יום רביעי, 5 באוגוסט 2015

טורטה בעכו- בית קפה קונדיטוריה בניחוח של חו"ל

'טורטה'- בית קפה קונדיטוריה– מרגישים בחו"ל ולא צריך להחתים דרכון



קונדיטוריה-בית קפה בעכו, מקום מיוחד שמרגיש כמו בחו"ל ממש.  'טורטה ממוקמת' בפיתחה של העיר העתיקה,מול בית משפט השלום בעיר. לא עוד מסעדת חומוס, לא מסעדת בשרים ושיפודים, ב'טורטה' תמצאו עולם קסום שעשוי כולו מעוגות, מאפים, עוגיות, שוקולד, תפריט עם ארוחות בוקר, טוסטים,סלטים,פסטות ועוד.



מה מיוחד כ"כ בטורטה? ראשית כל- שם מתנתקים מהכל:  מהעיר, מלחצי היום, מהעבודה ומהשגרה:   ברגע שניכנסים אל הקונדיטוריה-בית הקפה, האף מתרגל לריחות משכרים של עוגות, מאפים ואוכל נהדר. פוגשים את העיצוב האירופאי במסעדה, ניכנסים אל השקט,אל הפנים המחייכות שמקבלות את פניך. השולחנות והכסאות שכולם בצבע לבן,מוסיפים להרמוניה
. המקום עוצב בסגנון ספרדי,עם ריצוף מצוייר של שחור ולבן כמו בתי הקפה במדריד. הכל משרה רוגע ושלווה.


החנות ,שכיום היא הקונדיטוריה ובית הקפה,היתה לפני כן חנות רהיטים, אשר שינתה לחלוטין את ייעודה בידי שניים שיש להם שם אחד-חמודי. אז חמודי וחמודי שהם חמודי עיק (חמודי עטייה שני צעירים עם חזון. החליטו לפתוח את המקום הזה שבכל יום אופים בו עוגות ,מאפים ,עוגיות ולחמים נהדרים. חמודי עטייה הוא השותף של עיק והשף קונדיטור. הוא החל ללמוד בגיל 18 בתדמור ועבר השתלמויות אצל קונדיטורים רבים. הוא גם שוקולטייר.  חמודי וחמודי הם חברי ילדות  וכעת גם שותפים עסקיים. האהבה לאוכל, הרצון להתחדש והאסתטיקה ניכרות בכל פינה וכמובן שגם באוכל .
העוגות המדהימות והצבעוניות קורצות מהמקררים השקופים ומהויטרינה והעין לא יודעת לאן להסתכל קודם. העוגות,שכולן נאפות במקום ע"י חמודי הקונדיטור הן בשלל צבעים,צורות,גדלים וטעמים.  מלאי העוגות מתחדש כל הזמן, והמדפים לא נותרים ריקים. מבטיחה לכם שלא תדעו במה לבחור...


במקום התארחו תיירים שניכר היה עליהם שאהבו את המקום בעל המקום אמר שהמקום חביב על תיירים, ושבימי חול, רבים מעוה"ד מבית המשפט שממול- מגיעים לאכול ארוחות בטורטה.  בטורטה ניתן להתרווח עם עיתון שיש במקום, לשתות ולאכול ולהנות מהאווירה הנעימה.  לשבת עם כוס קפה ולהסתכל מבעד לחלון במתרחש בחוץ, בעוברים והשבים.
פירוש השם 'טורטה': אביו של מוחמד עיק הגה את השם,אשר פירושה עוגה,בחמש שפות: איטלקית,בולגרית,ספרדית,הונגרית וערבית מצרית.

התפריט עשיר ומגוון עם מחירים נוחים, ולאחר שתשבעו תוכלו לקנות עוגה או עוגיות ממבחר העוגיות הגדול שמציע המקום ולהתפנק בבית.
יש ארוחת בוקר וארוחת בוקר זוגית, שקשוקה, מאפה בוקר, צלחת עוגיות, לחם פינוק עם מטבלים, טוסטים מגוונים שמוגשים בליווי סלט,כריכים, סלטים, פיצה שמיוצרת במקום על תנור אבן, פסטות, מתוקים ושתיה חמה וקרה.


בן זוגי הזמין אייס קפה ואני טעמתי ממנו (בין הטובים ששתיתי) ואני שתיתי קפה הפוך. אכלנו סלט גבינת חלומי שהוגש עם לחם עגבניות מיובשות וכן רביולי גבינה.שבענו לא יכולנו לאכול גם קינוח, אך בעל המקום התעקש שניקח את הקינוח איתנו הביתה והפתיע אותנו עם עוגת שוקולד עשירה שניהננו ממנה בסוף השבוע.
פנקו את עצמכם בטיול בעכו, לכו לעכו העתיקה ולאתרי התיירות שבה, למוזיאון 'אוצרות בחומה' ולאחר מכן בקרו ב 'טורטה'. מבטיחה לכם שתחזרו לשם שוב.




טורטה, יהושפט 22 עכו
0547-806444
שעות פתיחה: ימים א-ו 08:00-24:00 יום שבת החל מ 11:00
למקום תפריט חלבי, לא כשר.
ניתן למצוא את טורטה גם בפייסבוק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה