יום שישי, 14 באפריל 2017

צביה ברק- אלבומים מעוצבים וכרטיסי ברכה מיוחדים

צביה ברק- אלבומים מעוצבים וכרטיסי ברכה מיוחדים

** כריכה של אחד מהאלבומים

בשנים האחרונות אני רואה שיותר ויותר נשים עוסקות בסקראפ, שזה עיצוב אלבומים מעוצבים ויצירת כרטיסי ברכה. זה צבעוני, מיוחד, יצירתי. קבוצות רבות של יצירה נפתחו בפייסבוק ורבות התמכרו: אני רואה אותן שואלות שאלות מקצועיות, עוזרות האחת לשניה, קונות חומרי יצירה ,מכשירים וציוד – זה ממש עולם ומלואו.  אני לא ידעתי עד כמה מורכב העולם הזה עד שפגשתי בצביה המוכשרת. צביה הזמינה אותי לביתה שברעננה על מנת שאראה איפה מתרחש הקסם. וכן, לקסם אני מתכוונת- כי צביה יוצרת יש מאין: מנייר יצירה (הכי איכותי שקיים אותו היא מזמינה מחו"ל)- היא יוצרת אלבומי תמונות שישארו אצלכם לדורות. הכל מוקפד עד לגימור האחרון ויש כ"כ הרבה פרטים ודיוקים, שאני כבר התבלבלתי ושאלתי אותה האם היא בטוחה שלא למדה זאת מעולם, אלא רק מצפייה ביוטיוב....
ניכר על צביה כי היא אוהבת מאוד את מה שהיא עושה, והיא משקיעה את רוב זמנה ביצירה. היא גם מציירת ציורי אבסטרקט אשר מפארים את קירות ביתה ושמחה להציעם למכירה למי שמעוניין.
** צביה ברק ומאחוריה אחד מציוריה

לצביה שני ילדים וחמישה נכדים. כיום היא עצמאית, לאחר שעבדה 30 שנה כמנהלת לשכת מנכ"ל בחברות גדולות, ביניהם עלית, פלאפון וקומברס. היא בעלת תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולגיה מאונ' ת"א ואף היתה מורה.


** ציורים של צביה


בצאתה לפנסיה, היא החליטה לצאת לשלב ג, לדבריה: שלב א- נעורים וצבא שלב ב- עולם העבודה שלב ג- הפנסיה. החיים שאחרי.  "יש חיים אחרי והם נהדרים" היא אומרת. כיום עיקר עיסוקה זה הסקראפ.

** אלבום פתוח מגלה עולם ומלואו

" כל הסיפור שלי התחיל בחנות 'מסטיקים' ברעננה. ניכנסתי לשם וניכבשתי.                     זה היה ב 2015. לא הכרתי את הנושא- והתאהבתי עד מעל הראש", היא משחזרת בהתרגשות. מה שמשך אותה לתחום זו הנטייה שלה לאומנות : שילוב הצבעים, הטכניקה "אני טובה מאוד עם הידיים", וממשיכה " צריך המון זמן תכנון מראש, המון מיומנויות שבאות לידי ביטוי ביצירה אחת- לראות קטן כגדול". העושר של הדברים ריגש אותה. הבסיס להכל אלו הניירות המיוחדים, אותם היא רוכשת מחברת 45 graphic. "הבעייה היא שזה בור ללא תחתית", צביה אומרת ומתכוונת לשפע הדברים שיש וכמובן גם למחיר. יש המון ניירות מיוחדים, פאנצ'ים בכל הצורות והגדלים, קישוטים שונים, דבקים מיוחדים, מספריים מיוחדות, תחרות, סרטים ועולם ומלואו. בהתחלה לא היה לה כלום בבית, היא מספרת בחיוך, ומראה לי את חדר העבודה שלה שמסודר למשעי, והוא ממש כמו חנות אומנות קטנה. צביה אומרת שמה שיש לה זה כלום לעומת מה שקיים באמת בעולם היצירתי הזה.



נושא האומנות תמיד היה קיים בה, ובילדותה היתה בחוג ציור בבית רוטשליד בחיפה.
צביה התחתנה כשהיתה בצבא, היתה חיילת במלחמת ששת הימים- שימשה כמזכירתו של מפקד הבסיס בחיל שריון. את בעלה הכירה כשהיה בשירות מילואים, ואת החתונה הם דחו בגלל המלחמה.


** עוד אלבום מקסים

** קצת מתוך פנים האלבום



בשנות עבודתה, לא היה לה זמן לחשוב על אומנות, וכעת היא מפצה על הכל ויוצרת בשמחה רבה ומכל הלב. אני ראיתי את האלבומים המעוצבים ואמרתי לה שמי שיקבל זאת כמתנה- ישמח מאוד שכן זה פריט אומנות יחיד במינו. רק אחד כזה קיים והוא מעשיי יד אומן.  הכל ניכר בדיוק, בהתאמת הצבעים, הגדלים, הקישוטים, בחשיבה על הכל- איך דף ניפתח ומה בדיוק יהיה בתוכו. כל פתיחה של כל דף באלבום הוא כניסה לעולם ומלואו. חייבים לראות על מנת להבין. 

באלבומים יש מקום לתמונות, מקום לכתיבה, מקום לשמירת פתקים מיוחדים או פריטים קטנים וסנטימנטלים. חוויה של אלבומים.

** כרטיסי ברכה



 צביה עובדת עם אבני סברובסקי אשר מעניקים עושר לאלבום וייחודיות.  גם כרטיסי הברכה זוכים ליחס מלכותי, וחלקם גם מעוטר באבני סברובסקי.






דף עיסקי:   אומנות בדפים מעוצבים -scrapbookink

0544322506








**  כל התמונות צולמו על ידי ליטל מאירי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה