יום שבת, 8 באוגוסט 2015

סבתא ג'מילה- סבונים ומוצרי טיפוח מהטבע

סבתא ג'מילה בפקיעין ובתפן- מפעל סבון בקנה מידה בינלאומי

ג'מילה חיר, נולדה בשנת 1940, ישראלית ממוצא דרוזי. היא ידועה בפי כל כסבתא ג'מילה, מייצרת ומוכרת סבונים משמן זית ועשבי מרפא. לסבונים שלה יצא מוניטין כבעלי סגולות ריפוי והיא נודעה כאישה הדרוזית הראשונה שהקימה מפעל במו ידיה. היא אם ל 4 וסבתא ל 15. בנה פארס מנהל הייצור במפעל באיזור התעשייה בתפן. בנה פואד הוא מנכ"ל החברה. מפעל הסבון שלה ידוע בקנה מידה בינלאומי.


רבים אולי זוכרים אותה כאשר השיאה משואה ביום העצמאות ה 58 למדינת ישראל בשנת 2006, ביחד עם סטף וורטהיימר על פועלה למען פיתוח הגליל והביאה כבוד רב לגליל.

**  ג'מילה חיר ואנוכי

ג'מילה מתגוררת בפקיעין שבגליל.  לפני למעלה מ 30 שנה היא החלה ללקט צמחי מרפא שקטפה בהרי פקיעין, והחלה להפוך אותם למוצרים, משחות טיפוליות, שמנים לבעיות עור וסבונים.  לג'מילה יש גם נרות בריחות נהדרים שמוסיפים ניחוח מיוחד לחללים בהם מדליקים אותם. לימון ותפוח הם חלק מהריחות.

ביקרתי במפעל של ג'מילה בגן התעשייה בתפן: את הסבונים מכינים ביד ומשקיעים בכל אחד ואחד מהם. הנוסחה היא סוד משפחתי ולסבונים יצאו מוניטין כבעלי סגולות ריפוי למגוון רחב של בעיות עור.




הסבונים מיוצאים למספר מדינות ברחבי העולם. פארס חיר, מנהל הייצור אומר שכל הייצור נעשה בישראל וכל השמנים מופקים מזרעים מהארץ. יש חדר בישול סבונים, משם הכל עובר לתבניות יציקה והטבעה של הסמל של סבתא ג'מילה ומתייבש במשך 3 חודשים.  מנטה, לבנדר, יסמין, לואיזה, רוזמרין, דפנה, גרניום, ורדים- אלו הם ריחות הסבונים. הנוסחה היא סוד משפחתי.


** הפקת השמנים

בפקיעין, בביתה של ג'מילה, יש מרכז מבקרים שניתן לצפות בסרט על ג'מילה.

מלבד סבונים ישנם מוצרי טיפוח טבעיים אותם ניתן לקנות גם לעצמכם וגם כמתנות. בחברה מעידים על כך ש "כל מוצרי הטיפוח של ג'מילה מבוססים על נוסחת צמחי הבר המקורית של ג'מילה ומכילים רכיבים טבעיים בלבד. הנוסחה מושתת על ידע מסורתי בן מאות שנים, לצד היכרות מעמיקה עם צמחי המרפא של ארץ ישראל. השפעתה על העור מזינה ומבורכת".

רעיון אחד למתנה הוא- קיט לתיק הכולל שמן לטיפוח עור הפנים (תכשיר אנטי אייג'ינג טבעי המעניק לעור הפנים מרקם גמיש ומראה צעיר ורענן), קרם ידיים, קרם לכפות הרגליים וסבון טבעי לרחצה ולטיפוח. השתמשתי בינתיים בקרם הידיים והוא נהדר: ריחו עדין והוא מעניק רכות לידיים.




סבתא ג'מילה בתפן,    04-9873775  יש גם דף פייסבוק דרכו ניתן להתעדכן ולשאול שאלות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה