יום ראשון, 14 בינואר 2018

שוש קליימן- עיצוב תיקים

שוש קליימן- עיצוב תיקים


* אחד מקירות החנות, צילום ליטל מאירי

מי שמכיר אותי יודע שיש לי חולשה לתיקים. נו, טוב, גם לטבעות, שרשראות וחפצי ווינטאג'. יש לי אוספים מהכל ואני תמיד נהנית לחדש ולהתחדש.

* צילום: ליטל מאירי

מבחינתי- כל דוכן של תיקים וכל חנות של תיקים- היא חנות ממתקים עבורי. יש לי הרבה תיקים, אני רוכשת אותם גם בחנויות יד 2, שם יש מציאות. לעיתים יש שם גם תיקים יותר מבוגרים ממני.  ואני תמיד אוהבת לדמיין את הגברת שלה היה שייך התיק לפי אי אילו שנים.
את שוש הכרתי בדוכן שלה בקניון ערים בכפר סבא. חלפתי על פני הדוכן, וחזרתי כי התיקים הייחודיים שהיו עליו, משכו את עיניי. אהבתי מאוד את העיצוב, את השימוש בבדים המיוחדים, התפירה והגימורים. כל הדברים הללו משכו אותי לבוא אליה לדוכן כל שבוע ולראות מה חדש אצלה במלאי.

* אפשרות נהדרת ליצירת סטים של תיקים. צילום ליטל מאירי


הרבה נשים עצרו בדוכן של שוש וקנו. היה כיף לראות את האושר על פניהן לאחר הקנייה, ומי שאוהבת תיקים וקניות בכלל- מבינה את זה.



התידדתי עם שוש וסיפרתי לה על הבלוג שלי.

במהלך השיחה שלי עם שוש התברר ששתינו מהצפון במקור. שוש גדלה ביישוב שלומי בגליל. היא בת 42. בעלת תואר ראשון בכלכלה ובמנהל עסקים.


שוש מספרת: "כל החיים בער בי הקטע של האומנות". לצערה, היא לא התקבלה לעיצוב אופנה בשנקר, אך לא וויתרה על החלום.


* שוש המעצבת. צילום ליטל מאירי

שוש עבדה 3 שנים בארה"ב ובגיל 31 החלה את התואר הראשון שלה. תואר שחשבה שיהיה קליל ולא הבינה למה היא ניכנסת, לא חשבה שהתואר תובעני. אבל צלחה אותו.

לאחר התואר עבדה במשרדים אבל לא הבינה איך היא יושבת שם. היצירתיות בערה בתוכה.
היא למדה קורס בעיצוב תיקים- במכללה האקדמית הראשון לציון. יש לה ידע קודם בתפירה. 

את התיקים שעשתה מכרה לחברות שלה ולחנות שהציגה את התיקים שלה. הדבר איפשר לשוש לבחון תגובות של אנשים ולקבל ביטחון. את הכל הכינה בבית.  היא גם עבדה בדוכנים ברחבי הארץ במשך 3-4 שנים, מכרה את תיקיה ויצרה קשר אישי עם לקוחות שהפכו ללקוחות נאמנות. שוש הכי מזוהה עם קניון מרגליות בהוד השרון, שם עבדה הרבה.



* ניצבים כמו חיילים. צילום ליטל מאירי

יש תיקי צד, ציקי גב, קלאצ'ים ( תיק לאחיזה ביד)- הרוב מבדי ריפוד איכותיים. יש גם שעשויים עור.

הלקוחות אוהבות מאוד את התיקים שעשויים במד ריפוד עם פרפרים. יש לה לקוחות נאמנות שזוכרות אותה מימי הקניונים ומגיעות כיום לחנות, וגם משלמות מראש על תיק שרוצות ולא נימצא במלאי.

*  צילום: ליטל מאירי




ניכר ששוש נהנית מאוד מפועלה. כשהיא מדברת, יש לה ניצוץ בעיניים. ניצוץ אמיתי של אהבה למקצוע, אהבה ליצירה וחיבור לאנשים, לקונים.

כששאלתי את שוש לגביי טיפים ליוצרות אחרות, זה מה שענתה לי:
להנות מזה ולהישאר נאמנה לעצמי. צריך לדעת למכור, אם לא- להיעזר במישהו או ללכת ללמוד.
התנהלות כלכלית- רק עם כסף שניכנס מהעסק.
אם לא עובד- לא בכוח כי זה מכניס לחובות.
חלומות חייבים להתחבר למציאות.


בפייסבוק:  sk by shoshana kleiman
נייד  0526-990260

מייל  shoshikleiman@gmail.com

* צילום ליטל מאירי

צילום ליטל מאירי

תגובה 1:

  1. או, סוף סוף תיקים לנשים אמיתיות! כל העיצובים היום נראים כל כך לא פרקטיים, הכל אינסטגרמי - עיצובים יפים מאוד אך לא רלוונטיים לאאוטיפיטים אמיתיים של נשים ביום יום. שמחה לראות תיקים שימושיים שמשתלבים בפלטה של הארון.

    השבמחק