, קנתה מכונת תפירה ותפרה את בגדיה. בגיל 18 למדה צורפות במבשרת ציון. "עזבתי את זה כי זה המון כסף ולקנות הרבה מכשירים". עובדת בחנות 'הובי' מגיל 16  "כי אני אוהבת את זה", ומוסיפה "אין פעם שאני בחנות ולא עושה לעצמי משהו".
בצבא שירתה במינהל האזרחי ובזמנה החופשי היתה חורזת וסורגת ומלמדת את הבנות ששירתו איתה. כשהשתחררה מהצבא, ניהלה את החנות בבניין כלל בירושלים. מאי החלה להפעיל סדנאות כדי להקל על אמא שלה.





מאי מספרת שכשטסה לתאילנד- גם לטיסה עלתה עם חומרי יצירה ובזמן הטיסה יצרה! היא גם ניזכרת בחיוך שהעירה את אחיה בלילה ואמרה לו לבוא לפתוח את החנות כי עכשיו מתחשק לה להכין לעצמה צמיד. אולם, אם תרצו לקנות ממנה, תתאכזבו כי היא כמעט ולא מוכרת את מה שהיא מכינה.

חרוזים- כמו ממתקים!

כשחזרה מתאילנד, חזרה לנהל את החנות במודיעין. כיום, במקביל לניהול החנות בכפ"ס ולימוד סדנאות, היא לומדת מינהל עסקים בבינתחומי ומקימה אתר למכירות.
הכי חשוב להם השירות בחנויות וזה ניכר היטב. בחנויות תוכלו למצוא מגוון ומבחר עצום של חומרי ומוצרי יצירה מכל הסוגים, המינים, הגוונים והחומרים. זהו גן עדן לחובבי יצירה, ואני בטוחה שגם מי שלא אוהב- יתאהב.



כל אחד, בכל גיל, ימצא שם את מבוקשו- בין אם אלו מדבקות, דפי יצירה, מכחולים, תכשיטים שונים, פאנצ'ים, דבקים.  יש מחלקות רבות שהן עולם ומלואו ואני מצאתי את עצמי משוטטת בחנות שעות ועדיין מוצאת דברים חדשים.
הם מתחדשים ומחדשים ולכן בכל פעם תמצאו דברים חדשים.

את כל המידע על החנויות תוכלו למצוא באתר שלהם שהוא מסביר פנים.









צמידי מקרמה בסדנה

הצמיד שלי בתחילת הכנתו

הצמחיד מתחיל לקבל צורה