יום ראשון, 3 בינואר 2016

הקרמיקאית חנה פלד- יצירות בקרמיקה ופורצלן בקיבוץ מורן

חנה פלד ויצירות הקרמיקה שלה

כשהייתי בקיבוץ מורן, הלכתי ל 'לחם ועוגה' (בית קפה נפלא עם לחמי מחמצת, עליו גם כתבתי פוסט), ולחנות התכשיטים של מרי לוי ( גם החנות ומרי קיבלו פוסט). ציפור קטנה לחשה לי כי יש אומנית שמפליאה ביצירותיה, היא קרמיקאית ושמה חנה.

הגעתי אל ביתה של חנה פלד במורן והיא קיבלה אותי במאור פנים, העובדה כי טסה בערב, לא הפריעה לה והיא הקדישה לי את מלוא תשומת הלב. הסטודיו שלה נימצא מתחת לביתה ויש בו יצירות רבות ומגווונות, צבעוניות ושימושיות.



חנה בת ה 65, ילידת יפו, נשואה לגבי, אמא לשתי בנות וסבתא לשישה נכדים, עובדת כקרמיקאית מזה 35 שנה.  בגיל 14 למדה אומנות שימושית וקרמיקה.  אביה אמר לה שאי אפשר להתפרנס מקרמיקה, אז היא למדה עיצוב פנים ועיצוב בניין בקורס הראשון של הטכניון בת"א שנמשך שנתיים.

**  חנה פלד בסטודיו שלה

חנה עבדה במקצוע שלמדה, היתה שרטטת בצבא. עבדה במועצה מקומית קריית ביאליק במחלקה הטכנית, אח"כ עברה לעבוד באורט קריית בילאלק שם היתה שרטטת אצל המנהל הטכני.  השינוי חל עם לידת הבת הצעירה. חנה עזבה את תחום השרטוט וחזרה לאהבה שלה- לאומנות. להתלכלך עם החומר "זה כ"כ תרפויטי החומר הזה" היא אומרת.


חנה מתמקצעת כל הזמן, לומדת וגם מלמדת. היא אוהבת להדריך ומקיימת חוגים של מבוגרים בקריית ביאליק. היא מספרת בגאווה שהיה לה גרעין של אנשים שהלכו איתה 26 שנה !  כשאני שואלת אותה האם יש עדיין מה ללמוד אחרי כ"כ הרבה שנים, חנה עונה לי שתמיד יש משהו חדש ללמוד.

גם כשגרה בחו"ל, למדה שם והקיפה עצמה באנשים שהתעסקו בקרמיקה.  חנה מייצרת רק כלים שימושיים "עם קריצה קלה למשהו אחר" כדבריה. לחנה דברים מיוחדים מאוד: סירים גדולים, כדים שונים, ספלים, צלחות, קערות, כלים לחמאה, חמסות, חנוכיות, מגשים, תבניות ואף שרשראות. היא מושפעת לעיתים מהטבע, לעיתים מדברים פרקטיים אותם היא רוצה לקחת למקום אחר.  החומרים איתם היא עובדת הם פורצלן ( חומר אצילי) וגם עם חימר אבנית.





חנה עבדה 14 שנה בשיקום נכי צה"ל במועדון שיקום נכי צה"ל בעין המפרץ: שיקום בעזרת קרמיקה בעיקר להלומי קרב. דמעות מנצנצות בעיניה כשהיא ניזכרת בזה.



את הגלזורה מכינה חנה לבד.  ניתן להזמין אצלה דברים בתיאום מראש. חנה גם מקיימת סדנאות למבוגרים בסטודיו שלה.

חנה פלד       0545676256

** כלי קיבול לחמאה


** שרשראות מקרמיקה מעשיי ידיה של חנה








תגובה 1:

  1. הייתי תלמידה של חנה בסטודיו לקרמיקה בק. ביאליק. העבודות שעשיתי בהדרכתה אז,מפארות את ביתי ומטבחי.ספלים שנעשו בהדרכה של חנה,יצאו מעולה גם טכנולוגית וגם אסתטית.שנה טובה חנה.

    השבמחק