יום שבת, 15 באפריל 2017

אורלי פיטל- יצירות אומנות בקרמיקה

אורלי פיטל- יצירות אומנות בקרמיקה

** טבעות מקרמיקה של אורלי, צילום של ליטל מאירי


אורלי לקחה את עולם העיסוק בקרמיקה והביאה אותו צעד קדימה- אל אומנות הקרמיקה. היא מפיחה רוח חיים בקרמיקה, שלדעת כולם זו אומנות שלא ממש נושמת...אך כן- אצל אורלי הכל מקבל חיים וחיות, וויטאליות.  צריך להות אצלה בסטודיו על מנת לחוש את הכל ולראות את שפע היצירה, את הצבעים, את הכיתובים על הבתים המיוחדים שלה, את כל הדברים הכה מיוחדים שנולדים במוחה ושמוצאים רק אצלה. לאורלי יש בתים קטנים עם גגות צבעוניים ועליהם כתובים שלל אימרות באנגלית. לאורלי יש פרחים ( מקרמיקה, אך יש כאלו שלעולם לא תנחשו שהם לא אמיתיים), והא אומרת שיש כלות שצזמינות ממנה זרי כלה עם הפרחים שלה!  כך הזר נשמר לעד, אך ממש לא מומלץ לזרוק אותו אל האורחים.... קערות שונות, צלויות קטנות, מעמדים לעוגות. שום לקישוט במטבח ומינים שונים של ירקות,פירות. טבעות מיוחדות ( כן, מקרמיקה) ושרשראות ( שחלקן לא נראות עשויות כלל מקרמיקה), ציפורים חמודות ששמים על עוגות חתונה, פסלים קטנים, ממלכה- כבר אמרתי? יש גם פטריות על מקלות שניתן לשים בתוך כךי זכוכית עם חול- ואז הטבע נכנס אליכם הביתה, צלוחיות עם כיתוב בהזמנה לטבעות של חתן וכלה, כוכבי ים שניראים אמיתייים, ויש עוד רשימה ארוכה כי בוודאי מתבשל לאורלי בראש עוד רעיון.

** צילום ליטל מאירי

* כוכבי ים מקרמיקה, צילום ליטל מאירי

אורלי מכפר נטר, נשואה ואמא לשני בנים ובת. עד 2010 היתה בכלל מרצה לרשתות תקשורת, ולפני כן היתה מורה בתיכון, גם כן לרשתות חברתיות. יש לה תואר ראשון בשיווק מהמכללה למנהל.

* הבתים עם המסרים, צילום ליטל מאירי

את הרומן שלה עם עולם הקרמיקה היא החלה בשיחעור ניסיון: "נורא אהבתי לשחק עם זה". למחרת שיעור הניסיון היא קנתה חבילת חימר ומאותו הרגע התאהבה לדבריה בחומר.  לא היה לה כלום- לא סטודיו ולא תנור. בחמישי היתה בשיעור ניסיון, ובשישי-שבת התעסקה עם החימר כל הזמן.
להורים שלה היה מפעל לסריגים והיא מעידה שאמה היא אלופת הסריגים. לאבא שלה היתה מסגריה, ולימים הפכו אותה לבית מלאכה של סריגים 'סריגי גלר'. סבתא שלה בישלה לשגרירויות וסרגה. "גדלתי באווירה של יצירה כל הזמן".  היום אבא שלה מצלם ואחיה יוצר בעץ.

** התים מצויירים מקרמיקה, צילום ליטל מאירי


כאשר לימדה בתיכון, היו לה חודשיים של שיעמום בחופש הגדול ואורלי החליטה לעבוד עם פימו, מלט.  אולם אח"כ התאהבה בקרמיקה. עד שקנתה תנור לעצמה, היתה שורפת את יצירותיה אצל אחרים בתשלום.

** ירקות מקרמיקה, צילום ליטל מאירי


היא פתחה חנות ב ETSY עם חשיפה לכל העולם.  מרגש אותה שכלות בוחרות ביצירה שלה ליום החשוב בחייהן  wedding cake topper, הציפורים הקטנות שניצבות על עוגת החתונה הגדולה. " ברגע שניכנסתי לתחום של החתונות- עפתי עם זה".

** שרשראות מקרמיקה, צילום ליטל מאירי


אורלי מעידה שלימדה את עצמה את התחום ועשתה גם סדנאות לילדים. היא שואבת השראה מהטבע, בכל בוקר, בהליכות הבוקר, היא מצלמת את הנוף ומה שמוצא חן בעיניה ולאחר מכן זה מקבל ביטוי בעבודותיה. על עבודתה כעצמאית בתחום היא אומרת "אחת מההחלטות הכי טובות שעשיתי בחיים שלי". יש לה לקוחות מכל העולם.
אורלי מכינה מתנות אישיות עם משמעות עבור מי שקונים עבורו, וניכר עליה שהיא מחוברת לכל יצירה שלה ושכל דבר נעשה באהבה אמיתית ובחדוות יצירה.

** צילום ליטל מאירי



* אורלי בסטודיו שלה בכפר נטר, צילום ליטל מאירי

* אחת מטבעות הקרמיקה של אורלי, צילום ליטל מאירי


** הטבעת המקסימה שקיבלתי מאורלי במתנה

האתר של אורלי    ceramicsbyorly.com

לתיאום ביקור בסטודיו בכפר נטר   0523321678












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה