יום שישי, 11 בדצמבר 2015

ד"ר דבור- מוצרים מצמחי מרפא ומרכז מבקרים

ד"ר דבור- מרכז מבקרים ומגוון מוצרים מצמחי מרפא

נסעתי לבית ג'אן, אל מרכז המבקרים של ד"ר דבור. את פניי קיבל גן ירוק מטופח ושכשוך של מפל מים. אווירה שמשרה רוגע ושלווה, ואולי בעצם, זו מטרת המקום. עץ תאנים ענק עם ספסל למראשותיו, שיחים ירוקים עם שמותיהם עליהם ( צמחי המרפא בהם משתמשים), גשר ושביל מרוצף. כניסה מרגיעה.




ד"ר זיאד דבור הוא מרצה לפרמקולוגיה קלינית, ביוכימיה וצמחי מרפא בפקולטה לרפואה במכללה האקדמית צפת. בן 56. את התואר הראשון ברוקחות למד באונ' העיברית. את התארים השני והשלישי למד בטכניון. התואר השלישי שלו הוא בגנטיקה רפואית. ד"ר דבור היה סגן אלוף בצבא והיה הרוקח הראשי של צה"ל.  כשהחליט לצאת לפנסיה, התחיל לעשות ניסויים בבית. אשתו, נזיהה, מספרת כי התחילו עם סיר ומקל במרתף הבית בבית ג'אן. הסבונים היו המוצרים הראשונים שלהם.

ד"ר זיאד משלב בין מסורת לטכנולוגיה בעבודתו וקיים ריאיונות רבים עם סבתות ושיחים ומהן למד את המסורת.



זיאד, בן למשפחה דרוזית, נולד וגדל בכפר בית ג'אן בלב שמורת הר מירון, שהיא שמורת הטבע הגדולה והעשירה בצמחיית מרפא בארץ.

מרכז המבקרים של ד"ר דבור מציע לכל שוחרי הבריאות והטיפוח הטיבעי, מגוון עשיר של מוצרי דרמו-קוסמטיקה טבעיים שפועלים יחד לאיזון הטיפוח והבריאות החיצוניים והפנימיים של העור והגוף.

ד"ר דבור נשוי לנזיהה, מורה במקצועה וכיום מגדלת את צמחי המרפא ומפקחת על הכנת התמציות. לשניים ארבעה ילדים: 2 בנים ו 2 בנות. בתם הבכורה עו"ד ומייעצת להם בתחומים משפטיים. שלושת הילדים האחרים הם סטודנטים לראיית חשבון, רפואה והנדסת ביוטכנולוגיה.

מפעל הקוסמטיקה של ד"ר דבור נימצא בבית ג'אן. כל המוצרים מיוצרים שם, כל התהליכים מתרחשים שם במכונות מודרניות, תהליכי המיצוי והרקיחה, הפקת תמציות הצמחים וזיקוק השמנים האתריים.



במרכז המבקרים יקבלו את פניכם עם חליטות צמחים מתקתקות ותוכלו להתנסות בטסטרים של מגוון המוצרים שמיוצרים במקום. ריח המוצרים נישא באוויר.   המקום קיים מ 2008, וב 2010 הוקם מרכז המבקרים.. כל המוצרים עומדים בתקנים בינלאומיים.  15 שנה עוסק ד"ר דבור בכל התחום של צמחי המרפא ומספר שלקח לו 6-7 שנים לפתח את המוצרים. עובד כעת על קו מוצרים לתינוקות.


ישנו כר דשא ובו סלע גדול "דו-קיום", מעליו מתנשאים שני עצים גליליים מחובקים, אלון ואלה.





קיימים מוצרים הן לטיפוח והן מוצרים טיפוליים רפואיים. המוצרים : סרום פנים, עיניים וצוואר, קרם עיניים,קרם נגד קמטים, קרם לילה נגד הזדקנות העור, קרם הבהרה עם מסנן קרינה, חלב פנים פרחי ההר, קרם לחות, קרם לחות עם מקדם הגנה, סבון טיפולי, מסיכת פנים, מי פנים, חמאה טיפולית, מסכת פנים, ערכת שיער: סרום לשיער,שמפו טיפולי, קרם לחות לשיער, שמן עיסוי ואמבט, אפשרשייב, קרם גוף, קרם ידיים, ערכה לטיפול בכפות רגליים, ערכה טיפולית לעור מתקלף.

המוצרים מיוצאים לסין, רוסיה, קנדה, צרפת. בארץ ישנו מרכז מבקרים נוסף שנימצא בחורפיש שם יש רק את המוצרים, ללא מעבדה וגינה.  עושים משלוחים לכל העולם. 

המוצרים לא נוסו על בעלי חיים, אינם מכילים SLS, אינם מכילים מרכיבים מן החי ומן הנפט, ידידותיים לסביבה ומשווקים ברישיון משרד הבריאות.


** מימין- העובדת נסימה חיר מפקיעין, משמאל- נזיהה, אשתו של ד"ר דבור





** נסימה ליד אחת המכונות


** סבונים מוצקים שמכילים שמן זית בין שאר הרכיבים


פתוח כל ימות השבוע    10:00-16:00

04-9803711

www.drdabour.com



חנות תכשיטים עם עיצובים ייחודיים בקיבוץ מורן

מרי לוי- מעצבת התכשיטים שמחוללת פלאים ויוצרת תכשיטים ייחודיים

את מרי המקסימה והחייכנית פגשתי בחנות שלה בקיבוץ מורן. עד מהרה ראיתי כי מדובר בחנות עם טאץ' אישי, מסודרת ומוארת, עם פריטי ווינטאג' שנימצאים ונותנים את האווירה וצמחים רבים שנימצאים בחזיתה.

מרי בת ה 62 מתגוררת בכפר חנניה- יישוב קהילתי בגליל. נולדה בת"א והיתה מורה לעיצוב אופנה בת"א, בנעמ"ת.  עיצוב אופנה, היא אומרת, כולל אומנות, ציור, תולדות הלבוש. "הכי אהבתי את תולדות הלבוש". ולא סתם אהבה את תולדות הלבוש- רבים מתכשיטיה מושפעים מבדים ולבוש. מרי נשואה לשלמה, אמא ל 3 בנים ( 2 מהם בוגרי בצלאל) וסבתא ל 2 נכדים. היא עשתה תצוגות אופנה גדולות בביה"ס בו לימדה, ובשבתון למדה תכשיטנות. היא מעידה על כך שאמרו לה שהיא לא צריכה ללמוד עיצוב, אלא רק טכניקות, וביצירה, היא ממשיכה ואומרת- לא משנה החומר שאתה יוצר בו.

כיום מרי בפנסיה ויוצרת תכשיטים ייחודיים: "כל תכשיט שלי הוא לגופו. אני לא עושה יציקות ולא שטנצים". כל התכשיטים מכסף וגולדפילד. מרי עובדת גם עם אבני סברובסקי, פנינים אמיתיות ואבנים אמיתיות.


**מרי לוי

אהבתי מאוד להסתכל על התכשיטים ולגלות בכל פעם עוד תכשיט מיוחד. מרי לוקחת השראה מבדים, בגדים, השראה ממטבעות ומא"י. היא לוקחת הדפסים ומעתיקה אותם לתכשיטים. ניתן למצוא אצלה שרשראות, צמידים, עגילים, ענקים, למעט טבעות.  תהיו בטוחים שאין עוד פריט דומה למה שתקנו.

מרי משתמשת גם בדברים מהטבע כגון רימונים ננסיים ואיצטרובלים זעירים אותם היא מצפה בכסף והופכת לחלק מתכשיט ייחודי.

** רימןון ננסי בשרשרת

לסוגרים של התכשיטים מרי נותנת מקום של כבוד ואומרת שהם חלק ניכר מהעבודה, הם מיוחדים ונעשים בעבודת יד. "הסוגר הוא חלק מהשרשרת".  היא, אגב, לא תיפרד מהשרשרת הראשונה שעשתה...


** שרשרת בהשראת קפלים בבד


















** שרשראות עם רימונים ננסיים מצופים כסף




מרי עובדת עם פרסות אמיתיות של סוסים ומכינה מהם פריטים נהדרים לתלייה על הקיר






בנוסף לתכשיטיה המיוחדים, מוכרת מרי גם ראנרים ורהיטים קטנים מעץ ( מתקן לנייר טואלט, שרפרף) אותם עושה בעלה. כן ניתן למצוא אצלה עציצים, ארנקים לגבר ומחזיקי מפתחות.

** ההשראה לשרשרת






מחירי התכשיטים מתחילים ב 35 ש"ח לעגילים ועד 1400 ש"ח


מרי לוי        0506545939


יום רביעי, 9 בדצמבר 2015

מטמונית בקיבוץ עברון- חנות יד 2

                              מטמונית של סיגל גרוס

אני אוהבת חנויות יד 2, אוהבת ווינטאג', הסטוריה, נוסטלגיה. כל מה שקשור בווינטאג'- אני שם!

את סיגלית המקסימה, בעלת חנות 'מטמונית' בקיבוץ עברון, הכרתי בסיור של חנויות יד 2 של רינתה בלסון מכפר ורדים שאליו התלוויתי וסיקרתי. סיגלית מקסימה, חייכנית ומאירת פנים לכולם, והיא שבתה אותי מיד. הבטחתי לה לשוב אליה כשאהיה לבד וכך עשיתי. כל ביקור אצלה הוא חוויה שכן יושבים אצלה, נהנים מחברתה ומגלים אוצרות בחנות.

סיגלית לובשת בגדים יד 2 והיא ססגונית ומיוחדת. אמא שלה נהגה לקרוא לה מטמונית כי בתור ילדה היא היתה כל הזמן בחיפושים אחר דברים מיוחדים ומעניינים.




סיגלית, הקטנה מבין 4 אחיות הגיעה לקיבוץ עברון כשהיתה בת 14.5 כילדת חוץ מפתח תקווה ושהתה בקיבוץ עד שנה לאחר הצבא.. היא היתה ילדת טבע והיתה יחפה כל הזמן. לאחר הצבא היתה בדרום אמריקה ואח"כ טסה לניו יורק שם התגוררה במשך שנתיים, עבדה, בילתה ולמדה אומנות. כאשר הגיעה לת"א למדה אומנות  באבני וגם עיצוב פנים.   "האהבה שלי לבגדים, לאופנה, לעיצוב- זה הנשמה. אני חיה ונושמת אומנות", היא אומרת.  אוהבת גם לשפץ רהיטים. לסיגל 3 ילדים ולקיבוץ עברון חזרה כשבנה הגדול נולד לפני 18 שנה. היא עבדה במפעל ברמד בקיבוץ וכן במכבסת הקיבוץ.





הרעיון של פתיחת חנות יד 2 התבשל 3 שנים, מספרת סיגלית. החנות פתוחה משנת 2008 - סיגלית עזבה את העבודה במכבסה והגשימה את האהבה שלה.  את כל הבגדים שמגיעים אליה לחנות ומוצגים למכירה, היא ממיינת, מכבסת, מגהצת ומסדרת בחנות.  בחנות ניתן למצוא בגדי ווינטאג' לנשים, גברים וילדים, מעט חפצים לבית, תכשיטים, עניבות, מטפחות, בובות, קצת ריהוט, תיקים, ארנקים, נעליים, ספלים. ההתמקדות היא בבגדים.
























ניתן לעקוב אחרי החנות בפייסבוק: מטמונית יד שנייה עברון.