יום חמישי, 13 באפריל 2017

OLIO- סבונים מן הטבע

OLIO- סבונים מן הטבע



סבונים מן הטבע OLIO הוא בוטיק לייצור של סבונים ומוצרי טיפוח טבעיים על בסיס שמן זית אורגני מעולה, הגדל במטעי המשפחה במושב חרות. חומרי הגלם במוצרים הם שמנים, שמנים ארומטיים, חימרים שונים ותמציות מעולם הצומח. בין המוצרים ניתן למצוא מגוון של סבוני שמן זית מוצקים, סבון נוזלי עדין, חמאות גוף עשירות ומפנקות, קרמים מרגיעים, שפתונים ודיאודורנט משובח. המוצרים אינם מכילים כימיקלים מזיקים ולעולם לא ינוסו על בעלי חיים.


עד כאן הכל טוב ויפה ( ומריח מעולה! אני מבטיחה), אבל כהרגלי בקודש, אני אכיר לכם את האדם שעומד מאחוריי המותג ומי שבעצם יזמה את הכל. קוראים לה מיכל אלפרוביץ'. היא גרה במושב חרות בשרון, נשואה ואמא ל 3 בנים. היא ירושלמית במקור ובעלה הוא יליד המושב. כך היא הגיעה למושב.


מיכל היתה שכירה ,עבדה במשאבי אנוש ועשתה הסבה לעולם ההייטק והיתה מתכנתת. "היה קשה לשלב אימהות עם הייטק", מיכל אומרת, ומוסיפה "אני מאוד יצירתית- תמיד הייתי". היא עזבה את עולם ההיטק כי זה היה תובעני מידי והיתה מנהלת אדמיניסטרטיבית, אבל זה ממש לא התאים לה.

כשהתחתנה, למשפחה של בעלה, שהם חקלאים, היה שטח גדול של פרדסים, ולימים הם החליטו לנטוע שם מטעי זיתים. "היה שפע של זיתים ושמן זית". מיכל שאלה את עצמה מה אפשר לעשות עם שמן זית. התשובה היתה- סבונים משמן זית! בשנים 2005-2006 לא היה איפה ללמוד על הכנת סבונים בארץ, היא מספרת, ולכן חיפשה חומר מקצועי באתרים בחו"ל. "למדתי באופן אוטודידאקטי". מיכל החלה מייצרת במטבח הביתי. זה היה בקטע של תחביב, עיסוק צדדי. את התוצרת היא חילקה לחברים. לאט לאט זה הפך לעיסוק מרכזי.  כשנולד בנה הקטן, שהוא בן 9 היום, מיכל הלכה ללמוד ארומטרפיה (שמנים אתרים). "למדתי לא בקטע של לטפל באנשים, אלא לבחור את השמנים למוצרים שלי, בגלל התכונות הפיזיולוגיות שלהם על העור והגוף.  הרעיון הוא להשתמש במה שהטבע נותן לנו- לחבר את המוצרים למה שטוב לאדם". זה גם מתחבר לנושא הכספי- מוצר שהוא טוב לאדם ולסביבה צריך להיות נגיש לכולם.

מיכל עזבה את עבודתה כמנהלת אדמיניסטרטיבית והפכה לעצמאית. בהתחלה היו לה רק סבונים שייצרה : "לא האמנתי שאנשים ישלמו לי כסף כדי להשתמש במוצרים שלי". היא ראתה שכך והחלה ללכת לירידים וחיפשה לוגו לעסק.  כיום אין רק סבונים והעסק הריחני כולל חמאות גוף, שפתוני שפתיים (נענע, וניל ועץ התה), סבון שמו זית עם בוץ של ים המלח, סבון שמן זית עם חלב עיזים, סבון שמן זית עם דבש וסבון שמן זית עם נענע מהגינה. המוצרים משתנים לפי עונות השנה. יש גם סרומים לפנים, סבון פנים מתמצית של סלק.

** אני ומיכל המקסימה


על השם של העסק מספרת מיכל ש olio זה שמן באיטלקית- וכל המוצרים הם מהמשק המשפחתי. הם גם מוכרים שמן זית.

** סרומים



מיכל חייכנית ומקסימה, נעימה מאוד, מסבירה וסבלנית: "זה אני- אני מביאה את עצמי. אני מסתכלת קדימה ואי אופטימית. יש לי משפחה תומכת ובעל תומך. יש לי תשוקה למה שאני עושה- סיבה לקום בבוקר. זה לא היה כשהייתי שכירה".
אני מעידה על איכותם המעולה של המוצרים, על ריחם שנישאר זמן רב ועל כמה נעים להשתמש במשהו טיבעי וללא כימיקלים- הישר מהטבע והכי חשוב- נעשה באהבה ובתשומת לב מירבית לכל הפרטים.
יש גם אריזות מתנה, ואם אתם מתלבטים מה להביא ליולדת, לחברה, למישהי קרובה, או סתם לפנק את עצמכם- המוצרים של מיכל יהיו התשובה.

** סבונים מוצקים

האתר של מיכל, שהוא גם חנות אינטרנטית
בפייסבוק:  Michal david alperovich
0549-468096




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה